REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2018 m. Lapkričio 7 d. 15:30

Šiaurės Lietuvos kolegijoje įgyvendinamo projekto „Pardavimų laboratorijos darbo kompetencijų ugdymui“ pagrindinės naudos ir tikslai

Šiauliai

ŠLK ŠLK AdministracijaŠaltinis: Etaplius.lt


58635

Šiaurės Lietuvos kolegija kartu su Rezeknės technologijų akademija pradėjo įgyvendinti Lietuvos ir Latvijos bendradarbiavimo abipus sienos programos 2014-2020 Interreg V-A „SalesLabs for employability competencies development/SalesLabs No: LLI-184“. („Pardavimų laboratorijos darbo kompetencijų ugdymui“) projektą, kurį finansuoja Europos regioninės plėtros fondas. Projekto įgyvendinimo laikotarpis 2017-07-01 – 2019-06-30. Projekto finansavimo suma – 524866.74 EUR

2.jpg

Pagrindinis projekto tikslas – stiprinti darbo jėgos kompetencijas, efektyviau reaguoti į darbo rinkos poreikius pertvarkant ir įgyvendinant projekte dalyvaujančių aukštųjų mokyklų studijų dalykus, sukuriant suaugusiųjų mokymosi programą ir infrastruktūrą Latgalės ir Šiaulių regionuose. Pagrindinis tikslas prisideda prie Programos tikslo 2.2., t.y. apie 1000 tikslinės grupės dalyvių plėtos kompetencijas, būtinas prisitaikyti prie darbo rinkos poreikių, dalyvaus projekto veiklose, susipažins su projekto metu sukurtais produktais.

Pagrindiniai projekto rezultatai ir jų pasiekimą užtikrinančios veiklos:

  • 20 atnaujintų dalykų (10 Šiaurės Lietuvos kolegijoje ir 10 Rezeknės Technologijų akademijoje), į kurių studijas integruotas probleminio mokymosi metodas, parengti šių dalykų nuotoliniai kursai. Pagal probleminio mokymosi metodą atnaujinti dalykai, užtikrinant jų turinio kaitą 50-55 proc., studentams bus dėstomi 3 semestrus (po 5 dalykus kiekvieną semestrą). Šiaurės Lietuvos kolegijoje bus dėstomi tokie atnaujinti dalykai: Rinkodara, Projektų vadyba, Pardavimų valdymas, Verslo komunikacijos ir etika, Kokybės vadyba, Kompiuterinė grafika, Duomenų bazės ir informacinės sistemos, Tinklapių kūrimo pagrindai, Tarptautinio verslo vadyba, Elektroninis verslas. Šiuos dalykus per pusantrų metų studijuos ne mažiau nei 100 Kolegijos studentų. Penki iš paminėtų studijų dalykų bus dėstomi du kartus (du semestrus), kiti penki dalykai – atitinkamai vieną kartą. Kiekvieną semestrą vyks 4 kūrybinės dirbtuvės (2 verslo atstovų ir dėstytojų, 2 studentų ir dėstytojų kūrybinės dirbtuvės). Iš jų 2 kūrybinės dirbtuvės bus išvykstamosios, t.y. vyks partnerinėje organizacijoje. Studijų dalykų atnaujinimas bus vykdomas įgyvendinant veiklas T 1.2. “Studijų dalykų atnaujinimas pagal probleminio mokymosi metodą” ir T.1.3. „Atnaujintų studijų dalykų tobulinimas ir išbandymas pardavimų laboratorijoje (SalesLabs)“.

  • Sukurta ir įgyvendinta Mokymosi visą gyvenimą programa (Life-Long-Learning programme - LLP), pagal kurią bus apmokyta 40 dalyvių (20 Šiaulių regiono ir 20 Rezeknės regiono). Pagrindinis šios programos tikslas – ugdyti jaunimo užimtumo kompetencijas integruojant realaus tarpvalstybinio verslo problemų sprendimo būdus į švietimo procesą. Rengiant ir įgyvendinant šią programą bus panaudoti 10 dalykų, kurių studijose taikytas probleminis mokymasis, nuotoliniai kursai, projekto įgyvendinančių organizacijų virtualioje mokymo aplinkoje sukaupti mokymo ištekliai. Pagal Mokymosi visą gyvenimą programą vykdomuose mokymuose, kūrybinėse dirbtuvėse ir kitose veiklose dalyvaus jaunimo atstovai ir neįgalūs asmenys, įgiję aukštąjį išsilavinimą arba asmenys, turintys žemesnį išsilavinimą. Programa leis įgyti papildomų šiuolaikinėje darbo rinkoje reikalingų kompetencijų, padidins suaugusių asmenų konkurencingumą darbo rinkoje, pagerins jų įsidarbinimo galimybes. Tarptautinėse kūrybinėse dirbtuvėse dalyviams bus sudarytos sąlygos susipažinti su kaimyninės užsienio šalies (Lietuvos arba Latvijos) verslo aplinka ir tendencijomis.

  • Įkurtos 2 pardavimų laboratorijos (SalesLabs), po vieną kiekvienoje iš projekte dalyvaujančių švietimo organizacijų, kuriose vyks praktiniai probleminio mokymosi seminarai, bendros studentų ir verslo atstovų iš abiejų šalių darbinės sesijos, kūrybinės dirbtuvės, verslo kontaktų mugės, produktų pristatymai, parodos ir kiti verslo įmonių prekių bei paslaugų pardavimus skatinantys renginiai bei įvykiai.

-img-0823-copy-copy.jpg

Projektas Pardavimų laboratorijos darbo kompetencijų ugdymui“ sujungs Rezeknės technologijų akademijos ir Šiaurės Lietuvos kolegijos gerąsias veiklos patirtis ir kompetencijas, leis išplėtoti bendradarbiavimą tobulinant studijas bei diegiant jose probleminio mokymosi metodą. Projekto įgyvendinimo metu abi organizacijos kartu parengs ir įgyvendins suaugusiųjų mokymo programą, siekiant įsidarbinimo problemų turinčių asmenų sėkmingesnės adaptacijos darbo rinkoje. Projekte vykdomi tarptautiniai jungtiniai mokymai ir kūrybinės dirbtuvės užtikrins mokslo ir verslo sąsajas, sukurs tolesnės verslo atstovų ir dėstytojų partnerystės prielaidas, leis patobulinti tarpkultūrines kompetencijas, sudarys sąlygas projekto dalyviams susipažinti su projekto partnerio regiono verslo aplinką ir darbo rinkos situaciją.

2017 m. lapkričio – gruodžio mėn. vyko jungtiniai Rezeknės technologijų akademijos dėstytojų ir Šiaurės Lietuvos kolegijos ekspertų mokymai apie probleminio mokymo metodo taikymą studijose. Šių mokymų tikslas – suteikti visapusiškų žinių apie probleminį mokymąsi bei šio metodo taikymo studijose ypatumus, atskleisti šio mokymosi metodo organizavimo pagrindinius aspektus, dėstytojo ir besimokančiųjų vaidmenis, bendradarbiavimo su verslu komandinio darbo ir studentų pasiekimų vertinimo charakteringus bruožus. Mokymai sujungė skirtingas patirtis turinčius pedagogus, probleminio mokymosi ekspertus ir dalykų dėstytojus, neturinčius šio metodo taikymo praktinės patirties. Dirbdami individualiai ir grupėse mokymų dalyviai tobulino probleminio mokymo kompetencijas, plėtojo šio metodo taikymo studijose praktinius gebėjimus, kūrybiškai sprendė klausimus, susijusius su probleminio mokymo metodo taikymu. Pasibaigus mokymams abiejų organizacijų pedagogai įsitraukė į virtualioje aplinkoje vykstančias diskusijas, konsultavosi su probleminio mokymo eksperte, keitėsi tarpusavyje dalyko studijoms reikalingų dokumentų rengimo patirtimi.

Nuo 2018 m. vasario 1 d. (2017-2018 mokslo metų Pavasario semestre) Kolegijoje į penkių dalykų studijas (Rinkodara, Projektų vadyba, Pardavimų valdymas, Verslo komunikacijos ir etika, Kokybės vadyba) tiesiogiai integruotas problemų sprendimu grįsto mokymo metodas. Šių dalykų studijose kompleksiškai naudoti šie elementai: teorinės paskaitos, seminarai bei praktiniai užsiėmimai, konsultacijos, studentų ir dėstytojų tarptautinės jungtinės kūrybinės dirbtuvės. Studijų eigoje studentams susistemintai pateikta naujausia teorinė medžiaga, vėliau jie supažindinti su realios verslo įmonės veiklos problema. Taikant komandinio darbo principus studentai integruoti į realios verslo įmonės veiklos problemos sprendimą. Atnaujintų dalykų studijų procese aktyviai taikyti studentų kūrybiškumą skatinantys studijų metodai, naudotos šiuolaikinės informacinės ir komunikacinės technologijos, sudarytos sąlygos naudotis dalykų nuotoliniais kursais, veikė efektyvi studentų konsultavimosi su dėstytojais sistema. Studentų ir dėstytojų tarptautinėse kūrybinėse dirbtuvėse Šiaurės Lietuvos kolegijos ir Rezeknės technologijų akademijos studentai pademonstravo pasiektus rezultatus, sprendžiant konkrečios verslo įmonės veiklos problemą, diskutavo apie verslo įmonių veiklos ypatumus Lietuvoje ir Latvijoje.

dsc-1673.jpg

dsc-1838.jpg

Po pirmojo atnaujintų studijų dalykų dėstymo semestro studentai pripažino, kad problemų sprendimu grįstas mokymas leido pagerinti jų pasirengimą darbo rinkai, sustiprino būsimai profesinei veiklai reikalingas kompetencijas. Kūrybinėse dirbtuvėse sukurta tarptautinio bendradarbiavimo galimybė leido dėstytojams ir studentams susipažinti su kaimyninės užsienio šalies rinkos ypatumais, sustiprino jų pasirengimą efektyviai veikti tarptautinėje verslo aplinkoje. Studentų dalykų mokymosi motyvaciją didino tai, kad jiems buvo sudarytos galimybės geriau pažinti realų verslo pasaulį, prisidėti prie verslo įmonės veikloje kylančių problemų sprendimo. Studijos pagal probleminio mokymo metodiką pagerino studentų sisteminio mąstymo ir analitinius gebėjimus, patobulino šiuolaikinėje darbo rinkoje ypač reikšmingas verslumo ir problemų sprendimų kompetencijas.

Šis straipsnis parengtas naudojant Europos Sąjungos finansinę paramą. Už šio straipsnio turinį atsako Šiaurės Lietuvos kolegija. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos nuomonę.

Daugiau informacijos: http://latlit.eu/

logo.jpg

1.png

2.png



REDAKCIJA REKOMENDUOJA