REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2020 m. Gruodžio 22 d. 19:38

STEAM JUNIOR programa „Vandens kelias. Nuo istorijos iki laboratorijos“

Šiauliai

Jolantos Zemleckienės nuotr.

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


159300

Penkias savaites „Romuvos“ progimnazijoje netilo linksmas „Saulės“ pradinės mokyklos mokinių šurmulys. Ketvirtokai noriai dalyvavo penkiuose užsiėmimuose: „Vanduo žmogaus gyvenime. Etnografija ir istorija“, „Vandens apytakos ratas“, „Šulinio technologija. Svertas ir velenas“, „Vandens tyrimai“, „Senovinio šulinio brėžinio kūrimas, konstravimas“. Kiekvieno užsiėmimo metu mokiniai įgijo naujų žinių, lavino savo gebėjimus ir kompetencijas.

Pirmojo užsiėmimo metu klausydami sakmių, pasakojimų, mindami mįsles ir aiškindami patarlių prasmę, ketvirtokai sužinojo šulinio atsiradimo istoriją, prietarus ir burtus, kurių pagalba protėviai saugojo geriamąjį vandenį.

Antrasis užsiėmimas buvo skirtas vandens apytakos ratui ir bandymams su vandeniu. Jo metu mokiniai išsiaiškino vandens agregatines būsenas, vandens savybes. Eksperimentuodami patikrino, kaip veikia paviršiaus įtempimo jėga, kokiomis savybėmis pasižymi skirtingo tankio (saldumo) vanduo. Atlikdami eksperimentus visi mokiniai naudojosi chemijos laboratorijos priemonėmis ir mokėsi jų pavadinimus.

Trečiasis užsiėmimas buvo skirtas vandens tyrimams. Jo metu Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos ketvirtokai atliko bandymus su įvairiais dirvožemiais, stebėjo grunto įtaką vandens spalvai, priemaišoms ir t.t. Mikroskopais stebėjo susidariusias nuosėdas, kelis kartus filtruoto vandens ir tvenkinio vandens mikroorganizmus. Lakmuso popierėliais nustatinėjo vandens Ph.

Ketvirto užsiėmimo metu mokiniai susipažino su svertinio ir veleninio šulinio technologija, bandė mechanizmų veikimą, išsiaiškino sverto pusiausvyros dėsnį ir konstravo pasirinkto tipo šulinį.

Ketvirtokai labiausiai laukė paskutiniojo užsiėmimo. Penktojo nuotolinio užsiėmimo metu mokiniai susipažino su 3D spausdintuvu, pamatė kaip vyksta spausdinimo procesas, sužinojo kokios naudojamos medžiagos ir kokios svarbiausios modeliavimo taisyklės. Informacinių technologijų mokytoja Rita Nemanienė padėjo ketvirtokams kurti svertinio arba veleninio šulinio 3D modelius naudojantis 3D modeliavimo programa Tinkercad. Sukurtus modelius, atspausdintus Maker BOT Replicator2 spausdintuvu ir ankstesnių užsiėmimų metu pagamintus šulinius eksponuosime parodose, kurios vyks ne tik „Romuvos“ progimnazijoje, bet ir pas partnerius: „Saulės“ pradinėje mokykloje, lopšelyje darželyje „Eglutė“, lopšelyje darželyje „Žiogelis“.

Mokiniai grįžo į savo mokyklą įgiję naujų žinių, susipažinę su chemijos, fizikos mokslais, įtvirtinę dalykines matematikos, technologijų, informacinių technologijų žinias, įgiję praktinės patirties, pagilinę kūrybiškumo, asmenines, socialines ir komunikavimo kompetencijas. STEAM užsiėmimai skatina mokinių motyvaciją, didina susidomėjimą eksperimentais, leidžia patirti atradimo džiaugsmą.

Matematikos mokytojos Daiva Lukšienė ir Jolanta Zemleckienė



REDAKCIJA REKOMENDUOJA