Angle down Atgal

Sportuojančių moterų mityba: kodėl nereikėtų vengti baltymų

Viena dažniausiai pasitaikančių priežasčių, dėl kurių moterys ryžtasi pradėti sportuoti bei kontroliuoti mitybą, yra kūno linijų tobulinimas. Neretai pradedama laikytis drastiškų dietų bei per daug intensyviai sportuoti. Iš mitybos raciono visiškai išbraukiami riebūs, cukraus turintys produktai, o baltymų moterys bijo dėl visuomenėje vyraujančios nuomonės, kad jie priaugins nepageidaujamos masės. Proteinas moterimsitin svarbus – tinkamai maitinantis ne tik neužaugs nepageidaujamos raumenų masės, bet ir pavyks sulieknėti. Tad kodėl moterims tikrai nereikia bijoti ir vengti baltymų?

Norint sulieknėti reikia siekti balanso

Pradėjus sportuoti ir rūpintis mityba nederėtų iš karto atmesti kiekvieną produktą, kuris turi didesnį kiekį riebalų, angliavandenių ar baltymų. Žinoma, jūsų racione cukraus kupinų bandelių ar smarkiai perdirbtų produktų likti turėtų itin mažai, tačiau svarbu maitintis subalansuotai. Sveikam organizmui reikalingi:

  • Baltymai. Jie yra ne tik yra pagrindinė raumenų sudedamoji dalis – statybinė medžiaga. Saikingai vartojama ji apsaugo raumenis nuo irimo sportuojant. Proteinas moterimsyra tiesiog būtinas – įprastai liesai moteriai per dieną reikia suvartoti nuo 0,4 g baltymų vienam kūno kilogramui, tačiau sportuojančioms kiekis didėja iki 0,9 g ir daugiau, priklausomai nuo fizinio aktyvumo.
  • Angliavandeniai. Jie būtini tam, kad kūnas gautų energijos. Žinoma, juos reikia vartoti saikingai, kaip ir kiekvieną maisto produktą. Po intensyvios treniruotės suvalgiusios šiek tiek saldaus maisto (juodojo šokolado, bananą), sumažinsite tikimybę persivalgyti vakare.

  • Riebalai. Tai yra labai svarbi mitybos raciono dalis, kurios moterims visiškai atsisakyti nederėtų – nuo riebiųjų rūgščių priklauso smegenų veikla, imunitetas, hormonų balansas. Svarbu paminėti, kad riebalai itin svarbūs galvos smegenų veiklai, nuo kurios priklauso motoriniai judesiai, padedantys taisyklingai sportuoti.

Mitybos racione derindamos baltymus, angliavandenius ir riebalus užtikrinsite geresnę savijautą. Svarbu nepamiršti gerti vandens, esant reikalui vartoti papildus – proteinas moterimsyra itin populiarus, mat dažnai baltymų suvartojama per mažai.

Baltymai – ne tik raumenų masei

Pakankamai baltymų suvartojanti sportuojanti moteris greičiau pasieks puikių rezultatų nei ta, kuriai trūksta proteinų. Suvartojant nepakankamai šios maistinės medžiagos, sportuojant dega ne tik riebalai – organizmas pradeda energijos ieškoti kitur, pradeda nykti raumenys. Atsiranda ir kiti simptomai – mažesnis atsparumas ligoms, nuovargis, lėčiau gyjančios žaizdos.

Svarbu paminėti, jog viešai vyraujanti nuomonė, jog baltymų vartojimas moterims užaugins daug nepageidaujamos masės, dažnai yra klaidinga. Moterims sunkiau užsiauginti didžiulius kiekius raumenų dar ir dėl to, kad jų organizme nėra daug testosterono. Saikingai vartojamas proteinas moterimspadeda padailinti linijas, sulieknėti, riebalus paversti dailiais raumenimis.

Papildai sportuojančioms – pagalbos priemonė, o ne blogybė

Kartais subalansuota mityba ir sveiki sporto krūviai nepadeda taip greitai pasiekti savo tikslų, susijusių su sveikata bei išvaizda. Priežastys gali būti įvairios: itin aktyvus gyvenimo būdas, stresas, laiko trūkumas. Norint sveikai maitintis, reikia skirti ir laiko, ir piniginių kaštų. Juk savaime suprantama, kad intensyvus sportas su neatsakinga mityba tikrai neduos gerų rezultatų.

Nors apie papildus sklando įvairiausi gandai, svarbu paminėti, jog tinkamai išsirinkti vitaminai bei papildai gali tapti tikru išsigelbėjimu. Kadangi dažniausiai sportuojančios susiduria su baltymų trūkumu, kuris stabdo kokybišką rezultatų siekimą, proteinas moterimsyra vienas populiariausių ir būtiniausių papildų. Tiesiog svarbu vartoti reikiamus kiekius, atsakingai žiūrėti į sudėtį, pridėtines medžiagas.

Privalumai ties mitybos subalansavimu nesibaigia – sutaupysite laiko sverdamos ir matuodamos kiekvieną gramą vištienos krūtinėlės bei kartas nuo karto galėsite atsisakyti virtų kiaušinių. Šie populiarūs maisto produktai – puikūs baltymų šaltiniai, tačiau neturinčioms laiko baltymų kokteilis ar proteino batonėlis gali tapti puikia išeitimi. Be to, jie tinkami ir žaliavalgėms – nereikės jaudintis, iš kur gauti pakankamą kiekį svarbios medžiagos.

Moterims nereikėtų bijoti baltymų – jie būtini visapusei organizmo sveikatai ir gerai savijautai. Saikingai ir teisingai naudojami baltymai padės numesti svorio bei padailinti linijas. Proteinas moterimstiesiog būtinas – deja, kartais su maistu pakankamai jo gauti nepavyksta, ypač vegetarėms, tad nebijokite rinktis maisto papildų. Tai – šiuolaikiškas sprendimas, padedantis pasiekti tikslų lengviau ir greičiau.

Reklama

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite