Skolų išieškojimas COVID-19 pandemijos metu: viskas, ką turite žinoti

Vilnius
Freepik.com nuotr.
Reporteris Monika Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Šiuo sudėtingu pandemijos laikotarpiu nėra paprasta užtikrinti, jog verslas išliktų pelningas ir konkurencingas – nesvarbu, kokio dydžio yra jūsų įmonė.

Daliai įmonių ypač sunku susitvarkyti su skolų išieškojimu. Juk kuo daugiau pinigų iš skolininkų susigrąžinama, tuo saugesnė jūsų verslo ateitis, tačiau pandemijos metu gali būti sudėtinga „pagauti“ skolininką.

Savaime suprantama, natūralu, kad valstybė atsižvelgė ir į įsiskolinusių žmonių rūpesčius, todėl dar karantino metu uždraudė išieškoti skolas iš lėšų, gautų kaip valstybės ir savivaldybių parama dėl įvesto karantino. Teisingumo ministerijos nutarimu, išmokos yra socialinės paskirties ir gali būti vienintelis pragyvenimo arba egzistavimo šaltinis. Be to, pagal Civilinį kodeksą, skolos išieškoti negalima ir iš motinystės, tėvystės ir vaiko priežiūros išmokų, išeitinių išmokų bei kitų išmokų, skirtų nepasiturinčių gyventojų socialinei paramai, taip pat komandiruotpinigių.

Tačiau tai reiškia, kad kreditoriams dabar kaip niekad sudėtinga įrodyti, kad skolininkai yra pajėgūs išmokėti skolas. Jie gali purtytis finansinės atsakomybės, tvirtindami, jog koronaviruso pandemija smarkiai pakenkė jų finansiniams pajėgumams – net ir tada, kai tai nėra tiesa.

Šiame straipsnyje apžvelgsime svarbiausius skolos išieškojimo procesus koronaviruso pandemijos laikotarpiu.

Svarbiausia – komunikacija

Vienas iš iššūkių, su kuriais kasdien susiduria skolų išieškojimo įmonėse dirbantys teisininkai – tai įvertinti tikrąją skolininko finansinę padėtį ir maksimaliai padidinti skolos atgavimo tikimybę.

Nieko keisto, kad sunkmečiu žmonės galvoja apie kitus dalykus, o skolos grąžinimas neretai nustumiamas į „kada nors vėliau“. Dabar itin svarbu palaikyti reguliarų kontaktą su skolininkais. Užtikrinkite, kad jūsų komunikacijos linija visuomet atvira pokalbiui ir pasistenkite suprasti skolininko finansinius įsipareigojimus. Beje, visuomet geriau pokalbį pradėti nuo neformalaus dialogo, net jeigu skolininkas šiuo metu nepajėgus grąžinti skolą.

Veikite kuo greičiau

Didelė dalis skolininkų yra linkę sutikti bendradarbiauti, kad išvengtų teisminio proceso. Vis dėlto, jeigu nutinka taip, kad asmuo atsisako mokėti, nelieka kitos galimybės kaip tik eiti teisiniu keliu.

Visada pasikonsultuokite su profesionalia skolų išieškojimo įmone, kuri apžvelgs jūsų galimybes ir padės paruošti dokumentus. Beje, jums nebūtinai reikia keliauti pas advokatą asmeniškai – visos konsultacijos gali būti atliekamos ir telefono skambučiu ar el. laiškais.

Jeigu įtariate, kad skolininkas nepajėgus grąžinti jums skolos, teisinį procesą pradėkite kuo skubiau.

Priminimas apie skolą

Skolų išieškotojai prieš imdamiesi veiksmų gali išsiųsti perspėjantį laišką jūsų skolininkams. Neretai oficialaus laiško pakanka, kad paskatintumėte skolingą asmenį žengti į dialogą su jumis dėl skolos grąžinimo.

Tokiame įspėjančiame laiške paprastai išdėstomos įsiskolinimo detalės, aptariamos pasekmės, kurios grės, jeigu nebus reaguojama į perspėjimą, bei nurodomas laikotarpis, per kurį skolininkas turėtų sureaguoti.

Remiamas turinys