SplitShire nuotr.
Angle down Atgal

Prasideda motociklininkų „mokslo metai“

Kiekvienais metais „Regitroje“ nuo balandžio 1 d. iki lapkričio 9 d. vyksta A kategorijos praktikos egzaminai. Kaip juos laikyti sekasi šiauliečiams?

Galima važiuoti ir su savo transporto priemone

Praktikos egzaminą sudaro dvi dalys: aikštelėje atliekami specialūs manevrai, tokie kaip aštuoniukė, gyvatėlė, kliūties apvažiavimas 50 km/val. greičiu ir kt., bei važiavimas realiame eisme.

Laikyti egzaminą galima tik su specialia apranga: saugos šalmu, alkūnių, kelių ir pečių apsaugomis, pirštinėmis ir batais. Praktikos egzamino metu „Regitroje“ tarp egzaminuojamojo ir jį lydinčio asmens palaikomas radijo ryšys. Šviesą atspindinčią liemenę ir radijo ryšio priemones skiria „Regitra“, o specializuota apranga turi pasirūpinti egzaminą laikantis asmuo.

Primename, kad nuo 2017 m. rugsėjo ne tik A, bet ir A1 bei A2 motociklo kategorijų siekiantiems vairuotojams praktikos egzaminą „Regitroje“ galima laikyti ir su savo transporto priemone, kuri turi atitikti specialiuosius reikalavimus.

Šiauliečiai neatsilieka

Kalbant apie A kategorijos praktikos egzaminą, jį pernai „Regitroje“ iš pirmo karto išlaikė 56,99 proc. asmenų, A1 – 42,97 proc., o A2 – 56,30 proc. Šiauliuose atitinkamai 41,72 proc., 40,98 proc. ir 51,16 proc.

Be abejo, motociklo kategorijų siekiantiems vairuotojams „Regitroje“ reikia išlaikyti ir teorijos egzaminą.

2018 m. „Regitroje“ A kategorijos teorijos egzaminą iš pirmo karto išlaikė 79,42 proc. asmenų, A1 – 61,88 proc., o A2 – 74,72 proc. O Šiauliuose: A – 77,82 proc., A1 – 58,33 proc., A2 – 75,34 proc.

Kokios klaidos dažniausios?

Dažniausiai motociklo kategorijų siekiantys asmenys praktikos egzaminų metu padaro šią nekritinę klaidą – neišlaiko pusiausvyros, nesuvaldo motociklo ir (arba) važiuodami koja atsiremia į žemę, bet nesudaro potencialiai pavojingos situacijos. Taip pat dažnai be reikalo užgesina variklį bei tinkamai neparodo posūkio signalo, kad įspėtų apie savo ketinimus, kai tai būtina.

Be aukščiau išvardytų klaidų, vairavimo egzaminų metu fiksuojamos ir kritinės klaidos. Tai yra tokie veiksmai, kurie parodo nederamą egzaminuojamojo įgūdžių lygį arba nepagarbą, neatsargumą kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Kritinėmis klaidomis laikomos ir tokios situacijos, kurios gali kelti arba kelia grėsmę bet kokiam eismo dalyviui arba trukdo saugiai valdyti transporto priemonę.

Taigi, motociklo kategorijų siekiantys asmenys per praktikos egzaminą dažniausiai padaro šią kritinę klaidą: neišlaiko pusiausvyros, nesuvaldo motociklo ir sudaro potencialiai pavojingą situaciją (ši klaida žymima ir kai nepavyksta atlikti specialiojo važiavimo manevro nuo pradžios iki pabaigos nesustojus). Pasitaiko ir tokių situacijų, kai egzaminuojamojo vairuojama transporto priemonė susiduria (užvažiuoja) su kitu objektu, t. y. aikštelėje susiduria su gairele.

„Etaplius“ informacija

JAGO tikslas – motociklininko pažymėjimas iš pirmo karto

JAGO–I. Jagmino vairavimo mokyklos A, A1 ir A2 kategorijų vairavimo instruktorius Donatas nerekomenduoja praktinių važiavimų atidėti rudeniui. Geriausias laikas pradėti – dabar.

– Pastebėjome tendenciją, jog, paskelbus išankstinę registraciją į A, A1 ir A2 kategorijų kursus, sulaukėme itin daug būsimųjų A kategorijos vairuotojų. Vasario mėnesį aktyvūs tapo būsimieji A1 kategorijos vairuotojai, o norinčiųjų mokytis A2 kategoriją gretos paprastai pasipildo balandžio, gegužės mėnesiais. Kiekvienais metais sulaukiame vis daugiau mokinių, kurie atvyksta, savarankiškai išlaikę teorijos žinių patikrinimo egzaminus VĮ „Regitra“, todėl, nieko nelaukus ir vos prasidėjus motociklininkų mokymo sezonui, pradedame praktinius mokymus su užsiregistravusiaisiais į kursus.

Mūsų vairavimo mokyklos užduotis yra parengti A, A1 ir A2 kategorijų būsimus vairuotojus taip, jog egzaminas būtų išlaikytas iš pirmo karto. JAGO-I. Jagmino vairavimo mokykloje A kategoriją mokytis galite mokomuoju motociklu „Yamaha XJ6“, A1 kategoriją – motociklu „Yamaha YBR125“, A2 kategoriją – motociklu „Kawasaki ER-5“.

Galutinės praktinės įskaitos metu mokinių dažniausiai daroma klaida yra žvalgymosi trūkumas, nors nuolat pabrėžiame, kad būtina stebėti aplinką.

Kita dažnai daroma klaida – nuolatinis greičio sekimas ir nuolatinis spidometro stebėjimas. Tuomet mažiau stebimas eismas aplink vairuotoją, tai padidina eismo įvykio tikimybę.

Tinkamas pozicijos neišlaikymas važiuojamojoje dalyje (kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto) yra dar viena klaida, kurią daro motociklą vairuojantys mokiniai.

Pastebėtina, jog išvardytos klaidos mažiau pasitaiko tiems mokiniams, kurie jau yra įgiję B kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir turi pakankamą kiekį praktinių žinių, sukauptų, dalyvaujant eisme.

Daugiau informacijos www.vairuoti.lt.

Reklama

comment Skaitytojų komentarai (2)

Taip pat skaitykite