Švietimo bendruomenė Druskininkuose aktyviai užbaigė 2018-uosius ir taip pat aktyviai pasitinka 2019-uosius metus

Alytus
Reporteris Monika Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Įgyvendinant projektą „Lyderių laikas 3“ Druskininkų savivaldybėje gruodžio mėn. organizuoti mokyklų lyderystės iniciatyvų renginiai mokiniams, jų tėvams bei mokytojams. Renginyje „Gera mokykla: ar girdime, ką sako mokiniai?“ dalyvavo virš 60 aktyviausių savivaldybės mokyklų mokinių, kurie dalijosi mintimis apie tai, kas yra gera mokykla pirmiausiai mokiniams.

Mokiniai diskutavo apie tai, su kokiais sunkumais dažniausiai jie susiduria ir galvojo, kaip jie patys gali prisidėti prie problemų sprendimo bei planavo iniciatyvas, kurios pagerintų mikroklimatą, skatintų draugiškesnį bendravimą. Mokiniams buvo pristatyta savivaldybės švietimo pokyčio projekto tema bei išklausytos jų idėjos dėl pasitikėjimu paremto bendradarbiavimo mokyklose skatinimo, kuris pagerintų tiek mokinių mokymosi pasiekimus, tiek savijautą mokykloje.

Beveik 200 dalyvių sulaukė mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys „Ką gali padaryti tėvai, kad vaikas būtų dar labiau sėkmingas? Ką kartu gali padaryti tėvai ir mokykla?“, kuriame pranešimą skaitę lektorė, konsultantė, VŠĮ „Lyderystės ekspertų grupė“ vadovė Nomeda Marazienė.

Lektorė rėmėsi pasaulyje atliktų tyrimų rezultatais, kurie rodo, kad apie 15 proc. organizacijos veiklos rezultatų lemia ekspertinės žinios, paslaugų spektras ir turimi resursai. Visa kita sudaro individo/organizacijos emocinė branda (D. Carnegie institute). Vadinasi, apie 15 proc. mokyklos veiklos rezultatų, t. y. mokinių pasiekimų ir savijautos mokykloje, lemia tai, kaip mokytojai išmano savo dėstomus dalykus, koks yra ugdymo turinys bei formos, kokia yra mokyklos materialinė aplinka. Visa kita - t.y. 85 proc., sudaro mokinių, jų tėvų, mokytojų, vadovų, o bendrai visų kartu – mokyklos – emocinė branda.

Vaikų emocinį intelektą formuoja visų, su vaiko ugdymu ir bendravimu susijusių asmenų, skleidžiamas emocinis turinys (vertybės, požiūriai, įsitikinimai, lūkesčiai ir pan.). Lektorė, dalyvavusių renginyje mokinių tėvų klausė, ar jie kreipia dėmesį į savo vaiko optimizmo, empatijos, vidinės motyvacijos lygį, ar jie žino, kaip vaikui sekasi megzti santykius mokykloje, kokie akademiniai pasiekimai, vaiko sveikatos (fizinės ir psichinės) būklė? Visi šie dalykai daro didelę įtaką vaiko mokymosi pasiekimams ir bendrai mokyklos veiklos rezultatams. Renginio metu buvo pristatytos didžiausios komunikacijos klaidos, kurios sukuria įvairias įtampas ir neleidžia pasiekti norimo rezultato.

2019 m. sausio mėnesį planuojami net 3 mokyklų lyderystės iniciatyvų renginiai, skirti savivaldybės mokyklų bendruomenėms: sausio 18 d. 12 val. Druskininkų jaunimo užimtumo centre vyks renginys „Asmeninė kiekvieno mokinio pažanga: dėl ko turime susitarti?“ - lektorė Vitalija Džiuričienė, Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos direktorė. Ši mokykla Švietimo ir mokslo ministro įsakymu pripažinta kaip stiprią geros mokyklos požymių raišką demonstruojanti mokykla.

Sausio 18 d. 12 val. Druskininkų jaunimo užimtumo centre organizuojamas renginys „Demokratinio mokyklos valdymo pavyzdžiai ir bendruomenės įtraukimas siekiant vaikų pažangos“, kurio lektorius – buvęs švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys, dabar Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos-daugiafunkcio centro vadovas.

Sausio 28 d. 12 val. Druskininkų jaunimo užimtumo centre vyks renginys „Tarpinstitucinis bendradarbiavimas savivaldybėje: susitarimai, duodantys rezultatus“ , jis skirtas tiek mokyklų vaiko gerovės komisijų nariams, tiek kitų savivaldybės įstaigų darbuotojams, dirbantiems vaiko teisų apsaugos, medicinos, ugdymo srityse.

Visuose renginiuose kviečiame dalyvauti ne tik mokyklų vadovus, bet ir mokytojus, mokinius bei jų tėvus, kurių dalyvavimas ir iniciatyvos yra labai reikšmingos kuriant savivaldybės švietimo pokyčio projektą. Pageidaujantys renginiuose dalyvauti asmenys turi kreiptis į mokyklos, kurioje dirba, arba kurią lanko jų vaikai, administraciją.

Maloniai renginiuose yra visada laukiami patys mokiniai, kurių nuomonė yra labai svarbi kuriant pažangią, atitinkančią jų poreikius, šiuolaikinę mokyklą.