Prekinio ženklo dizainerė Monika: kodėl svarbu žinoti savo verslo tikslinį klientą?

Lietuva
Reporteris Skaistė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Susipažinkime, Monika Simonaitytė, prekinio ženklo dizainerė. Ji kuria vizualų stilių veiklą pradedantiems verslams, arba padeda atlikti dizaino atnaujinimus įmonėms, kurioms ateina laikas atsinaujinti, angliškai tai vadinama re-brandingu.

Klausiame Monikos, nuo ko prasideda vizualaus identiteto kūrimo procesas:

„Prieš pradedant įmonės vizualią kelionę visada klientų prašau papsakoti apie savo įmonės prekinio ženklo tikslus, vertybes, prašau apibūdinti idealaus kliento portretą. Tai yra vadinama brendo strategija. Nepatikėsite, bet praktiškai kiekvienu atveju, išgirstu nuostabą: o kam to reikia?

O atsakymas labai paprastas – kam statyti namą, jei nėra pamatų?

Kam toliau vystyti komunikaciją, dizainą, reklamą apskritai, jei nėra plataus mątymo? Jei verslas nežino ko siekia, ką nori ištransliuoti? Tokiu atveju nėra apgalvojama visa sistema, energija švaistoma pavienėms dalalėms, kurios taip ir neatneša aprėpiamos naudos. Detales, turiu omenyje, pavienius dalykus: kaip keli socialinių tinklų įrašai, ar spaudos darbai, kaip skrajutė ar vizitinė.

Kai nutariama siekti rimtų rezultatų, vis tiek ateina laikas grįžti prie tų pačių pamatų, brendo strategijos. Kai strategija yra išgryninama, ir pateikiama aiški įmonės veiklos žinutė, dažnu atveju, visas darbas kuris buvo įdėtas į marketingą prieš tai, yra perdaromas ar atnaujinamas.

Vienas svarbesnių brendo strategijos klausimų yra idealaus kliento išsigryninimas. Kodėl jis toks svarbus?

1. Komunikacija orientuota į idealų klientą, jei tinkamai paruošta, pasiekia šį vartotoją. Šie žmonės gavę kokybišką prekę/paslaugą yra super laimingi, nes prekinis ženklas atliepia jų poreikius ir vertybes. Dažnu atveju, jie šį prekinį ženklą rekomenduos visiems aplinkiniams, taip skleisdami pačią efektyviausią reklamą.

2. Kuo daugiau žinoma apie idealų klientą, kuo tikroviškesnį portretą yra apsirašiusi įmonė, tuo kokybiškenes paslaugas ar sprendimus galima jam pasiūlyti.Joks verslas negyvuos be kliento, todėl visas fokusas ir tūrėtų kristi ant jo, ko reikia jam. Čia labai svarbu pasitelkti empatiją ir atjungti subjektyvią nuomonę.

3. Išsigryninę kliento skausmus, žinosime kaip galime padėti juos numalšinti. Klientui galėsime pasiūlyti ne tik paslaugą, bet ir vertę.

Pavyzdys, virtualios asistentės marketinginė žinutė galėtų skambėti taip: Jūsų verslo virtuali asistentė. Minčių laisvė kokybiškam vadovo poilsiui.

Vietoj: Esu virtuali asistentė, esu patyrusi, puikiai valdau Microsoft Excel.

4. Žinant idealaus kliento pomėgius, veiklas, rutiną, galima planuoti tikslingą marketingą. Galima numatyti, kurioje dienos dalyje, įmonė pasirodžiusi su savo reklama nesuerzins žmogaus, o atvirkščiai, jį sudomins. Taip pat, tai padeda išsigryninti reklamos kanalus: ar tai bus televizijos reklama skirta senjorui, ar tai bus Instagram Ads reklama skirta 18-os metų merginai. Taip pat galima apspręsti komunikacijos toną, tekstų rašymo stilių. Vis atsižvelgiant į tai, o kas aktualiausia mano idealiam klientui?

5. Galiausiai, žinant kaip atrodo idealus klientas, kaip rengiasi, kokiose vietose lankosi galėsima tai atliepti ir įmonės prekinio ženklo vizualiajame identitete. Vizualas tikrai skirsis jei įmonė koncentruosis į paauglių, ar solidesnio, rafinuotiškesnio pobūdžio auditoriją.

Tiklslinio kliento išsigryninimas nėra lengvas darbas, siūlyčiau į šį procesą įtraukti visą komandą, pasidaryti tyrimus, koliažus, aprašymus… Dažnai tam neužtenka vienos sesijos, o plečiantis kompanijai, tikslai ir idealaus kliento portretas tūrėtų kisti.

Norėčiau pabrėžti, jog, jei įmonė dirba su „visais”, vadinasi dirba su niekuo. Ir šioje vietoje neužtenka apsibrėžti amžiaus, pajamų ir lyties. Kuo daugiau detalių žinoma, tuo tikslingiau idealus klientas pasiekiamas.

Kartais verslininkai sako, jog nėra poreikio grynintis idealaus kliento aprašymo, nes jo poreikis yra daryti verslą, atliepiantį jo norus ir skonį. Dažnai tai nutinka mažuose, vieno ar kelių žmonių komandos, versluose. Viskas gerai, toks atvejis gali būti, jei tikslas pasiekti klientus, kurie yra panašūs į mus. Ne be reikalo egzistuoja posakis, kad traukiame tokius žmones, kokie esame patys. Ir tai tampa įmonės ilgalaike strategija.

Svarbiausia suvokimas, kokie yra tikslai, ir kuriais keliais tų tikslų bus siekiama. O tada – vientisumas, jei mes apie ratus, neskleidžiame informacijos apie batus. Tas pats galioja vizualaus identiteto kūrime ir pritaikyme.”

Monika sutiko padovanoti po 30 minučių nemokamą dizaino konsultaciją ETAPLIUS verslo atstovų skaitytojams.

Susiekti Facebooke:

https://www.facebook.com/m.simonaityte

Susisiekti Instagrame:
@monika_simonaityte