Angle down Atgal

Transporto lenktynėse nugalėjo elektromobilis

Minint Dieną be automobilio ir Europos judumo savaitę Klaipėdoje tradiciškai surengtos lenktynės įvairiomis transporto priemonėmis. Šiais metais įveikti atkarpą nuo Smiltelės stotelės prie „Big“ iki Klaipėdos universiteto bandyta 7 būdais.

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) tokias lenktynes organizavo jau 12 kartą. Pasak organizatorių, nėra siekiama kokių nors rekordų, tiesiog norima įvertinti miesto infrastruktūros patogumą įvairioms transporto rūšims.

Šiais metais varžėsi 7 dalyviai. Važiuota miesto autobusu, maršrutiniu taksi, elektromobiliu, paprastu automobiliu, dviračiu, elektriniu paspirtuku, o vienas dalyvis atkarpą nubėgo.

Visi dalyviai nuo Smiltelės stotelės pajudėjo 7.43 val.

Pirmasis finiše pasirodė elektromobilio vairuotojas Romualdas, atstumą įveikęs per 21 minutę. Antroji atvyko maršrutiniu taksi važiavusi studentė Karolina, kuri užtruko 22 minutes. Trečias finišavo dviračiu važiavęs KKT vadovas Andrius Samuilovas, atmynęs per 24 minutes.

Kelyje 26 minutes užtruko miesto autobusu važiavęs studentas Ghanshyam, 28 minutes važiavo paprasto automobilio vairuotojas Kęstutis, per 30 minučių atstumą įveikė elektriniu paspirtuku riedėjęs Tadas, o paskutinis, po 37 minučių, pasirodė bėgikas Evaldas.

Kur sudėtingiausia?

Labiausiai dangai jautri transporto priemonė - elektrinis paspirtukas, mat nuo to priklauso jo greitis. Probleminės vietos, pasak Tado, buvo atkarpa nuo Pempininkų iki Baltijos žiedo ir pats Baltijos žiedas, į kurį reikia leistis laiptais.

Bėgikas Evaldas turėjo pastabų dėl senamiesčio ir centrinės dalies, nes ten gana siauri šaligatviai ir sunku prasilenkti su pėsčiaisiais.

„Kai kurie įpratę prie bėgikų, kiti, labiau pavargę, ko gero, galvojo, kas per kvailys sugalvojo bėgioti rytais. Pastebėjau, kad gatvėse pastaruoju metu padaugėjo bėgikų, tai jau tapo įprastu vaizdu“, - su šypsena kalbėjo Evaldas, akcentavęs, kad paprastai visur keliauja autobusu.

Maršrutiniu taksi gana greitai atvažiavusi Karolina džiaugėsi kelionės greičiu, tačiau atkreipė dėmesį į kainą - studentams kur kas pigiau važiuoti paprastu autobusu, nes maršrutiniuose taksi nėra nuolaidų.

Palankią kainą akcentavo ir studentas Ghanshyam. Jo teigimu, Klaipėdos viešojo transporto pranašumas yra tai, kad bilietai studentams yra itin pigūs, o autobusai važiuoja dažnai ir nevėluoja.

Elektromobiliui daugiausia problemų sukėlė siauros vietos, kur yra apsisukimai ir posūkis į dešinę.

„Yra vietų, kur reikia praleisti pėsčiuosius, tenka sustoti, pavyzdžiui, Naujakiemio, Debreceno gatvių posūkiai, o prie „Vėtrungės“ išvis chaosas, blaškosi visi, pravažiuoti neįmanoma“, - kalbėjo elektromobilio vairuotojas Romualdas.

Kelionės metu jis teigė pastebėjęs, kad yra piktnaudžiaujančių vairuotojų, kurie veržiasi važiuoti A juosta, nors ja gali važiuoti tik viešasis transportas ir elektromobiliai.

Paprastu automobiliu atvykęs Kęstutis irgi užsiminė apie sudėtingesnį eismą ties Baltijos žiedu ir sykiu ragino vairuotojus dažniau persėsti iš nuosavo automobilio į viešąjį transportą. „Nereikia mokėti už parkavimą ir greičiau atvažiuosi“, - kalbėjo jis.

Įvertino konkurencingumą

Pats dviračiu atvažiavęs A. Samuilovas teigė, kad rezultatai leidžia įvertinti įvairių transporto priemonių konkurencingumą Klaipėdos eismo sąlygomis.

„Elektromobilis šiemet laimėjo, antroje vietoje - maršrutinis taksi. Ir anksčiau tikėjome, kad šios transporto priemonės yra konkurencingos, tačiau šiemet jos buvo viršuje. Dviratis taip pat išlieka trejetuke - net nesportiniu režimu, įveikiant įvairias kliūtis, įmanoma kiek daugiau nei per 20 minučių įveikti atstumą„, - komentavo KKT vadovas, atkreipęs dėmesį į tai, kad mieste pastebėjo daug dviračiais keliaujančių žmonių.

Praėjusiais metais varžėsi autobusas, paprastas automobilis, elektromobilis, dviratininkas, bėgikas ir maršrutinis taksi. Tada pirmasis trejetukas kiek kitaip - greičiausias buvo miesto autobusas, antrasis atvyko dviratininkas, trečiasis - elektromobilis.

„Pirmą kartą lentynėse dalyvauta ir su elektriniu paspirtuku. Šita transporto rūšis sparčiai populiarėja, todėl išsami kelionės būdų reprezentacija jau reikalauja įtraukti ir tokį judėjimo mieste būdą. Rezultatas neblogas, paspirtukas ne tiek jau daug atsiliko nuo automobilio. Įvertinant, kad tuo riedmeniu galima judėti „nuo durų iki durų„, tai yra gana konkurencinga piko metu lengvajam automobiliui judėjimo alternatyva.

Autobusas iš pirmosios pernykštės vietos šiemet smuktelėjo į ketvirtąją. Aiškintume tai tuo, kad trasoje ne visi lengvųjų automobilių vairuotojai šiemet gerbė „A“ juostą ir taip apsunkino autobuso važiavimo režimą. Tačiau atkreiptume dėmesį, kad absoliutus laiko skirtumas tarp pirmos ir ketvirtos vietos tėra tik 5 minutės, taigi kelionė autobusu yra gana konkurencinga.

Stabiliausius rezultatus lyginant su pernykštėmis lenktynėmis demonstravo maršrutinis taksi ir elektromobilis. Didžiausias skirtumas - bėgiko minučių. Tačiau taip ir turi būti: bėgiko ir dviratinko rezultatai priklauso nuo dalyvių fizinio pasirengimo, o jis kasmet yra vis kitoks“, - komentavo KKT atstovai.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite