Sutaupyti apsiperkant labiausiai nesiseka smulkiesiems verslininkams, pensininkams bei studentams ir moksleiviams

Elektrėnai
Irma Bagūnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Dešimtys specialių pasiūlymų, akcijų ir nuolaidų - prekybos centrų kasdienybė, kuria gyventojai uoliai naudojasi beveik kiekvieno apsipirkimo metu. Prekybos tinklo IKI užsakymu bendrovės „Spinter research“ atliktas tyrimas parodė, kad daugiau nei penktadalis (21 proc.) pirkėjų sako dėl įvairių akcijų parduotuvėse sutaupą kiekvieno apsipirkimo metu. Pusei lietuvių sutaupyti pavyksta kartais, o 29 proc. išleisti mažiau specialūs pasiūlymai nepadeda.
 

Anot prekybos tinklo IKI viešųjų ryšių vadovės Bertos Čaikauskaitės, didelė konkurencija tarp prekybos tinklų lemia, kad įvairių akcijų ir su nuolaidomis susijusių rinkodaros kampanijų parduotuvėse kasmet tik daugėja, o pirkėjai prie specialių pasiūlymų gausos jau priprato, jų tikisi ir laiko savaime suprantamu dalyku.

„Turbūt nesuklysime sakydami, kad didelei daliai gyventojų nuolaidos ir įvairios akcijos jau tapo visiškai natūraliu dalyku. Specialūs pasiūlymai pirkėjams yra tarsi būtina lankymosi prekybos centruose sąlyga, o ne konkurencinis kurio nors iš jų pranašumas. Pavyzdžiui, mūsų lojalūs klientai yra įpratę, kad visada ras akcijų tam tikriems vaisiams ir daržovėms, taip pat tikisi 2 už 1 kainą tipo pasiūlymų. Nuolaidų ir akcijų vertę pirkėjai tikrai supranta ir vertina“, - sako B. Čaikauskaitė.

Tyrimo duomenimis, daugiau nei penktadaliui (26 proc.) gyventojų akcijos ir specialūs pasiūlymai dažniausiai tampa paskata apsilankyti prekybos centruose, o 46 proc. pirkėjų dėmesį patraukia bei motyvu užsukti į parduotuves tampa tik jiems aktualių prekių išskirtiniai pasiūlymai. Dar 16 proc. gyventojų vien dėl akcijų į parduotuves keliauja retai, o kiek daugiau nei dešimtadalis (12 proc.) į akcijas dėmesio nekreipia visai.

Dažniausiai dėl akcijų ir nuolaidų visada sutaupą teigė 46-55 metų gyventojai. 27 proc. jų kaskart pajunta specialių pasiūlymų naudą. Be to, gerokai dažniau kiekvieną kartą apsiperkant sutaupyti specialūs pasiūlymai padeda aukštąjį (23 proc.) ar vidurinį (22 proc.) išsilavinimą turintiems gyventojams nei jokių mokslų nebaigusiems (12 proc.). 

Įdomu, kad sutaupyti dėl įvairių nuolaidų prekybos centruose dažniausiai pavyksta aukščiausias pajamas gaunantiems lietuviams - penktadalis jų sutaupo kaskart apsipirkdami. Iš skirtingų socialinių grupių ir profesijų atstovių kiekvieno apsilankymo prekybos centruose metu dažniausiai sutaupo namų šeimininkės (25 proc.), techniniai darbuotojai (25 proc.) ir bedarbiai (24 proc.).

Tuo metu sutaupyti net ir nuolaidos niekada nepadeda 18-25 metų amžiaus jaunimui - taip teigė trečdalis jų. Šią poziciją taip pat išsakė ir 29 proc. žemiausias pajamas gaunančių lietuvių. Tyrimo duomenimis, sutaupyti apsiperkant labiausiai nesiseka smulkiesiems verslininkams, pensininkams bei studentams ir moksleiviams. Po trečdalį šių grupių atstovų prekybos centruose nesutaupo niekuomet.