Švietimo sistemoje – daugiau klausimų, negu atsakymų

Šiauliai
Autorės nuotr.
Reporteris Lina Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Surengtas rajono Savivaldybės ir ugdymo įstaigų vadovų, Administracijos darbuotojų pasitarimas.

Jame dalyvavę Akmenės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro darbuotojai pristatė sveikatos programas, kurias ugdymo įstaigos turi galimybę įgyvendinti. Specialiais prizais apdovanotos įstaigos, dalyvaujančios sveikatos programoje „Sveikatą stiprinančios mokyklos“, tai Ventos gimnazija ir Naujosios Akmenės vaikų lopšelis - darželis „Atžalynas“.

Aptarus keletą įvairių einamųjų, finansinių, mokinių pavėžėjimo klausimų, Savivaldybės meras Vitalijus Mitrofanovas prakalbo apie aktualiausius bendruosius švietimo reikalus.

Meras sakė matąs „daug nesuderinamumų“. Vienas iš jų, kad būrelius jų vadovai mokytojai suplanuoja iškart po pamokų. Mokytojai numato sau patogiausią laiką, tačiau tai neparanku moksleiviams, norintiems rinktis skirtingų būrelių lankymą. Gal reikia mokyklose būrelių mažinti, šią funkciją paliekant rajono Sporto centrui, sporto klubams, muzikos mokykloms? Kūno kultūros pamokas pradinukams, nemažinant jų mokytojų algų, gal turėtų vesti kvalifikuotas kūno kultūros pedagogas?

Meras V.Mitrofanovas papasakojo gavęs laišką, kuriame dešimtokė rašo bijanti eiti į vienuoliktą klasę dėl galimų jungtinių pamokų, kai, pavyzdžiui, chemijos, biologijos ar fizikos drauge mokomi ir vienuoliktokai, ir dvyliktokai. Tuomet didesnis dėmesys skiriamas dvyliktokams, o vienuoliktokų žiniose lieka spragų, nors nukenčia ir vienų, ir kitų mokymosi rezultatai.

Jei iki mokyklos trečdalis darželinukų nesugeba išmokti taisyklingai kalbėti – gal būtina čia didinti logopedų skaičių? Kodėl nepratęsus visos dienos mokyklos eksperimento Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazijoje bei kitų rajono mokyklų irgi nepadarius visos dienos mokyklomis? Juk tai ir moksleiviams naudinga, ir pedagogams būtų darbo krūvio, ir dirbantiems tėvams patogu.

V.Mitrofanovas pabrėžė būtinybę kalbėtis, šviesti tėvus apie bendravimą, veiklą su savo atžalomis: tai neturi būti numetama vien darželiams, mokykloms. Tėvai privalo prisiimti atsakomybę už vaikų ugdymą, neturi palikti vienumoje vaikų, įnikusių į socialinius tinklus. Šioje srityje dirbti su tėvais ypač turėtų socialiniai pedagogai, Akmenės rajono paramos šeimai centras.

Kodėl neuždraudus išmaniųjų įrenginių, telefonų mokyklose? „Kai inicijuoju diskusiją apie tai, keisčiausia, jog manęs nepalaiko pedagoginė bendruomenė... Juk iš to kyla ir moksleivių mažo fizinio aktyvumo, ir sveikatos, ir logopedinės, ir nemokėjimo bendrauti problemos“, - kalbėjo Savivaldybės vadovas ir vardijo tokias Europos šalis kaip Didžioji Britanija, Vokietija, Prancūzija, kuriose telefonai pamokose, o kai kur – apskritai mokyklose, neleidžiami.

Meras sakė kviečiąs diskusijai, kaip tobulinti ugdymo procesą ir mokytojų motyvaciją, kad gerėtų moksleivių rezultatai. Gal tai galėtų būti švietimo tinklo optimizavimas, kurio rezultate pagerėtų moksleivių ugdymo kokybė, padidėtų pedagogų algos ir tėvai būtų patenkinti vaikų parengimu tolimesniam išsimokslinimui ir savarankiškam gyvenimui?

Artimiausiu metu bus sudaryta darbo grupė analizuoti esamai situacijai, atsakyti į aktualius klausimus ir teikti pasiūlymus.