Siūloma Klaipėdoje stiprinti oro kokybės stebėjimą

Klaipėda
Reporteris Orinta Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Dėl Klaipėdos miesto oro taršos Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui siūloma stiprinti oro kokybės stebėjimą.

Pagal pranešimą, penktadienį įvykusiame Vyriausybės kanceliarijos pasitarime siūlyta Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai suintensyvinti miesto oro kokybės stebėjimą. Klaipėdos uostas, kaip teigiama pranešime, turėtų būti įpareigotas taikyti jo teritorijoje esančių krovos įmonių aplinkosauginių priemonių taikymo stebėjimą.

Jo taip pat prašoma iki rugpjūčio 31 dienos pateikti Vyriausybės kanceliarijai išvadas apie padidėjusias oro taršos priežastis.

Susitikime dalyvaujančių institucijų atstovams taip pat buvo priminta, kad į gyventojų pageidavimu atliekamus oro taršos tyrimus atsakymai turi būti pateikiami nedelsiant, sakoma pranešime. Netoleruotini atvejai, kai tai delsiama daryti kelis mėnesius.

Teigiama, kad, užtikrinant tinkamą dėmesį aplinkosauginiams reikalavimams, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras raginamas reguliariai organizuoti susitikimus su visomis uoste veikiančiomis krovos kompanijomis, siekiant socialiai atsakingo verslo požiūrio į aplinkos taršą ir aptariant konkrečius įmonių veiksmus taršos prevencijos srityje.

Atsakingų institucijų atstovai taip pat artimiausiu metu susitiks su asociacijos „Klaipėdiečių iniciatyva už demokratiją ir ekologiją“ atstovais ir aptars jų keliamas problemas.

ELTA primena, kad Klaipėdos uosto direkcijos atstovas anksčiau sakė, jog „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO), kuri galėjo prisidėti prie taršos Klaipėdoje, turi per mėnesį parengti planą taršai sumažinti.

„Uosto direkcija neturi tiesioginės funkcijos kontroliuoti, kaip laikomasi aplinkosaugos reikalavimų, tačiau šioje situacijoje negalime likti abejingi“, - pranešime cituotas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.

Tuo metu ministras pirmininkas Saulius Skvernelis yra sakęs, kad su Aplinkos ministerija bus atliekama aplinkosauginių institucijų peržiūra, kad būtų aišku, kas yra atsakingas už susidariusią situaciją.

Premjeras taip pat pažymėjo, kad mieste yra fiksuojama tarša, bet „klausimas, kas su tais duomenimis yra daroma“.

„Jei mes turime ministeriją, kuri atsakinga už aplinkosaugą ir gyventojų sveikatą, tai iš šitų institucijų turime laukti proaktyvaus darbo, o ne kovojimo su pasekmėmis“, - kalbėjo Vyriausybės vadovas.

Praėjusį penktadienį pranešime buvo teigta, kad Klaipėdos uostas dar kartą išsikvietė KLASCO atstovus ir pareikalavo pateikti papildomų aplinkosauginių priemonių planą.

„Gali būti, kad KLASCO prisidėjo prie bendro miesto taršos fono, kurį paskatino ir sausra. Mūsų žiniomis, oro taršos monitoringo stotelės pastaruoju metu fiksavo užterštumo padidėjimą ne tik prie KLASCO esančiose, o ir kitose miesto teritorijose“, - sako KLASCO vadovas Vytautas Kaunas.

Jis taip pat sako pasiūlęs, kad kompanijos teritorijoje būtų pastatyta stacionari oro taršos matavimo stotelė.

„Savo ruožtu, pasiūlėme, kad kompanijos teritorijoje tarp sandėliuojamo krovinio ir gyvenamųjų namų būtų pastatyta aplinkosaugininkų stacionari oro taršos matavimo stotelė, kuri padėtų kontroliuoti oro taršos situaciją ir matyti bendrą vaizdą“, - sako A. Drungilas.

Pasak kompanijos vadovo V. Kauno, ketvirtadienį visas naftos kokso krovinys buvo padengtas ekologiška celiuliozės mišinio danga, kuri eliminuoja krovinio dulkėjimą.

Vadovo teigimu, artimiausiu metu planuojama papildomai įsigyti dar dvi vandens rūko patrankas, kurios visiškai uždengtų krovos zoną, bei pailginti apsaugines sieneles krovos zonoje, kurios sustabdo dulkių judėjimą krovos metu. Pasak kompanijos atstovų, šiuo metu teritorijoje veikia 6 vandens rūko patrankos, kurios krovos metu turi stabdyti dulkių judėjimą bei nusodinti dulkes krovos zonoje.
ELTA