Angle down Atgal

Profesinis orientavimas: 7 iš 10 moksleivių vertina ekskursijas kaip geriausią būdą

Net 70 proc. moksleivių mano, kad ekskursijos į įmones ir švietimo įstaigas yra geriausias būdas susipažinti su būsima profesija, rodo „Investuok Lietuvoje“ apklausa. Apklausos anketas užpildė 357 iš 1520 mokinių, dalyvavusių antrus metus rengiamoje „Ateities inžinierių“ programoje. 11,8 proc. dalyvavusių apklausoje mano, kad geriausias būdas yra atvirų durų dienos aukštosiose mokyklose, o 8,7 proc. įsitikinę, kad su profesija geriausiai susipažinti padeda profesijos atstovų paskaitos mokyklose.

„Ateities inžinierių“ programos tikslas – moksleivių profesinis orientavimas. Organizatoriai siekia sudominti moksleivius perspektyviomis studijų kryptimis, kurias pasirinkę ir pabaigę pastarieji galėtų tikėtis įdomaus ir gerai apmokamo darbo. Moksleivius su savo darbo specifika jau spėjo supažindinti skirtingo profilio įmonės, nuo programavimo galias demonstruojančių amerikiečių „Uber“ ir „Devbridge“ iki medicininius įrenginius gaminančios britų „Intersurgical“. Rekordinį skaičių moksleivių – virš 400 – yra priėmusi „Ryanair“ lėktuvus remontuojanti airių „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS).

„Universitetai, kolegijos ir profesinės mokyklos turi ruošti specialistus darbo rinkai, o ne emigracijai. Todėl svarbu, kad tiek verslas, tiek švietimo įstaigos, tiek valstybė skatintų jaunus žmones rinktis profesijas, kurios leistų dirbti įdomų ir gerai apmokamą darbą Lietuvoje. Praėjusių metų iniciatyvos sėkmė, atsispindėjusi ir stojimo rezultatuose, rodo, kad jauni žmonės pamažu suvokia šių profesijų paklausą ateityje ir perspektyvas dirbti tokį darbą Lietuvoje veikiančiose įmonėse“, – teigia ūkio ministras Virginijus Sinkevičius.

Gamybos ir informacinių technologijų sritys pasirinktos neatsitiktinai – būtent tokioms įmonėms artimiausioje ateityje prireiks daug naujų darbuotojų – ne šimtais, o tūkstančiais. „Investuok Lietuvoje“ analitikų duomenimis, vien informacinių ir ryšių technologijų (IRT) specialistų per ateinančius trejus metus prireiks virš 13 tūkst.

„Labai svarbu, kad moksleiviai rinktųsi savo ateities kelią, visus pasirinkimo variantus, tik gerai apsvarstę savo polinkius ir darbo rinkos tendencijas, – pabrėžia švietimo ir mokslo viceministras Giedrius Viliūnas. – Šiemet planuodami priėmimą į aukštąsias ir profesines mokyklas, ypatingą dėmesį skyrėme specialistų poreikiui darbo rinkoje. Įvertinus „Investuok Lietuvoje“ ir asociacijos INFOBALT siūlymus bei įsidarbinimo rodiklius, bene 50 proc. didinamas priėmimas į inžinerijos, technologijos, informatikos bei fizinius mokslus kolegijose. Profesiniame mokyme žymiai padidintas priėmimas į gamybos ir perdirbimo mokymo programas, daugiau vietų numatyta informacijos ir ryšio technologijų srityse.”

Šiemet „Ateities inžinierių“ programoje dalyvavę moksleiviai turėjo daug progų susipažint su plačiu tokių specialybių spektru. Organizatoriai ir dalyvaujančios įmonės siekė parodyti, kuo yra įdomios ne tik programuotojo, bet ir tinklo inžinieriaus, programinės įrangos testuotojo, sistemų administratoriaus bei kitos šios srities profesijos.

Pasak „Investuok Lietuvoje“ generalinio direktoriaus Manto Katino, profesinis orientavimas svarbus ne tik ateities specialistams, tai tuo pačiu ir stiprus argumentas derantis su potencialiais investuotojais.

„Ateities ekonomikoje ryškiausiai žibės kurti gebantys talentai, kurių darbas bus neįsivaizduojamas be stipraus IT ar inžinerijos pagrindo. Ši programa yra puiki proga parodyti moksleiviams, kiek daug įdomių pasirinkimų laukia, jeigu jie pasirinks šias studijas. Didelis susidomėjimas „Ateities inžinierių“ ekskursijomis dar kartą rodo, kad Lietuvoje auga iššūkių nebijančių kūrėjų karta, dėl kurios atstovų yra pasiryžusios pakovoti geriausios pasaulio įmonės“, – teigia Mantas Katinas.

2018 m. programos rezultatai

Programos „Ateities inžinieriai“ organizatoriai gali pasidžiaugti pagerintais pernai metų rezultatais. Jeigu 2017 m. į ekskursijas įsitraukė 1100 moksleivių, šiemet jų jau buvo 1520. Taip pat padaugėjo ir programoje dalyvaujančių mokyklų (nuo 50 iki 75) ir savivaldybių (nuo 32 iki 41) skaičius. Moksleiviams savo duris sutiko atverti perpus daugiau įmonių (pernai – 17, šiemet – 28) ir mokslo institucijų (pernai – 3, šiemet – 7).

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite