REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2019 m. Birželio 26 d. 09:45

Skaityti ir matyti plačiau – verta

Marijampolė

Loreta AkelienėŠaltinis: Etaplius.lt


89050

Šiais mokslo metais Kazlų Rūdos Valdorfo progimnazijoje buvo pradėtas vykdyti „Erasmus +“ projektas „Skaityk daugiau – matyk plačiau“ (angl. Read more – be more). Projekte dalyvavo ir kitų šalių moksleiviai bei mokytojai (partnerės Rumunija, Lenkija, Turkija).

valdor.jpg

Projekto tikslas – paskatinti jaunus žmones domėtis knygomis, daugiau skaityti, parodyti, jog knyga ne tik moko, auklėja, bet ir praturtina kiekvieno mūsų gyvenimą, yra puikus laisvalaikio leidimo būdas. Skaitymas – puiki galimybė rasti bendrų temų su bendraamžiais tiek savoje mokykloje, tiek kitose šalyse, padiskutuoti aptariant perskaitytas knygas, jų personažus.

Moksleiviai skaitė tuos pačius jau paauglių literatūros klasika tapusius kūrinius, žiūrėjo jų ekranizacijas, dalyvavo skaitymo iššūkiuose socialiniuose tinkluose, susitiko su rašytojais, rengė knygų pristatymus, įsirengė klasėse bibliotekėles, skaitymo stendus.

Žinoma, įdomiausios veiklos vyksta apsilankant partnerių mokyklose. Šį balandį mokinių ir mokytojų grupelės susitiko Turkijos Aidino mieste. Visą savaitę skaitymo ir bendradarbiavimo patirtimis keturių šalių mokytojai ir mokiniai dalijosi Ahmet Serife Sanli Ortaokula mokykloje. Buvo išgyventas šiltas bendravimas, o šeimininkų svetingumas įveikė kultūrų skirtumus, prakalbino net ir nedrąsiausius, bendros užduotys leido dar geriau susipažinti ir atskleisti kūrybines galias, labiau pajusti kitų šalių savitumą, pažvelgti į jų literatūrą ir istoriją. Mokiniai ir mokytojai išbandė tapymo ant vandens (ebru) meno subtilybes, stebėjo kiekvienos šalies literatūrinių personažų pristatymus, vyko diskusija apie elektroninių knygų privalumus ir trūkumus, pristatytos ir išbandytos kelios su knygų katalogavimu, iliustravimu susijusios aplikacijos išmaniuosiuose įrenginiuose. Daugiausia emocijų ir jaudulio sukėlė personažų pristatymai, nes šiai veiklai reikėjo pasiruošti dar namuose, rasti kostiumus, parengti pristatomąją kalbą, skaidres. Visi atvyko puikiai pasiruošę: pasirinkę du tarptautinius ir du nacionalinius veikėjus, pristatymai priminė mažus vaidinimus, sužavėjo mokinių išmone ir improvizaciniais gabumais.

Kasdienes projektines veiklas turkų mokykloje praturtino įdomios ekskursijos: aplankėme Aidino istorinį muziejų, biblioteką, buvome priimti miesto švietimo skyriaus vadovo, nuvykome į restauruojamą antikinį miestą Efesą.

Iš tiesų turkų noras kuo plačiau ir įdomiau pristatyti savo kraštą paliko neišdildomą įspūdį. Mokiniai sutiko jau anksčiau pažintus draugus ir užmezgė daug naujų pažinčių, kasdien lavino anglų kalbos įgūdžius. Ši draugystė toliau tęsiasi bendraujant socialiniuose tinkluose, laiškais. Pasidalinta ir mėgiamų knygų pavadinimais, rekomendacijomis paskaityti.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.


Progimnazijos informacija ir nuotraukos



REDAKCIJA REKOMENDUOJA