REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2018 m. Rugpjūčio 22 d. 08:34

Seime toliau aiškinamasi dėl situacijos transporto infrastruktūros sektoriuje

Vilnius

Etaplius.lt nuotr.

Reporteris OrintaŠaltinis: Etaplius.lt


49314

Seimo Ekonomikos komitetas, vykdydamas parlamentinę kontrolę, trečiadienio posėdyje aptars situaciją šalies transporto infrastruktūros sektoriuje. Apie ją pranešti pakviestas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Liepos pradžioje vykusiame Ekonomikos komiteto posėdyje buvo konstatuota, kad prastą transporto infrastruktūros būklę lemia planavimo nebuvimas ir neefektyvus lėšų skirstymas.

Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus sakė, kad šiuo metu nėra ilgalaikės kelių priežiūros ir plėtros programos, planavimas vyksta su išlygomis.

Susisiekimo viceministras Paulius Martinkus sutiko, kad efektyvaus planavimo trūksta, tačiau jis prieštaravo pastabai, kad darbai nevyksta.

„Reikia suprasti, kad projekto įgyvendinimas vyksta nuo 18 iki 24 mėnesių, o iš 2017 metų persikėlė didelė dalis projektų į šiuos metus. Tai, kad šiais metais mažiau pasirašoma sutarčių, nereiškia, kad mažiau daroma to darbo“, - sakė P. Martinkus.

Tuo metu komiteto narys konservatorius Jurgis Razma klausė, kodėl kelių priežiūros programos plėtros sąmata Vyriausybėje yra tvirtinama balandžio mėnesį, kai skaičiai, anot jo, yra žinomi turint biudžeto projektą sausio mėnesį.

„Kas draudžia sąmatą patvirtinti sausio-vasario mėnesį, juk jei kažkokios lėšos išryškėtų iš praeitų metų, būtų galima ją pakoreguoti. Startas galėtų būti daromas, pirkimai daromi iki vasaros pradžios ir vasarą visi startuotų su realiais darbais. Dabar darbų startas yra rugsėjo, spalio mėnesiais“, - kalbėjo J. Razma ir pridūrė, kad visos ministerijos sąmatas pasitvirtina pirmomis sausio dienomis, tačiau to nedaro Susisiekimo ministerija.

ELTA primena, kad Susisiekimo ministerija 2018-2020 metais yra numačiusi išasfaltuoti 1009 kilometrų žvyruotų kelių. Šiemet valstybinės reikšmės žvyrkelių ruožams, jungiantiems asfaltuotus kelių ruožus, asfaltuoti iš programos numatyta skirti per 53 mln. eurų.

Birželio pradžioje Lietuvos verslo konfederacija paskelbė, kad iki gegužės pabaigos pasirašyta tik 20 proc. numatytų sutarčių dėl žvyrkelių asfaltavimo.

Birželio viduryje Susisiekimo ministerija, kartu su valstybės įmone „Kelių priežiūra“, tęsdama buvusių regioninių kelių įmonių auditą, atskleidė pasikartojančius pažeidimus ir lėšų švaistymo atvejus.

Piktnaudžiavimo schemos klaidingai apskaitant atliktus rangos darbus, masinės komandiruotės į užsienį, mokymai šiltuosiuose kraštuose, viešųjų pirkimų pažeidimai, nepagrįsti priedai ir priemokos - tokie faktai paaiškėjo tiriant valstybės lėšų panaudojimą Kauno, Panevėžio ir Šiaulių regioninėse kelių įmonėse 2012-2017 metais.

Birželio pabaigoje Susisiekimo ministerijos inicijuotas valstybinės reikšmės kelių auditas parodė, kad be defektų - tik 4 iš audituotų 33 kelių, taip pat atskleistas piktnaudžiavimo ir pažeidimų mastas. Anot audito išvadų, iššvaistyta 16 mln. eurų.

ELTA



REDAKCIJA REKOMENDUOJA