Sportui puoselėti – gargždiškių, suomių ir vengrų partnerystė

Klaipėda
Reporteris Gargždų Banga Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Ką daryti, kad sportas taptų kasdieniu mokinių įpročiu, o ne fragmentišku daug pastangų reikalaujančiu užsiėmimu? Į šį klausimą atsakymų ieškojo Gargždų „Kranto“ pagrindinės mokyklos fizinio ugdymo pedagogas Giedrius Ratkus, kuris kartu su pedagogų komanda prisijungė prie suomių vykdomo Erasmus+ Sport projekto „Block out Dropout“.

Siekia išlaikyti motyvaciją

Projekto koordinatorius G. Ratkus pasakojo, kad pagrindinis šio metus trukusio projekto tikslas buvo skatinti mokinių įsitraukimą į sportinę veiklą, tinkamai motyvuoti ir sudominti sportu, kad būtų sumažinta rizika, jog ateityje mokinys nustos sportuoti. „Dažniausiai pradinukai labai noriai ir aktyviai sportuoja, o vėliau, paauglystės etapu, vis atsiranda fizinio ugdymo pamokų lankymo trikdžių. Dėl to mūsų pagrindinis siekis, kad jaunimas neiškristų iš sportinės veiklos, jiems išliktų motyvacija“, – akcentavo „Kranto“ pagrindinės mokyklos pedagogas.

Projekto „Block out Dropout“ iniciatoriai – Suomijos Kemi miestelio savivaldybė (koordinatorius Matti Molander). Projekto partneriais tapo ne tik Gargždų „Kranto“ pagrindinė mokykla (koordinatorius Giedrius Ratkus), bet ir Vengrijos Szekesfehervaro miestelio Tovarosi Altalanos pagrindinė mokykla (koordinatorė Gabi Banhegyi), Gargždų futbolo klubas „Banga“ (koordinatorius Pavelas Kozlovas), Suomijos Kemi miestelio Hepola pagrindinė mokykla bei Syvakangas pagrindinė mokykla (koordinatorius Olli Kelha). „Priešistorė tokia, kad dalyvavau kitame projekte, pagal kurį lankiausi Suomijoje, ten susipažinau su vietos fizinio lavinimo pedagogu, kuris teiravosi, ar norėčiau prisidėti prie sporto srities projekto. Mano atsakymas buvo teigiamas, ir štai rezultatas“, – šypsodamasis prisimena G. Ratkus.

Truko metus

Per metus trukusį projektą įvyko 5 partnerių susitikimai. Pirmasis buvo koordinatorių susibūrimas Suomijoje, antrasis – Vengrijoje, trečiasis – vėl Suomijoje, ketvirtasis – Gargžduose ir penktasis – Vilniuje. Kiekviename susitikime buvo numatytos atitinkamos veiklos. Pedagogų delegacijos projekto partnerių mokyklose stebėjo jose vykdomas sportines veiklas, susipažino su kūno kultūros pamokų specifika, projekto partneriai pristatė savo mokyklų išskirtinumus skatinant sportinę veiklą tarp mokinių.

Pavyzdžiui, Vengrijoje pagal valstybės valdžios priimtus nutarimus mokyklose vyksta 5–6 kūno kultūros pamokos per savaitę. Tovarosi Altalanos pagrindinėje mokykloje šias pamokas veda specializuoti tam tikrų sporto šakų treneriai, didelis dėmesys skiriamas sporto psichologijos ugdymui. „Ten psichologas teikia konsultacijas prieš varžybas, paruošia psichologiškai, kad vaikai norėtų sportuoti. Jis tiesiog nuolat motyvuoja. Žinoma, ši Vengrijos mokykla yra specializuota sporto srityje, tačiau visose bendrojo lavinimo mokyklose Vengrijoje yra 5–6 fizinio ugdymo pamokos per savaitę – tai labai svarbu“, – akcentavo G. Ratkus.

Įgytą patirtį pritaiko „Krante“

Suomijoje, kaip ir Lietuvoje, vyksta 2–3 kūno kultūros pamokos per savaitę, o projekto partnerių mokyklų Suomijoje išskirtinumas, kad jose įsteigtas asmeninio trenerio-kineziterapeuto etatas, kuris skirtas nemotyvuotiems sportuoti vaikams ar fizinės sveikatos problemų turintiems mokiniams.

Pasak G. Ratkaus, jei mokinys, tarkim, nedirba per matematikos pamoką, jis siunčiamas pas asmeninį trenerį pasportuoti. Pas šį trenerį lankosi ir tie vaikai, kurie stokoja motyvacijos, turi antsvorio problemų, pastariesiems yra sudaromas mitybos, treniruočių planas.

„Suomija sužavėjo tuo, kad ir fizinio ugdymo pamokose taikoma daug technologinių naujovių, taikomos mobiliosios aplikacijos. Pavyzdžiui, įjungiamas sienos projektorius ir reikia mėtyti kamuolius į sienomis ropojančius vabalus – vaikai iškart susidomi. Naująsias technologijas jau ir pats pradėjau taikyti „Kranto“ mokiniams“, – džiaugiasi projekte įgytą patirtį pritaikantis pedagogas G. Ratkus.

Rudenį projekto dalyviai lankėsi Gargžduose, kur „Kranto“ pagrindinės mokyklos pedagogai pristatė šios švietimo įstaigos bendradarbiavimo su futbolo klubu „Gargždų banga“ pavyzdį. „Būna, jog vyksta aktyvios pertraukos, „Bangos“ treneriai užima „Kranto“ mokinius, juolab kad stadionas yra greta. Vyksta ir integruotos fizinio lavinimo pamokos“, – vardijo pašnekovas. Anot jo, projektinę veiklą Gargždų „Kranto“ pagrindinė mokykla yra pasiruošusi tęsti toliau.