REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2020 m. Balandžio 24 d. 08:41

Širvintų rajone eismą reguliuoja šviesoforas

Širvintos

Neringa TuškevičienėŠaltinis: Etaplius.lt


127405

Širvintų rajono vairuotojai, įpratę vadovautis kelio ženklais, turėtų suklusti ir būti dar atidesni. Šiuo metu Širvintų rajone net dviejose vietose veikia šviesoforai.

Šviesoforais eismas reguliuojamas per tiltą už Jauniūnų ir kelyje ties Gelvonais. Abiem atvejais šviesoforai yra laikini. Jie bus naudojami tik tiltuko ir kelio remonto metu. Mat dėl šios priežasties abiejuose keliuose eismas yra tik vienpusis. Vairuotojams eismo sąlygas palengvina laikinai įrengti šviesoforai.

Mūsų žiniomis, šiuo metu Lietuvoje Širvintų rajonas yra vienintelis, kuriame nėra nė vieno nuolatinio šviesoforo (jei turite kitokios informacijos, patikslinkite). Gerai tai ar blogai – reikėtų pasiteirauti pačių vairuotojų ir pėsčiųjų.

Tiesa, kartas nuo karto buvo kalbama apie šviesoforo reikalingumą Širvintų mieste. Tos kalbos dar labiau suaktyvėjo prieš ketverius metus, prasidėjus naujosios Maximos statyboms. Tuomet net ir rajono merė Ž.Pinskuvienė teigė, kad „Atsiradus naujai intensyvaus eismo sankryžai, be kitų saugaus eismo priemonių, bus reikalingas ir šviesoforas.“

Tačiau kalbos taip ir liko kalbomis. Maxima veikia jau kelerius metus, o šviesoforo nėra. Pratęsus I.Šeiniaus gatvę ne vienam vairuotojui, ypač vyresnio amžiaus, kyla keblumų įveikiant Plento ir I.Šeiniaus gatvių sankryžą. Nėra paprasta ir pėstiesiems. Eismas šioje sankryžoje pakankamai intensyvus, tad gatvę pereiti taip pat nėra paprasta.

Galbūt tai ne vienintelė vieta, kur reikėtų šviesoforo. Tad kviečiame tiek vairuotojus, tiek pėsčiuosius padiskutuoti. Ar reikia Širvintose šviesoforo ir kur konkrečiai jis būtų reikalingas? Ką gali žinoti, gal valdžia įsiklausys į gyventojų pageidavimus. Bent jau to linkiu visiems.

Šiek tiek istorijos (Vikipedija):

  • Pirmasis gatvės šviesoforas pasaulyje buvo pastatytas 1868 m. Anglijoje, Londone priešais parlamento rūmus. Jis buvo panašus į daržo kaliausę. Nuleistos jos „rankos“ reiškė „dėmesio“, pakeltos – „stop“. Naktį arba rūko metu šviesoforo „galvoje“ degė dujinis žibintas: žalia šviesa – „dėmesio“, raudona – „stop“.
  • 1914 m. Klyvlende (JAV) pasirodė elektrinis šviesos signalizacijos įtaisas – su žalios ir raudonos spalvų lemputėmis.
  • Trijų spalvų šviesoforas atsirado Niujorke 1918 m. Kitur šis signalinis žibintas atsirado gerokai vėliau, pvz., Berlyne – 1924 m., Londone – 1925 m.
  • Lietuvoje pirmasis rankinio valdymo gatvių šviesoforas įrengtas 1947 m. Vilniuje, J. Basanavičiaus ir Pylimo gatvių sankryžoje. Ten pat 1953 m. pastatytas automatinis šviesoforas.

NERINGA TUŠKEVIČIENĖ



REDAKCIJA REKOMENDUOJA