Angle down Atgal

"Trikojų" greičio matuoklių aspektas – filosofinis

Socialiniuose tinkluose kilus milžiniškam vairuotojų sujudimui, kai piktinamasi ar nerimaujama dėl šalies miestuose statomų "trikojų" greičio matuoklių, Šiaulių apskrities VKP surengta spaudos konferencija. Pareigūnai neslepia – internautų komentarus jie tikrai skaito, bet išliks kategoriški – vairuotojai tikrai pernelyg dažnai viršija leistiną greitį. "Jeigu koja per sunki, plytą pasidėk po "gazo" pedalu", – teigė Šiaulių apskrities VPK viršininkas Ramūnas Sarapas, su kolegomis pateikdamas įspūdingus skaičius apie šalies vairuotojų nedrausmingumą keliuose.

"Kiekviena vieta išanalizuota"
37 tūkst. – tiek Kelių eismo taisyklių pažeidimų per metus užfiksuojama Šiaulių apskrityje. Iš jų dėl greičio viršijimo – per 14 tūkst. Ir šis skaičius nėra tikslus, nes pernai buvo išmontuojami stacionarūs greičio matuokliai. Tai reiškia, kad greičio viršijimo atvejų yra žymiai daugiau.
"Pagrindinė vizija "trikojų" greičio matuoklių ne siekis nubausti gyventoją ar į biudžetą atnešti daugiau pinigų. Tai filosofinis aspektas – išmokyti žmones laikytis Kelių eismo taisyklių", – spaudos konferencijoje sakė Šiaulių apskrities VPK viršininkas Ramūnas Sarapas.
Pareigūno teigimu, šalyje nėra nė dienos, kai nebūtų pranešama apie sužeistus ar žuvusius kelyje – pėsčiuosius, vairuotojus. Priežastys: per didelis greitis, diržų nesegėjimas, naudojimasis mobiliaisiais telefonais, vairavimas išgėrus, chuliganiškas vairavimas ir pan. Dėl to keliuose prarandame ne vieną šimtą žmonių.
Didžiulis ažiotažas yra kilęs, kad neva pareigūnai vairuotojus "trikojais" stabdys tik ten, kur jiems patiems yra patogiau, bet R. Sarapas teigė, kad taip tikrai nebus. Kiekviena vieta išanalizuota, "trikojai" bus statomi vadinamosiose juodosiose dėmėse – ten, kur įvyko daugiausia avarijų, kurių pasekmės skaudžios.
"Kreipsimės ir į apskrities gyventojus, klausime jų nuomonės, kur reikia statyti greičio matuoklius, kur gyventojai susiduria su problemomis. Išanalizuosime vietas, tarsimės su bendruomenėmis. Nebus slapukaujama", – žadėjo viršininkas.

"Kai lakūnas skrenda, jis irgi lėktuvo parametrus seka"
Vairuotojams piktinantis, kad dabar jie, baimindamiesi "trikojų", priversti ne į kelią žiūrėti, o į spidometrą, R. Sarapas turi atsakymą.
"Kai lakūnas skrenda, jis irgi lėktuvo parametrus seka. Visi keliaujame, esame buvę ne vienoje užsienio valstybėje. Man imponuoja Skandinavija. Švedijoje buvau nustebintas, kad vairuotojai tavęs nelenkia. O Lietuvoje tave lenkia ir jautiesi lyg neuždirbantis, kad gal tavo automobilis nepavažiuoja. Esmė – kultūra. Jei Lietuvoje ženklai leidžia važiuoti 50 km/val., važiuojama 70 km/val. greičiu. Reikia keisti požiūrį", – sakė jis.
Lietuvoje žmonės vienas iš kito mokosi pažeidinėti įstatymus, o žmonės traiškomi perėjose. R. Sarapas sakė negalintis teigti, kad pats nėra sumokėjęs baudos už per didelį greitį, tačiau svarbu suprasti, kad vairavimas yra rimtas darbas. Ne laisvalaikis, kai gali sau leisti dažytis, naršyti internete.
"Gerai, jei gauni tik baudą. O jei atsiduri reanimacijoje ar žūsta artimieji?" – sakė viršininkas.

Protokolai vairuotojams – el. paštu
Šiaulių apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Robertas Radavičius patvirtino, kad Šiaulių apskrityje yra naudojami keturi "trikojai" greičio matuokliai. Ir tai nereiškia, kad jie būna "išmėtyti" po atskirus miestus. Visi keturi gali būti pastatyti vienu metu ir Joniškyje, ir Radviliškyje, ir Raseiniuose.
Pasak R. Radavičiaus, apskrityje dar nebuvo nė vieno realaus bandymo sunaikinti "trikojų". "Tik žodžiu socialiniuose tinkluose", – šypsojosi jis.
R. Radavičius sakė, kad gyvenamuosiuose miestų rajonuose, kur būna nelaimių, "trikojai" tikrai bus statomi. Nes labiausiai norima, kad žmonės keistųsi, suprastų, taptų sąmoningesni, išmoktų kultūringai vairuoti.
"Lazerinis mobilus greičio matuoklis dirba bet kokiomis oro sąlygomis, net jei oro temperatūra yra minus 40 ir plius 60 laipsnių. Automobilį jis fiksuoja iki 300 m atstumu, nuotraukas daro, viršijus leistiną greitį. Iš karto fotonuotraukos keliauja į registrą, yra apdorojamos, nustatomas automobilio savininkas. Greitu laiku ims veikti automatinė protokolo surašymo sistema ir vairuotojas per 1–2 dienas gaus pranešimą apie pažeidimą elektroniniu paštu. Sistema dabar testuojama, bus artimiausiu metu paleista", – sakė R. Radavičius.
Įspėjamieji ženklai statomi tik prieš stacionarius greičio matuoklius. Prieš "trikojus" įspėjamieji ženklai statomi nebus, o fotoaparato blykstės naudojimas tamsiuoju paros metu vairuotojų akims tikrai nekenkia.
"Trikojis" yra labai sunkus, vienam vyrui jo pakelti neįmanoma, pareigūnai jį atneša atskiromis dalimis ir tuomet sumontuoja.
"Internautai vienas kitą ragina įspėti apie "trikojus", užstatyti juos mašinomis. Geriau ne peticijas rašytų, o patys save paagituotų neviršyti leistino greičio", – patarė R. Radavičius.

"Pirkite"
Socialiniuose tinkluose jau pasirodė pasiūlymų už maždaug 100 Eur įsigyti antiradarų.
"Pirkite", – juokėsi R. Sarapas, pridurdamas, kad antiradaro savininkas tokiu būdu turės dvi "naudas" – antiradarą ir baudą.
"Neieškokite būdų apgauti. Sovietinis palikimas – siekti ką nors apgauti. Tik save apgausite. Kalbame, kad mūsų valstybėje kažkas negerai, o patys ieškome būdų, ką ir kaip apsukti", – sakė viršininkas, besijuokdamas, kad sprendimų, kaip sumažinti greitį, visi gali rasti visokių.
"Jeigu koja per sunki, plytą pasikišk po "gazo" pedalu. Esminis dalykas yra suprasti, kad, viršydamas greitį, keli pavojų sau ir kitiems", – kalbėjo jis.

