Thomo Manno festivalio kino naktyse – išskirtiniai seansai

Klaipėda
Reporteris Monika Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Vėlų sekmadienio vakarą Nidos kultūros ir turizmo informacijos centre „Agila“ startavo 22-ojo tarptautinio Thomo Manno festivalio kino naktų ciklas.

„Kino programą pradedame netradiciškai – nuo ryškiausių momentų“, - pabrėžė Goethe's instituto Lietuvoje vadovas, vienas kino programos sudarytojų Detlefas Gericke pristatydamas vakaro svečius – garsų vokiečių dokumentininką Andresą Veielį ir knygų apie šiuolaikinį meną autorę Rheą Thoenges-Stringaris.

Jie atlydėjo į Nidą dokumentinę juostą apie skandalingą vokiečių menininką Josephą Beuysą (1921-1986). Prieš kelis dešimtmečius iškeliavęs anapilin kūrėjas iki šiol kelia karštas diskusijas savo radikaliais darbais ir utopiškomis idėjomis.

„Jeigu jo vizijos būtų įgyvendintos, prieš šią revoliuciją nublanktų visos kitos“, - vakar tvirtino artimai bendravusi su Beuysu daug knygų apie jį parašiusi R.Thoenges-Stringaris.

Mat menininkui neegzistavo skirtis tarp kūrybos ir gyvenimo. Kiekviena situacija jam buvo menas, kiekvienas žmogus – potencialus menininkas, o menų akademija jis laikė visą pasaulį. Vakar Nidoje pristatytas filmas „Beuysas“ keturis dešimtmečius laukė savo valandos - A.Veielį dar 1977-aisiais parodoje „Documenta“ pirmą kartą sukrėtė menininko darbai. Kelerius pastaruosiusmetus kurdamas juostą jis atradinėjo menininką vis iš naujo: „Kai atrodydavo, kad jį jau perpratau, „sugavau“, Beuysas staiga ištrūkdavo kaip zuikis ir užsukdavo naują kilpą“, - pasakojo režisierius. Išstudijavus galybę archyvinių vaizdo įrašų, jam pavyko sukurti labai gyvą ir įkvepiantį kūrėjo, siekusio savo akcijomis ir performansais „praplėsti žmonių sąmonę“, pakeisti visuomenę, „išjungti valstybę“ paveikslą.

Neveltui A.Veielis yra baigęs ne tik kino, bet ir psichologijos studijas, įamžinęs savo juostose daug sudėtingų, prieštaringų ir tragiškų asmenybių. Liepos 16-ąją kino naktis „Agiloje“ pratęs lietuvių režisierės Jūratės Samulionytės dokumentinė juosta „Močiute, Guten Tag!“, atkurianti tikrą, gaubiamą mįslių jos močiutės gyvenimo istoriją. Liepos 17 d. bus rodoma baltiškų šaknų turinčio vokiečių režisieriaus Chriso Krauso istorinė drama „Poetės dienoraščiai“ apie vokiečių bendruomenę Baltijos šalyse Europos gaisrų priešaušryje.

Į kino programą įtrauktas ir šiemet „Berlinalės“ Sidabrinį lokį laimėjęs lenkės Malgorzatos Szumowskos vaidybinis filmas „Veidas“, kandaus farso forma pašiepiantis šiuolaikinės Lenkijos prietarus. Jį žiūrovai išvys liepos 18-ąją.

Ciklą paįvairins ir nebyliojo kino klasika. Liepos 19-ąją numatytas vieno įtakingiausių nebyliojo kino kūrėjų Friedricho Wilhelmo Murnau paskutinysis filmas „Tabu“. Tai meilės istorija apie perlų ieškotoją, įsimylintį Pietų jūros salos gražuolę, kuri turi tapti vietos genties dievų žmona. Filmą gyvai įgarsins vokiečių muzikas ir medijų menininkas Thomas Koeneris bei lietuvių perkusininkas Vladas Dieninis.

Liepos 20-ąją kino programą užbaigs pagrindinius Europos prizus susižėrusi, „Oskarui“ nominuota vokiečių režisierės Maren Ade komedija „Tonis Erdmanas“ apie tragikomiškus senyvo tėvo ir darboholikės dukters santykius.

Visi seansai nemokami, jų pradžia – 22 val.