Angle down Atgal

Pokyčiai biuruose po pandemijos: panašės į viešbučius, nebeliks raktų ir administratorių etatų

Sėkmingi nuotolinio darbo rezultatai įmones skatina braižyti biurų ploto optimizavimo planus. Efektyvios darbo aplinkos planavimo ekspertas iš Suomijos Raineris Lundas įsitikinęs, kad netolimoje ateityje dėl COVID-19 pandemijos vis daugiau darbuotojų pasirinkus mišrų darbo organizavimą, biurų rinka bus priversta neišvengiamai keistis.

Suomijos bendrovės „Rapal“, tarptautiniu mastu konsultuojančios biuruose dirbančius verslus, atstovas R. Lundas prognozuoja, kad nepaisant to, ar pasibaigus pandemijai darbas dažniau vyks iš biuro, ar iš namų, įmonės privalės užtikrinti saugią darbo aplinką, kuri padidintų darbuotojų produktyvumą ir kūrybiškumą, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Anot eksperto, po pandemijos verslo klasės biurai panašės į viešbučius, nes sugrįžę į biurus darbuotojai tikėsis jaukios ir komfortiškos namų aplinkos tęsinio.

„Įmonės prioritetą teiks sveiką aplinką darbe galintiems pasiūlyti moderniems biurams, kuriuose įdiegti tokie išmanūs sprendimai kaip inovatyvi ventiliacija ir individualus apšvietimas, kas padėtų darbuotojams jaustis geriau bei dirbti efektyviau“, – pabrėžia R. Lundas.

Jis įsitikinęs, kad po COVID-19 higienos standartai bus dar aukštesni ir ypač svarbų vaidmenį atliks inovacijos, leidžiančios sumažinti kontaktą tarp darbuotojų: pavyzdžiui, patalpų raktai daug kur persikels į programėles išmaniuosiuose telefonuose.

R. Lundas teigia, kad pavargę nuo nuotolinio darbo darbuotojai po pandemijos skubės į biurą susitikti su kolegomis, semtis įkvėpimo ir keistis idėjomis.  

„Pavyzdžiui, šį rudenį Londone didelė dalis darbuotojų, nors ir turėjo galimybę dirbti iš namų, į biurus panoro grįžti anksčiau nei leidžia nustatytos vidinės įmonių tvarkos. Vis dėlto darbo iš namų ir iš biuro derinimas greičiausiai prigis ir taps normalia praktika“, – sako efektyvios darbo aplinkos planavimo ekspertas.

Tai rodo ir šį rugsėjį „British Council for Offices“ (BCO) atlikta 2 tūkst. Jungtinės Karalystės biurų darbuotojų apklausa parodė, kad didžioji dalis apklaustųjų, pradedant vadovais ir baigiant praktikantais, prioritetą teikia mišriam darbo organizavimui, kai derinamas darbas iš namų ir nuotoliniu būdu.

Anot R. Lundo, ateityje vietoj biuro nuomos mokesčio mažinimo įmonės svarstys už tą pačią sumą rinktis išsinuomoti mažesnį, bet charakteringesnį biurą daugiau patogumų turinčioje centrinėje miesto vietoje. Geroje lokacijoje esantis modernus biuras padės pritraukti talentingus darbuotojus, dėl kurių kova darbo rinkoje išliks didžiausia.

Kol įmonės dėlioja skirtingus darbo organizavimo scenarijus, pastatų valdytojai jau ieško būdų padėti nuomininkams panaudoti išnuomotą biuro plotą kuo optimaliau.

Pasak „Lvovo“ verslo centrą sostinėje vystančio investicinio fondo „Lords LB Special Fund I Subfund B“ valdytojo Karolio Tuinylos, bendradarbiaujant su tarptautiniais partneriais, atliekamas patalpų užimtumo ir darbuotojų aktyvumo auditas, siekiant išlaikyti ilgalaikį santykį su nuomininku, kompleksiškai vertinama biudžeto eilutė pavadinimu „biuro nuoma“.

„Surinkus faktinę patalpų panaudojimo informaciją bei atlikus darbuotojų apklausą, gali paaiškėti, kad vietoj naudojamų 2000 kv. metrų tam pačiam darbuotojui skaičiui užtektų 1500 kv. metrų, jeigu nuomininkas įgyvendintų rekomenduojamų veiksmų planą“,– pasakoja K. Tuinyla.

R. Lundo teigimu, automatizavus tokius vidinius procesus kaip apskaita, salių rezervacija, automobilių stovėjimo aikštelė, taip pat atsiveria papildomos galimybės atsisakyti tokių etatų, kaip, pavyzdžiui, „biuro administratorius“, minėtų paslaugų koordinavimą perleidžiant verslo centro pastato valdytojui.

ELTA

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite