Angle down Atgal

Pinigai į balą? Dauguma maisto papildų nėra tokie veiksmingi, kaip įsivaizduojame

Atėjus rudeniui saulė lepina vis rečiau, orai vėsta, todėl daugelis žmonių vaistinėse ima dairytis įvairių vitaminų ir maisto papildų. Vieni nori sustiprinti imunitetą, kiti siekia organizmą aprūpinti visomis reikalingomis medžiagomis, kai kurie tikslingai ieško konkrečių medžiagų, pavyzdžiui, vitamino D ar vitamino C.

Vis dėlto, pasigirsta vis daugiau ekspertų nuomonių, kad plačiai reklamuojami maisto papildai ir vitaminai iš tiesų neturi jokio realaus poveikio žmogaus sveikatai ir organizmo būklei.

Kaip skelbia businessinsider.com, sisteminėje duomenų ir tyrimų apžvalgoje nustatyta, kad daugelis populiarių multivitaminų, tokių kaip vitamino C, vitamino D ir kalcio papildai, neturėjo realios naudos žmonių sveikatai ir nebuvo jokių įrodymų, kad jų vartojimas sumažintų širdies ar kraujagyslių ligų, širdies priepuolio, insulto ar ankstyvos mirties riziką.

Tyrimui, paskelbtame Amerikos kardiologijos koledžo žurnale, vadovavo Šv. Mykolo ligoninės ir Toronto universiteto mokslininkai.

„Mes buvome nustebinti, kai radome tiek mažai teigiamų dažniausiai vartojamų maisto papildų poveikių“, – sakė pagrindinis tyrimo autorius daktaras Davidas Jenkinsas.

„Mūsų apžvalgoje nustatyta, kad jei norite vartoti multivitaminus, vitaminą D, kalcį ar vitaminą C, tai nepakenks, tačiau taip pat nėra akivaizdžios naudos“.

Tiesa, išskirta ir keletas akivaizdžiai naudingų papildų. Įrodyta, kad folio rūgštis ir B grupės vitaminai su folio rūgštimi gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų bei insulto riziką. Tyrimą atlikę mokslininkai įspėja, kad žmonės neturėtų eksperimentuoti su savo organizmu ir pulti gerti bet kokius vitaminus bei maisto papildus, prieš tai nepasikonsultavę su gydytoju.

„Žmonės turėtų pakankamai žinoti apie vartojamus papildus ir užtikrinti, kad jie būtų taikomi specifiniams vitaminų ar mineralų trūkumams, o tai nustatyti gali tik sveikatos priežiūros specialistas“, – įspėja D. Jenkinsas.

Mokslininkų komanda tyrė vitaminų A, B1, B2, B3 (niacinas), B6, B9 (folio rūgštis), C, D ir E, taip pat karotino, kalcio, geležies,cinko,magnio ir seleno papildų poveikį žmogaus organizmui. Tyrimai parodė, kad kai kurie vitaminai yra naudingesni už kitus. Pavyzdžiui, cinkas buvo susijęs su trumpesne peršalimo trukme ir simptomų silpnėjimu, o štai vitaminas C tam neturėjo jokios įtakos, nors daugelis jį vartoja būtens peršalimo profilaktikai.

Nepaisant tam tikrų išimčių, medikai ir mokslininkai pripažįsta, jog naudingiausia pasikliauti sveika mityba, kad aprūpintumėte organizmą vitaminų ir mineralų atsargomis. Iki šiol jokie papildų tyrimai neparodė nieko naudingesnio žmogus kūnui, nei sveika, subalansuota mityba ir sveikas gyvenimo būdas.

comment Skaitytojų komentarai (1)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite