Tobulins gyventojų aptarnavimą sveikatos įstaigose

Kaunas
Reporteris Skaistė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Po rajono mero ir sveikatos įstaigų vadovų vizito į Molėtų pirminės sveikatos priežiūros centrą, kurio tikslas buvo pamatyti, kaip realiai veikia elektroninė pacientų eilių valdymo sistema, ir nuspręsti, ar tai padėtų gerinti gyventojų aptarnavimą ir eilių mažinimą Kėdainių medicinos įstaigose, dėl sprendimo nekilo abejonių – tokios sistemos gydymo įstaigoms reikia.

„Tai šiuolaikiška darbo organizavimo sistema, kuri, kaip įsitikinau Molėtuose, padeda gydytojams valdyti pacientų srautus ir išvengti daugybės organizacinių reikalų, atimančių daug brangaus medikų laiko sveikatos priežiūros įstaigose“, − sako meras Valentinas Tamulis, kuris yra užsibrėžęs imtis visų įmanomų priemonių, kad būtų pagerintas pacientų aptarnavimas.

Gerėja darbo kokybė

Neretai pacientai yra nepatenkinti ne gydytojų, kaip mediku darbu, o pačia tvarka sveikatos įstaigoje ir darbo organizavimu. Nors tai pykdo pacientus, bet ne mažiau trikdo ir pačius gydytojus. Įvedus pacientų eilių valdymo sistemą įstaigoje išauga pacientų aptarnavimo kokybė ir padidėja darbo efektyvumas, o to labiausiai ir siekia Savivaldybės vadovai. Skaitmeninės sistemos diegimo metu registratūroje ir gydytojų kabinetuose atsiranda ekraniukai, kurie praneša pacientui, kada jo eilė. Lindimas be eilės, išvis neužsiregistravus arba „paduoti“ ar „pasiimti“ išgyvendinamas iš įstaigų. Elektroniniu būdu pradėjus registruoti pacientus ir reguliuoti jų įėjimo laiką prie gydytojo kabineto, visiems atsiranda daugiau aiškumo. Pacientai prie durų gali ramiai laukti, kol užsidegs jų kvietimo numeris. Taip tarsi tampa laisvesnės ir gydytojo rankos. Jis gali po kiekvieno paciento užpildyti visus reikiamus dokumentus, sutvarkyti siuntimus ir tik tada priimti kitą pacientą. Registratūra atvykus pacientui gali parašyti prie jo vizito visas būtinas pastabas. Pvz.: „užsiregistravo iš anksto“ arba „su aukšta temperatūra“, „priimti skubiai“ ir kitas reikalingas žymas. Gydytojas arba slaugytoja mato pacientų sąrašą su komentarais ir kviečia svarbesnį ar skubesnį atvejį, kitus žmones priima eilės tvarka. Nebereikia išėjus iš kabineto aiškintis situacijų.

Moderniems – dar daugiau patogumo

Prie pacientų eilių valdymo sistemos dar galima diegti ir mobilią aplikaciją telefone. Tai patogumas skubantiems. Į eilę būtų galima „atsistot“ net neišėjus iš namų, o namuose ar darbe sekti, kada jau reikia skubėti pas gydytoją. Aplikacija parodo, kiek prieš jus laukia žmonių ir koks orientacinis laukimo laikas. Palietę ekraną gausite savo eilės bilietą ir galite ramiai važiuoti į įstaigą. Tai puiki priemonė moderniam žmogui, kuris jau nebenori ne tik, kad vykti užsiregistruoti į pačią įstaigą, bet nemėgsta net ir skambinti. Įdiegus modernias priemones didės ir medikų, ir pacientų pasitenkinimas darbu ir paslaugomis, augs aptarnavimo kultūra ir įstaigos prestižas, padidės darbo efektyvumas.

Galimybė analizei

Pacientų eilių valdymo sistema taip pat apdoroja duomenis, kurie yra reikalingi sveikatos įstaigai norint dar labiau patobulinti savo darbą. Joje kaupiama statistika. Aiškiai matomas paslaugų, klientų laukimo ir pertraukų laikas, aptarnaujamų klientų skaičius. Duomenis galima rūšiuoti pagal darbuotoją arba paslaugų tipą bei skyrių. Tai leis pamatyti, kaip iš tikrųjų veikia darbuotojai, kiek klientų kokiomis paslaugomis naudojasi ir numatyti darbo tobulinimo galimybes bei efektyviai planuoti darbą. Ypač pandemijos metu, galimu užsikrėtimo atveju galima greitai atsekti, kur ir kuriuo metu buvo pacientas, ir taip suvaldyti epidemiologinę situaciją.

Beveik viską įgyvendino per metus

Tam, kad būtų sumažintos eilės, nuolat teikiami įvairūs pasiūlymai. Rajono meras ir savivaldybės vadovai ne kartą lankėsi PSPC, Kėdainių ligoninėje, susitiko su medikais, vadovais, išklausė ir įsigilino į pacientų skundus. Nagrinėjant situaciją buvo numatyta ne viena priemonė. Net pandemija nesutrukdė visas jas įgyvendinti. Ligoninės konsultacijų poliklinikoje, siekiant sumažinti eiles pas gydytojus specialistus, buvo įsigyti 3 nauji echoskopai. Jie paskirti gydytojams endokrinologams, urologams ir skausmo kabinetui. Tai leidžia daugiau tyrimų atlikti pacientui vieno jo apsilankymo metu. Įrengtas ir antras endoskopijos kabinetas. Dabar jau tris dienas per savaitę dirba du gydytojai, o dvi kol kas vienas gydytojas, bet tai tik laikinai, kol medikas turi nedarbingumą. Jau prie pat pabaigos dar dviejų naujų masažo vietų įrengimas Reabilitacijos skyriuje. Čia vyksta pertvarka ir remonto darbai baigsis lapkritį. Atnaujinta LOR specialisto darbo vieta. Įsigytas mobilus „AKG Holter“ monitoravimo aparatas, kuris leidžia ligonį stebėti namuose ir fiksuoti jo elektrokardiogramą, o tai reiškia, kad jam nereikia lankytis sveikatos priežiūros įstaigoje. Tai irgi padeda mažinti ligonių srautą. Registratūrai paskirtas papildomas telefono numeris gyventojams. Jau nuo pavasario veikia du telefonų numeriai: buvęs − (8347) 67 090 ir naujasis (8347) 54447. Į šiuos telefonus įdiegta atskambinimo paslauga. Užfiksuojamas skambinusiojo telefonas ir registratorė atskambina. Be to, dar du numeriai įvesti tik medikams. Jūsų šeimos gydytojas, norėdamas paskambinti į Konsultacijų polikliniką, naudojasi nebe gyventojams skirtu telefonu, o atskira linija. Kėdainių PSPC taip pat efektyvina savo veiklą. Įsigyti 7 automobiliai. Keturi iš jų paskirti Akademijos, Gudžiūnų, Pelėdnagių ir Šėtos ambulatorijoms. Dar trys automobiliai paskirti miesto slaugytojoms, kurios teikia pacientams paslaugas namuose. Tai irgi efektyviai padeda taupyti ir ligonių laiką, ir medikų darbo grafikus, ir, be abejo, mažina eiles. Sudarytos galimybes gydytojams patiems kartu su pacientais susiplanuoti lėtinėmis ligomis sergančiųjų pacientų sekančius apsilankymus. Dabar galima nusimatyti vizitus net tris mėnesius į priekį. Ši registracija atliekama vizito pas gydytoją metu ir taip paliekama daugiau laisvų vietų ligoniams, kuriems reikia pakliūti pas gydytojus netikėtai susirgus ir tiems, kurie registruojasi internetu. Pas šeimos gydytoją jau galima registruotis net trimis laidiniais telefonų numeriais: (8 347) 61 434; (8 347) 61334, (8 347) 613 14 ir mobiliuoju telefonu 8612 04039. Jie taip pat įvesti papildomai.

Delegacijai dėmesį parodė vietos vadovai

Molėtų PSPC delegaciją priėmė įstaigos vadovė Eglė Bareikienė. Taip pat su vadovais susitiko Molėtų rajono savivaldybės mero pavaduotoja Vaida Saugūnienė. Vadovai aptarė visą Molėtų rajone veikiančią medicinos paslaugų sistemą, ambulatorijų ir medicinos punktų darbą, pacientų aptarnavimą, jų srautų valdymą pandemijos metu ir kitus klausimus, pasidalino gerąją patirtimi.

Kėdainių PSPC ir Ligoninėje dar prieš dvi savaites vyko susitikimas su medikais dėl naujos sistemos galimybių. Kėdainių rajono meras Valentinas Tamulis, kai kilo daug abejonių ir klausimų, iš karto suformavo atsakingų už sveikatos įstaigų veiklą vadovų komandą ir ketvirtadienį (2020-10-15) lankėsi Molėtų PSPC. Kartu su juo vyko mero pavaduotojas, atsakingas už sveikatos įstaigų darbą, Paulius Aukštikalnis, Kėdainių rajono savivaldybės tarybos Sveikatos ir socialinių reikalų komiteto pirmininkas Alfredas Hofmanas, Kėdainių rajono savivaldybės administracijos gydytoja Ramunė Kabošienė, Kėdainių PSPC direktorė Audronė Rimkevičienė, pavaduotoja Laima Juodeikienė, VšĮ Kėdainių ligoninė Konsultacijų poliklinikos vedėja V. Pavolienė.