Politikų nepatvirtinta išorinės reklamos rinkliavų tvarka kenkia verslui ir miesto biudžetui

Šiauliai
Etaplius archyvo nuotr.
Reporteris Monika Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Šiaulių pramonininkų asociacija (toliau - ŠPA) Šiaulių miesto tarybos neapsisprendimą dėl naujos išorinės reklamos rinkliavų tvarkos laiko nesusipratimu. Pramonininkų nuomone, miesto politikai, tiek dėmesio skiriantys žodžiams apie verslo skatinimą, darbais rodo kitą kryptį.

Prieš kelias dienas miesto tarybos posėdyje buvo pristatyta Šiaulių miesto administracijos parengta nauja išorinės reklamos rinkliavų tvarka. Šis teisės aktas aktualus visam miesto verslui - tvarka pritaikyta liepą įsigaliojusiam naujam Reklamos įstatymui ir pagal jį parengtam ūkio ministro įsakymui. Taip pat administracijos parengtame projekte numatytos ir verslui padėsiančios nuostatos. Tačiau miesto tarybos nariai nesugebėjo patvirtinti naujos tvarkos, taip reklamos verslo atstovus įspausdami į kampą - senoji rinkliavų tvarka nebegali būti taikoma, naujoji - nepriimta.

“Tokį žingsnį sunku pavadinti atsakingu. Seimas ir Ūkio ministerija paruošė tikrai racionalius teisės aktus, kurių nuostatas kiekviena savivaldybė privalo pritaikyti savo teisės aktuose. Deja, miesto tarybos nariai turbūt nesuprato šio žingsnio svarbos. Dabar turime keistą situaciją, kuomet reklamos negali būti gaminamos ir skelbiamos, nes nežinia, kokia rinkliava turi būti, o miestas dėl to kas mėnesį praranda dešimtis tūkstančių eurų. Šiauliams tai neatleistina prabanga”,- stebisi ŠPA prezidentas Alvydas Stulpinas.

Naujos tvarkos projekte gana daug naujovių, vienos aktualiausių - keičiasi rinkliavos dydžiai ir naikinama ydinga aukcionų tvarka. Iki 15 eurų už 1 kv.m. suvienodinama rinkliava už reklamos stendus, stovinčius tiek privačiuose, tiek savivaldybės bei valstybei priklausančiuose sklypuose. Iki šiol buvo du tarifai - 15 ir 21 euras.

Taip pat panaikinama ir ydinga paramos aukciono tvarka, prieštaravusi Paramos ir labdaros įstatymui. “Šiaulių verslas nuolat daug dėmesio ir lėšų skiria paramai - sportui, kultūrai, bendruomenėms. O buvusi reklamos rinkliavų tvarka nurodydavo dalyvauti aukcione - laimėdavo ta įmonė, kuri pasiūlydavo daugiau paramos. Tai visiškai iškreipia pačią paramos sąvoką. Puiku, kad naujoje tvarkoje tokio kazuso nebelieka. Tikimės, jog artimiausiame tarybos posėdyje politikai geriau įvertins naujos tvarkos svarbą ir priims teigiamą sprendimą”,- svarsto A. Stulpinas.

Aktualus ir dar vienas pokytis - projekte numatyti neapmokestinti įmonių iškabų, jeigu jų dydis neviršija 1 kv.m. ŠPA nuostata, tai naudinga smulkiam bei pradedančiam verslui. Kitas tarybos posėdis, kuriame bus svarstomas ir išorinės reklamos rinkliavų tvarka - liepos 19 d.