Apskrityje – 5 alkoholio detektoriai
Šiaulių apskrities VPK įsigijo ir 5 alkoholio detektorius, kurie leidžia vos per kelias sekundes nustatyti, ar vairuotojas neblaivus. Šie prietaisai skiriasi nuo įprastinių alkotesterių tuo, kad, tikrinant blaivumą, nenaudojami vienkartiniai antgaliai. Į juos pučiama per atstumą, tai trunka tik dvi sekundes.
"Kai užsidega žalia lemputė, vairuotojui palinkime gero kelio, o jei raudona, kviečiame pasitikrinti blaivumą", – teigė R. Radavičius.
Metų pabaigoje Šiaulių apskrityje vykdyta aktyvi vairuotojų kontrolė. Ir ji nuliūdino. Pirmąjį gruodžio šeštadienį sustabdyta net 14 neblaivių vairuotojų.
"14 potencialių žudikų kelyje. Visą gruodį aktyviai dirbome. Galime pasidžiaugti, kad paskutinįjį gruodžio šeštadienį sulaikėme vieną neblaivų vairuotoją", – komentavo viršininkas, vildamasis, kad žmonės galbūt pareigūnus išgirdo.
R. Sarapas teigė besidžiaugiantis, kad žmonės tampa labai pilietiški, nebijo paskambinti pareigūnams, informuoti, paprašyti pagalbos.
"Be visuomenės jaustumėmės nekaip. Nebėra tos vidinės žmonių baimės. Jaučiasi atsakomybė, kad jei aš nepaskambinsiu, kai man bus blogai, niekas taip pat nepaskambins. Smagu, kad filosofija keičiasi, žmonių požiūris keičiasi", – sakė R. Sarapas, pridurdamas, kad ir policijos pareigūnai nesijaučia aukštesni, supranta, kad, norėdami iš kitų deramo elgesio, patys turi elgtis deramai, laikytis įstatymų, gebėti bendrauti, padėti žmogui rasti atsakymus, būti pagalbininku, sprendimų sprendėju. Tokios pačios filosofijos bus laikomasi ir šiemet.

Chuliganiško vairavimo skaičiai – įspūdingi
Marius Jablonskas, Šiaulių apskrities VPK viršininko pavaduotojas, pasidalijo informacija apie nežymėtą policijos automobilį, kuris du mėnesius patruliavo gatvėse. Grubių pažeidimų buvo užfiksuotas įspūdingas kiekis.
Chuliganiško ir pavojingo vairavimo 2018 m. buvo užfiksuota 94 kartus. O pernai, patruliuojant vos du mėnesius nežymėtu automobiliu, užfiksuoti chuliganiško vairavimo atvejai – net 435.
"O jei būtų patruliuota visus metus? Įspūdingi skaičiai. Tolerancijos čia policija netaikys. Tokiam vairuotojui dar ne laikas dalyvauti eisme", – nukirto R. Sarapas.
Viršininkas garantavo, kad pareigūnai nekovos su tais internautais, kurie praneša feisbuke apie patruliuojančius pareigūnus. Nes tai garantija, jog toje vietoje vairuotojai važiuos lėčiau.

Žalioji banga – Žemaitės g. atkarpoje
Kelių policijos tarnybos viršininkas R. Radavičius sakė teigiamai vertinantis Šiaulių miesto išmaniųjų šviesoforų sistemą. Kai kuriose miesto sankryžose visada buvo problemų. Pirmas išmanusis šviesoforas buvo pastatytas Tilžės–Pakruojo g. sankryžoje, kurioje būdavo daug nelaimių.
"Ten buvo rimta juodoji dėmė, dabar nebeturime nė vieno įvykio, kada būtų sužalotas pėstysis. Ciklai, leidžiantys pereiti, pervažiuoti gatvę, yra saugūs", – sakė R. Radavičius.
Kažkada Šiaulių Tilžės g. garsėjo tuo, kad, įvažiavus į miestą, jei važiuodavai leistinu greičiu, visuose šviesoforuose degdavo žalia šviesa – vadinamoji žalioji banga. R. Radavičiaus teigimu, šiuo metu tokia sistema piko valandomis yra atkarpa Žemaitės gatvėje nuo J. Jablonskio gatvės iki Aušros alėjos.
"Jeigu miesto infrastruktūra leidžia, visur galima taip padaryti", – sakė viršininkas.

comment Skaitytojų komentarai (7)

Taip pat skaitykite