Žinomo prekybininko apgaulė: pirkėjai liko be chalatų ir be pinigų

Vilnius
Asociatyvi nuotr.
Reporteris Inga Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Gruodis – vienas sėkmingiausių mėnesių prekybininkams. Prieš didžiąsias metų šventes gyventojai linkę paišlaidauti. Tiesa, šventinis dovanų pirkimas apkarsta ne vienam. Dažnai prekybininkai internetu linkę nuslėpti pristatymo terminus, o dar kiti net nenurodo, kad kai kurių prekių sandėliuose nebeturi. Taip nutiko ir į Etaplius.lt redakciją besikreipusiai moteriai. Beveik mėnesį lauktų prekių ji ne tik kad negavo laiku, bet ir turėjo nueiti kryžiaus kelius, kad susigrąžintų pinigus.

Skaitytoja į redakciją kreipėsi po daugiau nei mėnesį trukusio nesusipratimo su vienu didžiųjų prekybininkų internete – Dormeo.lt. Moters teigimu, ji gruodžio pirmosiomis dienomis susidomėjo minėtoje internetinėje svetainėje pasirodžiusia akcija. Jos metu moterišką arba vyrišką chalatus buvo galima įsigyti už kiek daugiau nei 13 eurų. Be viso to, perkant šias prekes buvo taikoma didelė nuolaida pasirinktoms šlepetėms.

„Tokia akcija pasirodė tikrai gera, todėl susigundžiau įsigyti chalatą ir šlepetes. Tikėjausi, kad tai bus gera kalėdinė dovana. Patikrinau, kad pristatyti prekes parduotuvė įsipareigoja per 5 darbo dienas ir nieko neįtardama jas užsisakiau“, – apie nelemtą užsakymą pasakojo skaitytoja iš Šiaulių.

Nei pinigų, nei prekės

Šiaulietės džiaugsmas greit dingo – po savaitės moteris gavo žinutę iš prekybininkų, kad prekės atsiimti vis dar negalima. Gruodžio viduryje moterį pasiekė dar viena žinutė, kad prekės nebus pristatytos ir artimiausiomis dienomis. Tai buvo paskutinė žinutė iš Dormeo.lt. Prekės, kurias buvo žadama pristatyti per 5 darbo dienas, pirkėjos nepasiekė ir per 14 darbo dienų. Sunerimusi, kad dovanos iki didžiųjų metų švenčių neateis, moteris susisiekė su parduotuvės konsultantais.

„Tik po kelių dienų bandymų pavyko susisiekti su vadybininke, kuri šiurkščiai atrašė, kad prekės bus po 1,5 savaitės. Pasiteiravus, ar galima tikėtis jų iki švenčių, buvo trumpai atrašyta, kad neaišku“, – pasakojimą tęsė šiaulietė.

Į skambučius nereagavo

Moteris tikino naiviai laukusi dar savaitę. Nuo užsakymo praėjus beveik trims savaitėms nei prekių, nei paaiškinimų kodėl jos nepristatytos, nebuvo. Telefonu nuo gruodžio 20 dienos su moterimi jau niekas nebekalbėjo. Susierzinusi šiaulietė švenčių išvakarėse liko be dovanų ir skubėjo ieškoti alternatyvos.

„Su manimi vadybininkė susisiekė tik Naujųjų išvakarėse. Pasakiau, kad prekės man nebereikės ir norėsiu iškart užpildyti grąžinimą. Man nurodė kur kreiptis ir kokius duomenis užpildyti. Tačiau praėjus savaitei vis dar niekas neįvyko, nors buvo nurodyta, kad pinigų grąžinimas trunka iki 3 darbo dienų“, – naujienų portalui Etaplius.lt sakė skaitytoja.

Galiausiai dar po beveik savaitės moteriai vis dėlto buvo grąžinti pinigai už prekes, tačiau šiaulietė turėjo pati susirasti vadybininkus ir vis priminti, kad mokėjimas neatliktas. Galiausiai tik pranešus, kad bus kreiptasi į Vartotojų teisių specialistus, įmonė pinigus grąžino. Viso labo tik kiek daugiau nei 17 eurų, o rūpesčių pirkėjai užteko visam mėnesiui.

„Visa laimė, kad nenusprendžiau šioje parduotuvėje užsisakyti brangių prekių“, – sakė apgauta pirkėja.

Nukentėjo ne vienas

Redakciją pasiekė ir Kaune gyvenančios skaitytojos skundas, kad toje pačioje internetinėje parduotuvėje dar lapkričio viduryje užsakytų prekių nesulaukė daugiau nei mėnesį ir tik pagrasinus kreiptis į atitinkamas tarnybas užsakytus chalatus gavo.

Socialiniame tinkle pilna ir daugiau gyventojų skundų dėl tų pačių užsakytų ir negautų chalatų. Daugelis piktinosi, kad pardavėjas skelbia klaidinančią reklamą – esą chalatus bus galima gauti dar iki švenčių.

Etaplius.lt kreipėsi į Dormeo.lt ir prašė pakomentuoti situaciją, tačiau įmonė atsakymo iki šiol nepateikė.

Vartotojai visada gali ieškoti pagalbos

Redakcija kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Specialistai pasidalino patirtimi ir atmintine kaip elgtis, kai pardavėjas nevykdo savo įsipareigojimų:

„Pasibaigus žiemos švenčių laikotarpiui Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukia daugiau vartotojų pasiteiravimų ir skundų dėl laiku nepristatytų prekių bei prekių grąžinimo. Civiliniame kodekse įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą. Tuo atveju, jeigu pardavėjas nepagrįstai atsisako perduoti daiktus pirkėjui, šis turi teisę atsisakyti vykdyti pirkimo–pardavimo sutartį ir reikalauti atlyginti nuostolius.

Papildomai informuojame, kad vadovaujantis Civilinio kodekso 6.210 straipsnio 1 dalies nuostatomis, terminą įvykdyti piniginę prievolę praleidęs skolininkas privalo mokėti 5 proc. dydžio metines palūkanas už sumą, kurią sumokėti praleistas terminas, jeigu įstatymai ar sutartis nenustato kitokio palūkanų dydžio. Atsižvelgiant į minėtą nuostatą, pardavėjui laiku neįvykdžius pareigos grąžinti už prekes sumokėtų pinigų, vartotojas taip pat turi teisę reikalauti sumokėti palūkanas.

Vartotojas, kurio teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti (pavyzdžiui, nepristatyta užsakyta prekė), vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio nuostatomis, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo rašytinio kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojas, nesutikdamas su pardavėjo atsakymu, turi teisę raštu kreiptis į Tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka, pateikdamas Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 23 straipsnio reikalavimus atitinkantį prašymą.

Dėl prekių grąžinimo

Pagal Civilinio kodekso 6.362 straipsnį, vartotojas turi teisę per 14 dienų nuo ne maisto prekių įsigijimo, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti nusipirktus daiktus pirkimo ar kitoje pardavėjo nurodytoje vietoje analogiškais kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo daiktais, arba grąžinti daiktus pardavėjui ir atgauti už juos sumokėtą kainą. Svarbu pažymėti, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti arba grąžinti daiktus tenkinamas, jeigu daiktai nebuvo naudojami, nesugadinti, išsaugotos jų vartojamosios savybės bei daiktai nepraradę prekinės išvaizdos ir pirkėjas išsaugojo pirkimo dokumentą.

Jei prekė buvo įsigyta internetu, vartotojas turi teisę per 14 dienų atsisakyti nuotolinės sutarties, išskyrus Civilinio kodekso 6.228(10) straipsnio 2 dalyje numatytas išimtis (pavyzdžiui, minėta teisė atsisakyti sutarties netaikoma pagal individualų užsakymą pagamintoms prekėms, trumpo galiojimo prekėms, periodiniams leidiniams ir kt.).“