Angle down Atgal

Šilutėje – penkios žiedinės sankryžos. Bus daugiau?

Norint pravažiuoti mieste visą Cintjoniškių gatvę jau tenka įveikti net tris žiedines sankryžas. Prieš kelerius metus Cintjoniškių gatvėje (sankirtoje su H. Šojaus, V. Kudirkos ir Gluosnių gatvėmis) buvo rekonstruotos dvi sankryžos į žiedines. Prieš kurį laiką šioje gatvėje atidarytas dar vienas – jau trečiasis – žiedas, jungiantis Cintjoniškių gatvę su Pramonės gatve. Tiesa, ten remonto darbai tebevyksta…

Iki metų pabaigos žadama atidaryti ir ketvirtąjį žiedą – M. Jankaus, Miško ir Sodų g. sankirtoje.

Jokia naujiena, kad ten, vienoje iš pagrindinių miesto gatvių, kasryt nusidriekia automobilių eilės. Apie sprendimus, jog mieste būtinos žiedinės sankryžos, kalbėta ne kartą. Po ilgų diskusijų išsiaiškinta, kad žiedinės sankryžos – saugesnės. Tai patvirtina ir UAB „Kavesta“ vyriausiasis inžinierius Donatas Stakvilevičius, kuris „Pamario“ skaitytojus plačiau informuoja ir apie atliekamus darbus.

Šis žiedas erdvus
Šilutės r. savivaldybės Ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas Mindaugas Oželis paaiškino, kad Cintjoniškių ir Pramonės gatvių sankirtoje rekonstruojama žiedinė sankryža yra rajoniniame kelyje. Tai bendras Šilutės r. savivaldybės ir Automobilių kelių direkcijos projektas, kurio vertė 3,8 mln. eurų. Iš jų 770 tūkst. eurų moka Savivaldybė.

Kelio statusas ir yra viena iš priežasčių, kodėl šis žiedas gerokai didesnis už kitus du Cintjoniškių gatvėje. Anot D. Stakvilevičiaus, gatvė pagražės, o žiedas – erdvus, pritaikytas ir autobusams, ir sunkvežimiams. „Rytais iš Cintjoniškių gatvės pasukti į kairę, kai pilna automobilių, būdavo sudėtinga. Dabar problema išspręsta labai gerai“, – kalbėjo D. Stakvilevičius ir trumpai užsiminė apie čia buvusią avaringą sankryžą. Pasirodo, žiedinė sankryža yra saugiausia tarp gatvių susikirtimų. Vietose, kur įrengtos modernios žiedinės sankryžos, avaringumas sumažėja beveik 95 proc.

Kas ten vyksta?
Šiuo metu darbai, anot D. Stakvilevičiaus, vyksta sklandžiai, be nusiskundimų ar kitų trikdžių. Pagal planą projektą žadama įgyvendinti iki šių metų pabaigos. Žadama net suspėti viską sutvarkyti iki gruodžio 15-osios. UAB „Kavesta“ vyriausiasis inžinierius paaiškino, kad, norėdami projektą įgyvendinti laiku, darbą pradėjo balandį.

„Nuolatos dirba apie trisdešimt darbininkų. Kasdien sukiojasi septyni ar aštuoni automobiliai, kuriais vežamos medžiagos. Vien traktorių dar dešimt. Nemažai, tačiau darbo tikrai rastume ir dar penkiems ar net dešimčiai papildomų darbininkų“, – kalbėjo vyr. inžinierius.

Su D. Stakvilevičiumi bendravome trečiadienį, rugsėjo 22 d., tada informavo, kad Pramonės ir Cintjoniškių gatvės žiede yra paklotas pirmas asfaltbetonio sluoksnis, žiede bus klojami dar du asfalto sluoksniai, mat ten pastiprinta konstrukcija. Anot darbų vykdytojo, tik dėl trečio sluoksnio pylimo šiek tiek užtrunkama, tad tikimasi, kad bus spėta tai padaryti iki šalčių.

„Sunkioji dalis jau praėjo, nes nebuvo galima uždaryti šioje gatvėje eismo. Pradžia buvo visiems įtempta. Mums buvo sunkiau dirbti – tiek Pramonės gatvėje, tiek Cintjoniškių gatvėje. Ten, nuo Nemuno gatvės iki degalinės, kai gavome leidimą iš Kelių direkcijos uždaryti gatvę, viskas vyksta sklandžiai“, – patikino D. Stakvilevičius.

Paaiškinsime, kad ruožas nuo Ramučių iki Nemuno gatvės yra uždarytas. Šiuo metu ten darbuojasi UAB „Stamelos“ darbininkai – dedama gatvės lietaus kanalizacija.

Anot vyr. inžinieriaus, prieš geležinkelio pervažą esanti nedidelė sankryža, greta prekybos centro, jau šią savaitę turi būti išasfaltuota. Ramučių gatvės ruože jau yra dedami bortai, o šiuos darbus buvo planuojama baigti iki ketvirtadienio. Vėliau bus klojamas asfaltas ir bus sujungta visa remontuojama atkarpa už geležinkelio pervažos.

Šaligatviai pėstiesiems ir dviratininkams jau grindžiami trinkelėmis, rengiamas gatvės apšvietimas, bus pastatyti kelio ženklai.

Žmonės sąmoningi
Nusiskundimų, anot vyr. inžinieriaus, nesulaukta. Galbūt tik iš pradžių dėl kertamų medžių, tačiau tai jau praeitis. Iš gyventojų ar vairuotojų taip pat nesigirdėjo piktų žodžių. „Šilutiškiai labai sąmoningi žmonės. Gal ne viskas mums puikiai sekėsi, labiau dulkėjo kelias vasarą, nespėjome jo laistyti ar kokią duobę nesuspėjome užlyginti, bet skundų nesulaukėme. Užtat netrukus pasimatys rezultatas. Esame juk šilutiškiai, patys norime, kad būtų gražu ir gerai mums bei mūsų vaikams. Ši gatvė tarnaus mažiausiai 20 metų į priekį“, – sakė D. Stakvilevičius, kuris taip pat yra Šilutės miesto gyventojas.

Jam pridūrė ir M. Oželis: „Gyventojai nesiskundžia. Žinoma, Ramučių gatvės gyventojai patiria nepatogumų įvažiuodami į savo kiemus, tačiau tai laikina. Tiesa, iki darbų pradžios gyventojai skųsdavosi, jog ten nėra dviračių ir pėsčiųjų tako, gatvė neapšviesta ir blogos būklės. Šiuo projektu viskas išsispręs, o gyvenimo kokybė ženkliai pagerės“.

Laukiama išvadų dėl radinio
Šiais metais Šilutėje atsiras ir ketvirtoji žiedinė sankryža – M. Jankaus, Miško ir Sodų g. sankirtoje. Ten taip pat buvo atliktas VšĮ Kelių ir transporto tyrimų instituto eismo saugumo auditas, kurio išvadose buvo rekomenduojama įrengti žiedinę sankryžą. Sankryžą rekonstruoja į žiedinę UAB „Žibai“ darbininkai.

Pasak savivaldybės darbuotojo M. Oželio, šiuo metu darbai vyksta tik M. Jankaus ir Lauko gatvėse. Lauko gatvę remontuoja UAB „Tima“, o M. Jankaus – UAB „Žibai“. „Toje vietoje sulaukdavome daug skundų tiek iš gyventojų, tiek iš policijos. Pasirodo, daugeliui būdavo neaišku, kaip važiuoti iš M. Jankaus gatvės į Miško ir į Sodų gatves“, – informavo vyr. specialistas.

Laikinai darbai buvo sustoję gatvės pradžioje, mat ten rastas akmeninis grindinys. Savivaldybės užsakymu archeologai parengė ataskaitą ir kreipėsi į Kultūros paveldo depatamentą, kur priims sprendimą. Anot M. Oželio, išvadose bus aišku, ar radinys – kultūros vertybė ar ne. Jis pažymėjo, kad darbai sustojo tik laikinai ir netrukus vėl bus tęsiami.

M. Jankaus ir Lauko gatvės tvarkomos iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. „Šiemet dar bus pradėti darbai Miško gatvėje, prie „Pušelės“ vaikų lopšelio-darželio, o kitais metais užbaigs“, – informavo vyr. specialistas.

Viktorija SKUTULIENĖ, Lauryno Ašmonto nuotr.

comment Skaitytojų komentarai (1)

Taip pat skaitykite