REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2018 m. Spalio 10 d. 14:17

Sėkmingos pamokos receptas: 3x15

Vilnius

Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


55860

Jeigu galvojate, kad mokytojai tik taiso sąsiuvinius ir ruošiasi pamokoms, labai klystate! Šalčininkai rajono mokytojai produktyviai „gamina“ sėkmingų pamokų receptus, vakar jie sukūrė net 5 aktyvių pamokų pavyzdžius.


Foto galerija:

ll11-58543.jpg
ll10-58542.jpg
ll9-58541.jpg
ll8-58540.jpg
ll7-58539.jpg
ll6-58538.jpg
ll5-58537.jpg
ll4-58536.jpg
ll3-58535.jpg
ll2-58534.jpg
ll1-58533.jpg

Šalčininkų rajone įgyvendinant Švietimo ir mokslo ministerijos projektą „Lyderių laikas 3“ siekiama keisti mokinių ir mokytojų supratimą apie šiuolaikinę pamoką. Spalio 9 dieną surengtas rajoninis renginys mokytojams, kuriuo siekiama atrasti ir skleisti sėkmingų aktyvių pamokų receptus.

Aktyvių? Ne, ne tik. Kiekviena aktyvi pamoka dar buvo ir interaktyvi, netradicinė, subalansuota ir integruota. Intriga? Taip! Pasirodo įmanoma suderinti apelsiną ir degtukus, vaikų pamėgtą spinerį, vandenį ir putojančią tabletę, pamokose kaip auklėjamąjį momentą panaudoti kreidą, darbines pirštines, o metalofoną - ilgųjų ir trumpųjų balsių mokymui. Mokytojai atskleidė, kad kūrybiškumui ribų iš tiesų nėra ir 3x15 pamokose yra būtina sąlyga, reikalingas balansas, vaikų motyvavimas, aktyvinimas. Sėkmingos pamokos esmė – įdomi ir įtraukianti veikla, netradicinės erdvės, daiktai ir skirtingų dalykų integravimas.

Savo pavyzdžiais taip pat dalinosi projekto „Lyderių laikas 3“ Šalčininkų rajono kūrybinės komandos narės - mokytojos Natalija Šiškovskaja ir Renata Babravičienė. Entuziastingai pristatytos pamokos patraukė visų dėmesį, nes juk iš tiesų pamokos pradžioje įdomu bandyti atspėti, kas paslėpta dėžutėje, o vėliau pamatyti, kaip iš tiesų atrodo jūrų ežys, ir visa tai – mokantis anglų kalbos, arba perfrazuoti jau žinomas patarles naudojantis informacinėmis technologijomis. Įdomu buvo ir mokytojams!

Kurdami sėkmingos pamokos receptą mokytojai akcentavo, kad pamokose turi būti taikomi įvairūs metodai, nes ir mokinių mokymosi stilius skiriasi. Anot jų, šiuolaikinė pamoka turi sudaryti sąlygas įgyti žinias aktyviai veikiant, o mokymo metodų tikslingumas ir įvairovė padaro mokymo procesą daug spartesnį ir patrauklesnį. Jie taip pat išvardijo aktyvių mokymo(si) metodu privalumus, svarbiausias iš jų – motyvacija.

- Šiuolaikinė karta yra labai reikli ir greita, mokiniai nori visko čia ir dabar, todėl mokytojas turi mokėti prisitaikyti, surasti aukso vidurį. Mūsų rajono mokytojai yra iš tiesų darbštūs ir aktyvūs, deda daug pastangų ruošdamiesi pamokoms, tačiau atsinaujinti reikia. Tokia yra mokytojų profesija, turime žengti koja kojon su laiku, būtina atsisakyti stereotipų ir keisti požiūrį į mus pačius, mūsų mokinius ir pamoką, - sako kūrybinės komandos narė Gitana Šablinskaja.

Recepto 3x15 paieškos baigėsi interaktyvia refleksija. Kūrybinės komandos narė Renata Babravičienė pakvietė pasidalinti įspūdžiais per internetinę platformą menti.com.

Švietimo ir sporto skyriaus specialistas Edmund Učkuronis, kuruojantis projekto įgyvendinimą, apibendrindamas renginį, akcentavo, kad realizuojant projektą „Lyderių laikas 3“ sudaryta kūrybinė komanda ieško motyvuojančios ir įtraukiančios pamokos sprendimų, lankosi užsienio ir Lietuvos švietimo įstaigose, organizuoja renginius mokiniams ir mokytojams.

- Kodėl 3x15? Atsakymas paprastas. Gegužę organizuotame renginyje mokiniai pasisakė už balansą pamokose ir žinių pritaikymą praktikoje. Todėl gimė mintis atsisakyti tradicinio pamokos pavadinimo, kitokio požiūrio į pamokos eigą ir lokalizaciją. Tikimės mokytojų palaikymo atsižvelgiant į mokinių norus. Lapkričio 12 – 16 dienomis Šalčininkų rajono švietimo įstaigos pakvies mokytojus į atvirą savaitę. Pamokose lankysis ir kūrybinės komandos nariai. Tikslas yra labai paprastas, bet paslėptas – surasti subalansuotai aktyvią pamoką, kurioje mokiniai patys galėtų veikti ir atrasti, o mokytojas taptų konsultantu, - sako E. Učkuronis.

Po pertraukos į salę grįžę mokytojai susitiko su Šiaulių „Salduvės“ progimnazijos direktore Natalija Kaunickiene, pristačiusia pagalbos mokytojui modelį, mokinio pažangos stebėjimą, geros pamokos bruožus. Anot jos, mokiniai turi gauti aktualią ir su gyvenimu susieta mokomąją medžiagą, pamokos struktūra turi būti apgalvota, o uždaviniai pamatuojami ir įgyvendinami.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA