REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2022 m. Gegužės 27 d. 15:50

Susirūpinta Radviliškio rajono kelių būkle

Šiauliai

Reporteris BrigitaŠaltinis: Etaplius.lt


218255

„Nudulka greičiau nei spėja rangovai privežti“, – taip apie žvyrkelių priežiūrą pajuokaudamas sako Gintautas Vičas, Radviliškio rajono savivaldybės Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjas. Jo vadovaujamo skyriaus specialistai kuruoja ne tik vietinės reikšmės kelių priežiūrą, remontą, bet ir asfaltavimą. Taip pat skyrius rūpinasi ir daugiabučių kiemų ir kitos susisiekimo infrastruktūros būkle. Visiems šiems darbams rajono savivaldybė 2022 metams skyrė keturis milijonus eurų.

Koją kiša infliacija

Nors savivaldybė iš savo biudžeto numatė 1,6 mln. eurų, o dar 2,4 mln. eurų davė Lietuvos automobilinių kelių direkcija, G. Vičas atidžiai stebi dabartinę diskusiją tarp kelininkų, statybos organizacijų ir Vyriausybės. Ši kol kas konkrečių pasiūlymų, išskyrus sutarčių peržiūras, nepasiūlo. Skyriaus vedėjas sako, kad nors skirta suma yra didesnė nei pernai, tačiau infliacija daro savo „darbą“, tačiau ir sutarčių peržiūra, anot G. Vičo, nėra itin paprastas dalykas. „Ne visada sutarčių peržiūra gali padėti. Jas peržiūrėti galima kas dvylika mėnesių. Ta kainų pasiutpolkė tikrai turi įtakos rangovų įsipareigojimams. Jei kainos pakilo ketvirtadaliu, o sutartinius įkainius galima didinti tik penkiais procentais, kas tada? Be to, Mažeikių nafta bus remontuojama, tad bitumą kelininkai perkasi iš Lenkijos, kurioje matydami situaciją gamintojai irgi pakėlė kainas. Kol kas su rangovais neturime didelių bėdų, tačiau padėtį stebime atidžiai“, – nerimą keliančią situaciją dėl kainų augimo kelių priežiūros sektoriuje apibūdina vedėjas.

Eiliškumas

„Nesinori girtis, bet Radviliškis buvo vieni pirmųjų Lietuvoje, jei ne patys pirmieji, pasitvirtinę metodiką, pagal kurią išskirstomos lėšos vietinės reikšmės keliams rajono seniūnijose. Specialiųjų tyrimų taryba prieš keletą metų atliko analizę rajonų keliuose. Bet ne mūsų. Ir jų išvada buvo ta, kad reikalingi kriterijai, pagal kuriuos paskirstomi pinigai kelių asfaltavimui. Tai pas mus jau daroma keletą metų - lėšos skirstomos pagal seniūnijose esančių kelių ilgį, gyventojų skaičių ir atsižvelgiant į kitus kriterijus“, – aiškina pinigų paskirstymą vietinės reikšmės keliams G. Vičas.

Sąrašai

Savivaldybei reikia pasirinkti, kuriuos kelius ji norinti pirmiau sutvarkyti bei išasfaltuoti. Todėl savivaldybės tarybai yra teikiami projektai, kuriuose numatomi tvarkytinų kelių prioritetiniai darbų sąrašai trims metams. Juos turi patvirtinti rajono Taryba. Sąrašai yra skelbiami savivaldybes tinklapyje. Vadovaujantis prioritetinių darbų sąrašais yra sudaromi einamųjų metų darbų sąrašai, kurių teisėtumą tikrina Lietuvos automobilių kelių direkcija. „Gyventojų skundai dažnai būna dėl kelių. Aišku, žmonės nesigilina, kam tas ar anas kelias priklauso, velnių gauname vis tiek mes. Ir seniūnams kliūna, nes jie atsakingi taip pat ir kelių priežiūrą. Todėl ir stengiamės kiekvienais metais kuo daugiau žvyrkelių išasfaltuoti. Reikia pripažinti, kad COVID-19 pandemija prisidėjo, nes 2020 metais investicijos į kelių asfaltavimą buvo itin didelės“, - pasakoja Statybų ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjas. Bet pinigų iš biudžeto viskam nepakanka, todėl valdžia pasiūlė išeitį – savanorišką prisidėjimą.

