REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2017 m. Lapkričio 3 d. 11:06

Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazija atvira naujovėms

Šiauliai

Biologijos mokytoja Jurgita Kizeliauskienė ir IVa kl. mokinys Laurynas Kerežius.

Andrius TverijonasŠaltinis: Etaplius.lt


19031

Šiuolaikinėje dinamiškoje mokykloje dažni įvairūs pokyčiai, naujovės. Tai skatina šiek tiek nerimauti visą švietimo bendruomenę, kartais lemia nesaugumo ir nežinomybės jausmą. Juk prie pastovių, rutina tampančių dalykų priprantama, o naujovės visada yra iššūkis, kurį reikia įveikti. Šie mokslo metai Lietuvoje pirmieji, kai abiturientai rašys pasirenkamąjį brandos darbą, kuris rengiamas pusę metų ir prilyginamas mokykliniam egzaminui.

Svarbu ir tai, kad už labai gerai (9–10 balų) įvertintą brandos darbą stojant į aukštąsias mokyklas skiriami papildomi balai. Šią siūlomą naujovę išbandys 202 drąsiausi Lietuvos abiturientai. Šiaulių švietimo skyriaus vyr. specialistės Editos Minkuvienės teigimu, Šiauliuose tik keturių gimnazijų abiturientai pasirinko šį sunkų, bet prasmingą kelią.

Džiugu, kad Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos du abiturientai nusprendė pasirinkti jų interesus ir pomėgius atitinkančią darbo idėją ir rašyti brandos darbą. „Mokiniai yra puikiai susipažinę su brandos darbo rengimo reikalavimais, suvokia jo naudą savo ateičiai, turi išskirtinių gebėjimų, kuriuos nori atskleisti, jaučia mokytojų, administracijos palaikymą. Tad belieka tikėtis, kad jų ilgą mokslinę veiklą vainikuos pelnytas atlygis – puikus įvertinimas“, – savo mintimis dalijosi gimnazijos formaliojo skyriaus vedėjas Malikas Agamalijevas.

Mokykloje pasirinkti skirtingų mokslo sričių darbai – informacinių technologijų ir biomedicinos. „Saulėtekio“ gimnazijos IVa klasės mokinys Paulius Balčiūnas rašys brandos darbą „Loginio žaidimo MINDMAZE kūrimas Unity aplinkoje“. Jo tikslas – išmaniajam telefonui sukurti žaidimą, kuris būtų skirtas ne tik pramogai, bet ir lavintų loginį mąstymą. Visų pirma gimnazijoje roboto tapatybės paieškos vedė savos tapatybės paieškų keliu.

„Į robotikos sritį pasinėriau nuo pirmos gimnazijos klasės. Ji paskatino domėtis autonominio roboto kūrimu, po to visą laisvą laiką ėmė užkariauti programavimas“, – atviravo mokinys. Vėliau ne kartą laimėtos tarptautinės, regiono ar miesto varžybos Paulių skatino vis labiau pasitikėti savo gebėjimais ir tobulėti. Išskirtiniais mokinio programavimo įgūdžiais džiaugėsi ir brandos darbo vadovas Gražvydas Felinskas – informatikos mokslų daktaras, docentas, dirbantis „Saulėtekio“ gimnazijoje informacinių technologijų mokytoju, o ŠU – Informatikos ir matematikos katedroje dėstytoju.

20171020-091543.jpg

„Programavimas yra kur kas daugiau nei plytelių dėliojimas be minties – reikia sugalvoti idėją, suprojektuoti ir parašyti programinį kodą. Paulius tai gebės padaryti“, – šypsojosi mokytojas. Penkiolika metų dirbtiniu intelektu itin besidomintis G. Felinskas tiki, kad analogiški 10 balų įvertinti Šaulių universiteto informatikos specialybės studentų kursiniai ar bakalauro darbai P. Balčiūnui padės kryptingai eiti savo svajonės link – tapti KTU studijų krypties programų sistemos studentu.

Priešingai nei Paulius, IVa klasės abiturientas Laurynas Kerežius rašys biomedicinos mokslų krypties brandos darbą. „Krūtų rekonstrukcija: priežastys, būdai ir rizika“ – taip savo brandos darbo temą suformulavo abiturientas. „Gyvenimas ją pasiūlė. Man tai jautri tema, nes giminėje yra skaudžių patirčių. Be to, nors ši tema visuomenėje labai dažna, mokslinių darbų beveik nėra. Aš bandysiu perprasti jaunų merginų psichologiją“, – atviravo Laurynas. Jis puikiai suvokia, kad brandos darbas gali padėti įgyvendinti svajonę, susietą su medicinos studijomis. Amerikoje įvykusi mokinio pažintis su mikrochirurgijos specialistu dvejonių nebepaliko: gyvenimo vizija tapo medicina. Tad baigęs pagrindinę mokyklą Laurynas pasirinko „Saulėtekį“, kuriame biomedicinos mokslų kryptis buvo ir tebėra prioritetinė.

Prasminga veikla gabų mokinį įtraukė: ne kartą dalyvavo įvairiuose biologijos, chemijos konkursuose, tapo Šiaulių miesto mokinių biologijos olimpiados prizininku. Įgytas pasitikėjimas savo jėgomis ir gražus bendradarbiavimas su biologijos mokytoja Jurgita Kizeliauskiene padės rašyti šį nelengvą, bet visuomenei aktualų akademinį darbą. Svarbiausia, kad „Saulėtekio“ gimnazijoje mokinius brandos darbas skatintų lygiuotis į pranašesnius už save ir net juos pranokti, vertinti savo unikalumą ir jį gyvenime išnaudoti.

Tad šiais mokslo metais pirmą kartą Lietuvoje abiturientų rašomas brandos darbas turėtų būti suvokiamas ne kaip iššūkis mokiniui ar mokytojui, o kaip tapatybės paieškos, kai jaunas žmogus nejučia piešia savo gyvenimo žemėlapio kontūrus.

Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos mokytoja Jūratė Montvidienė

Reklama



REDAKCIJA REKOMENDUOJA