Angle down Atgal

„Smiltynės perkėla“ tebenarstoma po kaulelį

Vakar Susisiekimo ministerija vėl išplatino pranešimą spaudai apie jos audito, atlikto AB „Smiltynės perkėla“, išvadas. Mat ketvirtadienį vyko bendrovės valdybos posėdis, kuriame buvo nagrinėjamos minėtos išvados. Valdyba jų išsamiau ketvirtadienį nekomentavo.

Vakar „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas svarstė, ar bendrovė keis strategiją ir situaciją komentuos spaudai, ar ne. Nusprendė nekomentuoti, bet pažadėjo, kad artimiausiu metu bus daromas pranešimas spaudai. „Vakarų ekspreso“ žiniomis, ketvirtadienio vakare jis turėjo susitikti su bendrovės valdybos pirmininku.

„Vakarų eksprese“ ne kartą rašyta, kad susisiekimo ministro Roko Masiulio teigimu, šioje uostamiesčio bendrovėje nustatyti veiklos skaidrumo pažeidimai. Būtent valdyba įpareigota spręsti aptiktas problemas ir priimti reikiamus sprendimus.

Įtarimų kelia komandiruotės

Ministerija praneša, jog atliekant tyrimą nustatyta, kad bendrovei vykdant viešuosius pirkimus pirkimo objektai buvo nepagrįstai stambinami, tiekėjams keliami nepagrįsti, neproporcingi perkamam objektui, konkurenciją ribojantys reikalavimai. Be to, buvo atvejų, kai proteguotas vienas tiekėjas. Manoma, kad galutinį sprendimą lemdavo bendrovės vadovo nuomonė, nepaisant to, kad komisijos posėdžių metu buvo kelta klausimų ir abejonių. Be to, nurodoma, kad tarp bendrovės darbuotojų ir generalinio direktoriaus yra netinkamo elgesio faktų.

Ministerija praneša, kad nustatyta, jog neekonomiškai ir neefektyviai buvo naudotos bendrovės lėšos komandiruotėms į užsienį. Per 3 pastaruosius metus joms išleisti 43 tūkst. Eur, tačiau abejonių kelia jų trukmė, kai darbotvarkė daug trumpesnė nei komandiruotėje praleidžiama laiko, per komandiruotes atostogaujama, tenkinami asmeniniai poreikiai. Manoma, kad daugeliu atvejų komandiruotės neatnešė bendrovei jokio rezultato. Negana to, dažnos ir nepagrįstai ilgos bendrovės vadovo komandiruotės pas tiekėjus taip pat leidžia įtarti išankstinius bendrovės ir tiekėjų susitarimus dėl konkrečių pirkimų.

Kyla nemažai abejonių

Daugiau duomenų apie „Smiltynės perkėlos“ veiklą pateikia naujienų agentūra BNS. Centrinio viešųjų pirkimų portalo duomenimis, 2017 m. perkėla nutraukė 1,3 mln. eurų vertės keltų rampų rekonstrukcijos konkursą, be to, neįvyko pernai ir šiemet skelbti 12 mln. eurų vertės naujų keleivinių keltų bei 2,8 mln. eurų katamarano pirkimo konkursai. Pernai gegužę įmonė pasirašė 81 tūkst. eurų vertės keltų „Baltija“, „Neringa“ ir „Žalgiris“ rampų rekonstrukcijos projekto parengimo ir techninės priežiūros sutartį su bendrove „Western Baltic Engineering“.

BNS žiniomis, audito išvadose rašoma, kad naujų keltų pirkimo konkursą, tikėtina, turėjo laimėti olandų bendrovė, katamarano - ispanai, neoficialiai susitarus su tiekėjais. Įtarti išankstinius susitarimus leidžia dažnos ir ilgos „Smiltynės perkėlos“ vadovo komandiruotės į Olandiją ir Ispaniją pas konkrečius tiekėjus. Pavyzdžiui, įmonės vadovas Darius Butvydas ir technikos bei saugios laivybos direktorius Mindaugas Čiakas du kartus lankėsi pas potencialią katamarano tiekėją Ispanijos „Rodman Polyship“, 6 kartus - pas Nyderlandų „Aqualiner“ dėl laivo „Smiltynė“ nuomos ir pardavimo.

BNS turimi duomenys rodo, kad nuo 2017 m. spalio šiai įmonei nuomotas laivas 2018 metų rugsėjį jai parduotas už 1,15 mln. eurų. Tačiau už katamaraną „Smiltynė„, prieš porą metų plaukusį į Nidą, laiku - iki 2018 metų pabaigos - neatsiskaityta, sumokėta tik 10 proc. jo vertės, o „Smiltynės perkėla“ laivo nesusigrąžino.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite