Tiesiant „Rail Baltica“, gali pritrūkti inžinierių

Vilnius
Irma Bagūnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Baltijos šalyse tiesiant europinę geležinkelio vėžę „Rail Baltica“, iš viso prireiks apie 13 tūkst. darbuotojų, iš kurių 1 tūkst. - inžinieriai.

Vien Lietuvoje reikės ne mažiau kaip 300 inžinierių ir apie 6 tūkst. darbuotojų iš viso. Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ tikina, kad ruošiasi bendradarbiauti su universitetais, kad darbuotojų projektui nepritrūktų.

Anot pranešimo, pagrindinis inžinierių poreikis Lietuvoje atsiras 2020 metais, kai per šalį bus pradėtas tiesti 394 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ geležinkelis. Siekiant užtikrinti, kad prasidėjus darbams nepritrūktų inžinierių, Susisiekimo ministerija kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ ir Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU). Numatoma bendradarbiauti tobulinant studijų programas ir praktinių užsiėmimų laboratorines bazes, planuojant studentų praktines užduotis. Taip pat moksleiviai bus skatinami rinktis kelių ir geležinkelių inžinieriaus profesiją.

„Ateityje „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė atvers naujas galimybes keleiviams ir verslui. Tačiau dar iki tol projektas sukurs darbo vietas aukštos kvalifikacijos specialistams. Tam, kad maksimaliai išnaudotume visas galimybes, turėsime užtikrinti pakankamą darbuotojų skaičių“, - pranešime teigė geležinkelių vadovas Mantas Bartuška.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma - apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES.

Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti - 2026 metais.

ELTA