Angle down Atgal

Šiaurietiškasis ėjimas - veiksminga ir saugu

Gegužės 18-oji – Tarptautinė šiaurietiškojo ėjimo diena - tai specialios vaikščiojimo technikos paminėjimo diena, skirta visiems žmonėms: bet kokio amžiaus, skirtingo fizinio pajėgumo ir skirtingų gebėjimų.

Kas yra šiaurietiškas ėjimas? Šiaurietiškas ėjimas – laisvalaikio fizinė veikla, pritaikyta tiek poilsiui, tiek ir ištvermės treniruotėms, saugi, veiksminga ir tinkama visų amžiaus grupių žmonių aktyvumui skatinti. Visa reikalinga įranga yra specialios lazdos, su kuriomis galima vaikščioti mieste ar gamtoje, iš dalies tausojant sąnarius ir stuburą bei įdarbinant beveik 90 proc. kūno raumenų. Žinoma, būtina ir tinkama avalynė. Įvadinę mokymo programą, kuri trunka keletą valandų, paprastai veda šiaurietiško ėjimo instruktoriai. Išmokus pagrindinius principus ir judesius jau galima prisijungti prie praktikuojančios grupės.

Einant šiaurietiškuoju žingsniu, dirba per 90 proc. mūsų raumenų, išnaudojamos ne tik kojos, bet ir viršutinė kūno dalis, rankos. Ėjimas su lazdomis, skirtingai nei bėgimas, nuima dalį krūvio, tenkančio kojų sąnariams ir nugarai, o teisingai atliekami judesiai atpalaiduoja kaklo ir pečių raumenis.

Šiaurietiškas ėjimas efektyvesnis už klasikinį vaikščiojimą ir teigiamai veikia žmogaus:

širdies ir kraujagyslių,

kvėpavimo bei kaulų ir raumenų sistemas,

lavina ištvermę, koordinaciją ir pusiausvyrą,

palaikomas normalus kaulų tankis (ypač svarbu pagyvenusiems žmonėms): tai sumažina tikimybę susirgti osteoporoze ir artroze, lėtina senėjimo procesus ir gerina raumenų jėgą bei ištvermę,

mažina streso, širdies ir kraujagyslių ligų tikimybę,

padeda išvengti antsvorio ir nutukimo.

Vaikštant su laiku padidėja bendras fizinis pajėgumas, padidėja maksimalus deguonies suvartojimas, pagerėja kraujo plazmos lipidų profilis ir teigiamai pakinta gliukozės lygis kraujo plazmoje; per ilgesnį laiką pakinta kūno audinių sudėtis ir KMI, pagerėja dinaminė pusiausvyra ir kartu pagerėja įvairiomis lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis sergančių pacientų būklė bei gyvenimo kokybė. Taisyklingai ir aktyviai praktikuojant šiaurietišką ėjimą kalorijų suvartojimas padidėja maždaug 30–70 proc.

Šiaurietiškojo ėjimo pradžiamokslis

1. Paprastasis ėjimas: rankos ir pirštai ištiesiami, atplaiduojami, lazdos velkamos žeme. Taip einama kelias minutes.

2. Vėliau palaipsniui įjungiami rankų judesiai – kaip ir einant be lazdų: statant koją į priekį, keliama priešingos pusės ranka.

3. Kuomet eiti taip bus patogu, švelniai suimamos rankomis lazdos ir pakaitomis stumiamos už savęs. Dėmesys kreipiamas, kad mažasis pirštas būtų tinkamai sulenkiamas ir ištiesiamas, akcentuojant horizontalią lazdų judėjimo trajektoriją. Tai ir yra vadinama Šiaurietišku ėjimu.

Taigi, šiaurietiškasis ėjimas gali būti drąsiai rekomenduojamas daugumai žmonių kaip gera pirminės ir antrinės prevencijos priemonė nuo daugelio lėtinių neinfekcinių ligų. Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai ragina prisijungti prie šios dienos minėjimo ir aktyviai praleisti laiką gryname ore.

Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Viktorija Strazdinienė

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite