Angle down Atgal

Šaltasis sezonas sugrįžta į kelius: specialistai ragina prisiminti svarbius vairavimo įgūdžius

Lapkritį temperatūrai krentant žemiau nulio, vairavimo sąlygos taip pat darosi sudėtingesnės. Žieminio režimo įgūdžius dažnam vairuotojui tenka ugdytis iš naujo, o ir patys automobiliai šaltajam sezonui neretai paruošiami netinkamai. Pasirodžius rudens šalnoms, specialistai ragina keliuose elgtis itin atsakingai ir prisiminti svarbiausias saugumo taisykles, kad netikėtai pasikeitusios vairavimo sąlygos nesukeltų pavojaus eismo dalyviams.

Kelių indikatorius – veidrodėliai

Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius akcentuoja – prasidėjus šaltajam sezonui, pirmiausia vertėtų atkreipti dėmesį į tinkamą transporto priemonės paruošimą.

„Vairuotojai, kurie neseniai automobilio padangas pakeitė iš vasarinių į žiemines, turėtų reguliariai tikrinti jų būklę ir nusidėvėjimą – pastebėjus net menkus pakitimus, patartina kreiptis į specialistus. Prastėjant oro sąlygoms, taip pat svarbu atidžiai įvertinti, ar be priekaištų veikia žibintai, akumuliatorius, stabdžių sistema. Netgi žieminio langų plovimo skysčio kokybė šiuo metu gali būti lemiamas saugumo faktorius. Beje, patartina vasarinio langų skysčio likučio nemaišyti su žieminiu – tokiu atveju pastarasis vis tiek greitai užšals“, – apie automobilio priežiūrą kalba R. Pocius.

Tačiau draudiko atstovas pastebi – tvarkinga transporto priemonė yra tik viena medalio pusė. Šiuo metu dėl temperatūros pokyčių, kurie svyruoja nuo neigiamų į teigiamus, ant kelio dangos formuojasi plikledis, o tokios eismo sąlygos jau reikalauja žieminio vairavimo įgūdžių.

„Patyrę vairuotojai žino: jei išoriniai automobilio veidrodėliai pradeda dengtis ledu, pastarasis formuosis ir ant kelio. Tokiu atveju verta prisiminti, kaip automobilis turi būti valdomas žieminiu režimu“, – sako R. Pocius.

Mokytis galima kasdien

Paklaustas, kokius žieminio vairavimo principus vairuotojai privalo įsidėmėti, draudiko atstovas pabrėžia tinkamo automobilio stabdymo būtinybę. Anot R. Pociaus, dėl pasikeitusios kelio dangos šiuo metu nuo pastarojo nuslysti yra ypač lengva.

„Šiuo metu itin pavojingi staigaus stabdymo manevrai. Prireikus greitai sustoti, stabdyti geriausia pulsuojančiai – taip automobilis nepradės staiga slysti. Visgi taip nutikus, transporto priemonę derėtų stabdyti varikliu, perjungiant žemesnę pavarą – šis saugus ir užtikrintas automobilio suvaldymo būdas ypač praverčia važiuojant nuokalne. Norint išvengti nuslydimo nuo kelio, nereikėtų stipriai spausti akseleratoriaus ar stabdžių pedalų posūkyje. Tačiau, jei automobilis pradėjo slysti, vertėtų švelniai paminą atleisti ir ištiesinti vairą norima kryptimi“, – patarimais dalinasi R. Pocius.

Be to, anot pašnekovo, sumažinti eismo įvykių riziką gali tiek tinkamas vairavimas, tiek ir važiavimas ne maksimaliu leistinu, o saugiu greičiu. Pavojus, anot R. Pociaus, menksta ir gebant staiga susikoncentruoti bei nepanikuoti netgi tuo atveju, jei automobilio ratai pradėjo slysti.

„Ramiai ir lėtai paspausti stabdžių pedalą galima mokytis nuolat. Važiuodami daugybę kartų sustojame prieš raudoną šviesoforo signalą ar „Stop“ liniją. Tai – puiki kasdienė praktika“, – priduria pašnekovas.

Maksimalus dėmesys į kelią – būtinas

Užsiminęs apie saugaus greičio pasirinkimo būtinybę, R. Pocius sako – pristabdyti automobilį būtina važiuojant tiltais ir viadukais. Šie kelio objektai užšąla anksčiausiai, o plikledis ant jų laikosi ilgiausiai.

Kitas svarbus aspektas – visas vairuotojo dėmesys turi būti sutelktas į vairavimą. Todėl rankos visada privalo būti ant vairo, mobiliojo telefono garsas – verčiau išjungtas, o automobilyje skambanti muzika – ne per garsi.

„Verta įsitikinti, kad niekas vairuojant neblaškys ir bus galima visą dėmesį sutelkti į kelią bei kitus eismo dalyvius. Rekomenduojama laikytis saugaus atstumo iki šalia judančių automobilių, atidžiai stebėti kitų transporto priemonių greitį bei manevrus“, – pastebi R. Pocius.

Kartu draudiko atstovas primena auksinę vairavimo žieminiu režimu taisyklę. Pašnekovo teigimu, stabdymo kelias dabartiniu laikotarpiu – gerokai ilgesnis. Įprastai prieš 60 km/val. važiuojantį automobilį rekomenduojama palikti 2 sekundžių atstumą, tačiau šiuo atveju, esant slidžiai kelio dangai, atstumas nuo priekyje važiuojančio automobilio turėtų būti bent 8 sekundės kelio.

 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite