Svarbiausia – važiuoti

Šiauliai
Roma Jonikienė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Daug metų gyvenome ramiai – pirkome ir pardavėme automobilius pagal piniginės storumą. Degalai brango nuolat, pamatę aukštesnę jų kainą – pyktelėdavome, bet kur dėsies – važiuoti reikia. Po kurio laiko valdžia užsimojo apmokestinti taršius „senukus“. Šio žingsnio išsigandome, juk retas važiuojame nauju automobiliu. Pasidairykime po automobilių rinkos apžvalgą. Teigiama, kad po pirmojo 2019 metų ketvirčio tikėtis, jog šiemet sulauksime dar vieno absoliutaus Lietuvos automobilių rinkos augimo rekordo būtų naivu. Ženkliai sumažėjo pirkėjų iš Ukrainos srautas, vadinasi pardavimui ruošti automobiliai liko šalyje. Parduoti senesnius ir mažiau lietuviams patrauklius automobilius tapo sudėtingiau.

Lietuvos automobilių rinkoje antrąjį šių metų ketvirtį įvyko 17,8 proc. mažiau sandorių nei pernai. Mažiau pirkėjų iš trečiųjų šalių, kito ir parduodamų automobilių kainos. Jeigu 2018-ųjų antrąjį ketvirtį naudotus automobilius Lietuvoje žmonės pirko už vidutinę 3600 eurų sumą, tai šių metų balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais jie už naudotas transporto priemones mokėjo vidutiniškai po 4300 eurų.

Vis garsesnės kalbos apie skatinimą atsisakyti taršių automobilių pakoregavo vairuotojų požiūrį į dyzeliniais degalais varomas transporto priemones. Antrąjį ketvirtį užfiksuota keliais procentiniais punktais sumažėjusi dyzelinių pastoviai registracijai įvežamų automobilių rinkos dalis. Tačiau šis degalų tipas išlieka populiariausiu ir maždaug 3 iš 4 naudotų importuojamų automobilių buvo dyzeliniai.

Daugiau „Vienybės“ informacijoje trečiadienio, lapkričio 20 d., Vienybėje.