R5 automobilių populiarėjimas Lietuvoje – laimėjimas visai ralio bendruomenei

Šiauliai
Reporteris Lina Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Birželio 14-15 dienomis Kelmės apylinkėse įvyksiančių „Rally Žemaitija“ varžybų žiūrovai turės galimybę išvysti per 60 ekipažų, apsiginklavusių pačia įvairiausia technika. Čia startuos ir keli R5 klasės automobilius vairuojantys ekipažai, o lietuviai labiausiai laukia dvikovos tarp Vaidoto Žalos, vairuojančio „Škoda Fabia R5“ ir Vytauto Švedo, puoselėjančio viltis pasirodyti naujuoju „Volkswagen Polo GTI R5“ bolidu.

Vaidotas Žala tvirtina, kad R5 klasės populiarėjimas Lietuvoje yra ženklas, kad mūsų šalis neatsilieka nuo viso pasaulio autosporto progreso. Automobiliai, anksčiau regėti tik užsienio šalių trasose, dabar skrodžia gimtosios Lietuvos žvyrkelius. „Rally Žemaitija“ varžybose startuosiantis Vaidotas Žala tikina, kad tik su aukščiausios kokybės ir gamykliniais automobiliais galima būti maksimaliai greitam. Nors investicijos ir didelės, tačiau jos duoda vaisių.

„Žiūrovams smagiau žiūrėti į R5 automobilius, nes su jais galima greičiau, agresyviau važiuoti. Iš šono ta mašina žiūrisi tikrai smagiai. Šiai dienai po WRC automobilių tai antro lygio automobilis. Žinoma, tai ne pigi investicija, kelis kartus didesnė lyginant su N grupės automobiliais. R5 yra pakankamai patikimas automobilis.

Jeigu jo nedaužai, nelaužai, tai tarnauja nuo starto iki finišo patikimai. Būtent tas patikimumas man ir padarė didžiausią įspūdį po to, kai nulipau nuo „Mitsubishi“ ant „Škoda“. Antrą sezoną sukame be jokių klausimų, jokių gedimų. Tai gamykloje nuo nulio sukurtas automobilis, skirtas tik lenktyniavimui. Jis negali važiuoti blogai“, - kalbėjo Vaidotas Žala.

„Rally Žemaitija“ varžybose naujuoju pirkiniu – „Volkswagen Polo GTI R5“ automobiliu ketina startuoti ir Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas. Sportininkas tikina, kad apie tikrą, gamykloje raliui paruoštą automobilį svajojo labai seniai ir ši svajonė galiausiai išsipildė.

„Kai aš asmeniškai pabandžiau R5, man nebesinorėjo grįžti prie „Mitsubishi“, kurį mes testavome tuo pačiu metu. R5 beprotiškai malonus vairuoti ir tiesiog norisi į jį sėsti ir važiuoti. Jis labai suprantamas, greitas, sportiškas ir padarytas tam, kad važiuotum greitai kuo prastesniu keliu. Toks jausmas, kad kuo blogesnis kelias, tuo jis važiuoja geriau, arba sąlyginai ne taip blogai, kaip važiuoja iš standartinių į sportinius perdaryti „Mitsubishi“, „Subaru“ ir kiti.

Startas su R5 – tarsi perėjimas į kitą lygį. Prie tokio automobilio aš asmeniškai stengiausi prieiti 19 metų. Nuo 2000-ųjų metų, kai pradėjau karjerą, norėjau važiuoti su sportiniu daiktu, kuris gaminamas gamykloje. Galiausiai po tiek metų aš tą pasiekiau. Man tai tikrai svajonės išsipildymas. Aišku, viso to nebūtų be partnerių, rėmėjų, palaikymo. Galų gale, bet tų pačių fanų, kurie skatino važiuoti toliau ir siekti to, ką užsibrėžiau. Manau ir ralio fanams bus daugiau įdomaus vaizdo, daugiau šviežių, greitų, pačių naujausių automobilių. Organizatoriams taip pat tai yra į naudą. Tokie automobiliai papuošia visą renginį, nes matome ne tik pradedančiųjų automobilius, standartinius automobilius, bet ir pačią tobuliausią pasaulyje techniką“, - kalbėjo Vytautas Švedas.

„Rally Žemaitija“ varžybose R5 automobiliu ketino startuoti ir dar vienas lietuviškas duetas – Egidijus Valeiša su Mindaugu Varža. Tačiau ekipažas Europos ralio čempionate Liepojoje smarkiai sudaužė savo „Ford Fiesta R5“ automobilį ir Kelmėje nepasirodys. Kol komanda sprendžia, ką daryti su smarkiai suniokotu automobiliu, Egidijus Valeiša savo šturmaną Mindaugą Varžą paskolino kitam pilotui, „Rally Žemaitija“ varžybose „Ford Fiesta Proto“ su EVO X agregatais vairuosiančiam Nerijui Malaševičiui.