Švietimas. Dideli gimnazijos mokytojų lūkesčiai

Vilnius
Reporteris Skaistė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Mokyklose, besivadovaujančiose įtraukiojo ugdymo principais, tikima, kad kiekvienas gali mokytis ir išmokti. Siekiant pašalinti visas galimas kliūtis ir užtikrinti ugdymo prieinamumą kiekvienam, keičiamas ne mokinys, bet mokykla. Įtraukusis ugdymas – tai kiekvieno besimokančiojo poreikius atliepiantis ugdymas, o įtraukiuoju ugdymu besiremianti mokykla – tai mokykla, kurioje gera ir sekasi kiekvienam vaikui. Tokie yra Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos, nuo 2018 metų rugsėjo 1 dienos startavusios Mokyklų tobulinimo centro vykdomame projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ (toliau tekste – RM-MK), lūkesčiai.

Istoriją ir pilietiškumo ugdymą gimnazistams nuo rugsėjo 1 d. dėsto RM-MK projekto mokytoja Ineta Stanevičiūtė. Ji taip pat kuruoja gimnazijos mokinių tarybos veiklą. Startui šiame projekte turėjome atlikti „namų darbus“. 2018 m. gegužės mėnesį gimnazijos bendruomenė, kaip ir kitos 15 RM-MK projekto Lietuvos ugdymo įstaigų bendruomenės, dalyvavo tyrime „Įtraukiojo ugdymo situacija mokykloje (I matavimas)“. Anoniminį tyrimą virtualioje erdvėje vykdė projekto RM-MK tyrėjai. Jame dalyvavo 272 gimnazistai, 199 mokinių tėveliai (globėjai, rūpintojai) ir 36 mokytojai. Tyrimo rezultatai parodė, kokios yra stipriosios ir silpnosios gimnazijos pusės. Bendra tendencija – per mažai vieni kitais pasitikime ir bendradarbiaujame. Antrasis projekto „namų darbas“ – iš anksto sutelkta gimnazijos pokyčio komanda (gimnazijos direktorė Audronė Buzienė, pavaduotoja ugdymu Lina Janickaitė, RM-MK mokytoja Ineta Stanevičiūtė, jos mentorė – Edita Šidlauskienė ir mokytojos Diana Lesutienė, Edita Rutkauskienė, Valda Maslinskienė), kurios nariai, tobulindami turimus vadybinius ir pedagoginius gebėjimus, įsivertinę labiausiai pokyčių reikalaujančias gimnazijos veiklos sritis, parengia pokyčių projekto planą, kurį sieks įgyvendinti per dvejų dalyvavimo RM-MK projekte metų ciklą. Gimnazijos siekis – į mokymą orientuotas pamokas, kuriose dominuoja pedagogas, keisti pamokomis, kuriose didžioji dalis laiko skirta mokymuisi, t. y. aktyviai mokinių veiklai pamokoje. Mokytojai pasiryžę tobulinti bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. 2016 ir 2017 metais gimnazijos metodinė taryba jau buvo organizavusi Atvirų pamokų savaites, kuriose keli mokytojai vedė atviras pamokas kolegoms. Nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. gimnazijos mokytojai vedė 219 atvirų pamokų, kurias stebėjo ir analizavo kolegos ir gimnazijos vadovai. Aktyvią poziciją šioje veikloje pasirinko 92 proc. gimnazijos mokytojų. Mokytojai, aptardami stebėtas pamokas, dalinosi pamokos planavimo ir organizavimo tobulinimo idėjomis. Pokyčio projektu „Ugdymo praktikos bendradarbiaujant tobulinimas stebint pamokas“ gimnazijoje bus siekiama efektyvios mokytojų partnerystės, bendradarbiavimo, pamokos kokybės augimo, orientuojantis į mokymąsi bendradarbiaujant tiek „kolega-kolegai“ lygmeniu, tiek galvojant apie mokymąsi pamokoje ir aukštesnius mokinių pasiekimus. Keliame labai didelius lūkesčius sau ir mokiniams. Pokyčio projekto tikslas yra, kad 2021 metų pradžioje ne mažiau kaip 40 proc. gimnazijos pamokų dominuotų mokinių savivaldis mokymasis.