Neskuba praverti piniginių

Pernai metais gimusi idėja dėl ūkininkų savanoriško prisidėjimo prie vietinės reikšmės kelių tvarkymo nelabai prigijo. Tik vienos seniūnijos – Aukštelkų – ūkininkai yra aktyvesni. Kaip pastebi G. Vičas, gyventojai taip pat nelabai nori prisidėti prie kiemų ar gatvių tvarkymo. „Labai sunkiai sekasi su gyventojų finansiniu prisidėjimu. Kiek žinau, tai tik Radviliškio miesto Jaunystės, Vaižganto, V. Kudirkos, Radvilų gatvės vieno daugiabučio namo gyventojai rengia planu, išsinuomavo sklypus iš valstybės. Savivaldybė skyrė 400 tūkstančių eurų kiemų ir kelių, prie kurių tvarkymo finansiškai prisidėtų gyventojai. Aktyviausi yra Aukštelkų krašto ūkininkai ir įmonės, kurie pateikė keletą paraiškų, norėdami prisidėti prie bendros susisiekimo infrastruktūros gerinimo. Ūkininkai sutinka prisidėti 80 tūkst. eurų, kad būtų išasfaltuota 2 km kelio Gražioniai-Voskoniai. Šios atkarpos asfaltavimas, ko gero, sunaudotų liūto dalį šių lėšų. Pinigų nebeliktų kitiems keliams ar daugiabučių kiemams. Atsižvelgdama į paraiškų gausą, savivaldybės administracija svarsto galimybę prašyti rajono tarybos papildomų lėšų tokiems“, – mąsto vedėjas nerasdamas išeities.

Gražina miestą

Radviliškiečiai jau pastebėjo, kad viena pagrindinių miesto gatvių – Dariaus ir Girėno – atkarpa buvo iš naujo sutvarkyta. Kadaise duobėmis kankinusi vairuotojus, gatvė po remonto tapo neatpažįstama. Bet vedėjas suka galvą, kaip sutvarkyti ir Radvilų gatvė. Ir tai reikia padaryti iki miesto šventės. „Artimiausiuose planuose turime Radvilų gatvę. Ja turėtų žygiuoti per miesto šventę. Perdengti gatvę ištisiniu asfaltu kaip ir nebūtų didelių bėdų, bet šioje atkarpoje tik vienoje vietoje yra lietaus vandens surinkimo sistema. Nežinau, ar po remonto nebus taip, kad lietaus vanduo neturės kur nubėgti ir nekels problemų vairuotojams. Aišku, miesto seniūnija labai nori sutvarkytos gatvės, bet stengiamės vienu kartu atlikti ir kitus darbus, kad nereikėtų jų iš naujo daryti ir asfaltą gadinti“, - apibūdina darbo ypatumus G. Vičas.

Eismo saugumas

Dalį skiriamų lėšų savivaldybė privalo skirti ir eismo dalyvių saugumui užtikrinti. „Džiaugiuosi, kad Dariaus ir Girėno gatvėje, ties prekybos centru įrengiame normalią pakeltą pėsčiųjų perėją. Tie greitį ribojantys kalneliai, vadinamieji „gulintys policininkai“, keldavo nemažai problemų. Jie ir nusidėvėdavo, juos per žiemą ir „nuvalydavo“, o dabar bus ir vairuotojams geriau. Be to, įrengiame naują apšvietimą. Bus kryptinis, perėjos bus ryškiau apšviestos. Taip darome ne tik Radviliškyje, bet ir kitose rajono vietose, pavyzdžiui, Baisogaloje, kur neseniai buvo įrengtas perėjos apšvietimas. Žinoma, kai kada prie naujai įdiegtų saugumo priemonių žmonės sunkiai įpranta ir mums skundžiasi. Vis dėlto dirbame dėl žmonių, ir suprantame, kad dar reikia stipriai pasitempti su eismo saugumo priemonėmis, bet tam yra skiriami pinigai, kurių niekur kitur panaudoti negalima, kaip tik eismo saugumo priemonių įdiegimui“, - apie eismo saugumo priemones pasakoja skyriaus vedėjas.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA