REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Balandžio 9 d. 11:22

Pėsčiųjų ir dviračių takas iš Vėžaičių į Gargždus – tik miglotoje ateityje

Klaipėda

Reporteris Gargždų BangaŠaltinis: Etaplius.lt


79163

Savivaldybė nesikuklina raportuoti apie plačiai atvertus horizontus rajone, tačiau kartais nepajėgia įgyvendinti paprasčiausių infrastruktūros reikmių. Štai gyventojai jau ne vienerius metus tikisi tako, kuriuo saugiai būtų galima nueiti ar nuvažiuoti dviračiu iš Gargždų į Vėžaičius. Dėl pėsčiųjų ir dviračio tako tarp Gargždų ir Vėžaičių įrengimo neseniai peticiją pasirašė 1460 gyventojų. Tačiau panašu, kad saugios kelionės – dar tik miglotoje ateityje. Mat Lietuvos automobilių kelių direkcija kol kas tokio projekto nenumato.

Baiminasi dėl saugumo

Maršrutu Vėžaičiai–Gargždai kasdien keliauja šimtai gyventojų. Turbūt visiems vairuotojams, važiavusiems šiuo keliu, yra tekę prasilenkti su pėsčiaisiais bei dviratininkais. „Tik vienas žingsnis iki nelaimės. Šis ruožas – bene pavojingiausias seniūnijoje. Kadangi valstybinės reikšmės kelias, kai kuriose atkarpose greitis nėra ribojamas ir siekia 90 km/h. Žiemą dėl susiformavusių sniego šlaitų pėstieji ir dviratininkai priversti keliauti susiaurėjusia važiuojamąja kelio dalimi, taip keldami pavojų sau ir motorinių transporto priemonių vairuotojams. Taip pat atkreiptinas dėmesys į labai prastą kelio būklę. Kapitalinė kelio rekonstrukcija atlikta daugiau nei prieš 20 metų. Dėl intensyvaus lengvųjų ir sunkiasvorių transporto priemonių eismo kelyje yra atsiradusios gilios provėžos, kurios apsunkina eismo sąlygas tiek žiemą, tiek vasarą“, – pabrėžė Vėžaičių seniūnijos seniūnas Alvydas Mockus.

Šiuo metu Vėžaičiuose gyventojų skaičius svyruoja apie 1 800. Pastaraisiais metais miestelyje padaugėjo naujai statomų namų ir juose besikuriančių jaunų šeimų. Anot A. Mockaus, daug vėžaitiškių yra aktyvūs žmonės, kurie propaguoja sveiką gyvenimo būdą. „Palaikant gyventojų iniciatyvą, siekiant aktyvaus ir sveiko gyvenimo būdo idėjos sklaidos ir populiarinimo, privalu plėsti esamą pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą. Taip pat miestelyje yra daug lankytinų ir pažintinių objektų – istorinis Vėžaičių dvaro pastatų ansamblis ir jo parkas, Šv. Kazimiero bažnyčia, lankytinos žaliosios zonos, vandens telkiniai ir kt. Todėl įrengtas takas pasitarnautų vystant rajono turizmą“, – įsitikinęs Vėžaičių seniūnijos seniūnas.

Dėl įrengimo pasirašė 1460 gyventojų

A. Mockus ragino gyventojus nelikti abejingus ir prisidėti bei palaikyti kreipimąsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją ir rajono Savivaldybę dėl kapitalinės Tilto g. rekonstrukcijos, pagerinant kelio būklę bei įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką. Iš viso iniciatyvą palaikė ir pasirašė 1460 gyventojų (294 gyventojų parašai – parašų rinkimų lapuose ir 1166 – elektroninėje peticijos formoje). „Nuoširdžiai dėkoju visiems prisidėjusiems“, – gyventojų vienybe džiaugėsi A. Mockus.

Savivaldybei ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai pateiktas prašymas įrengti 2,5 km ilgio pėsčiųjų/dviračių taką, jungiantį Gargždų miestą ir Vėžaičių miestelį (regioninio kelio Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai 8,714–10,54 km ir regioninio kelio Nr. 166 Plungė–Vėžaičiai 35,73–36,35 km kelių atkarpose).

„Galbūt jau po metų ar dvejų galėsime saugiai dviračiais numinti iki Vėžaičių užtvankos išsimaudyti ar pažvejoti, pėstute nukulniuoti į Onines, išeiti pasivaikščioti nauju maršrutu su šunimi. Taip pat daug saugiau nuvažiuoti į Rietavo turgų ar į „Karčemą“ pietų“, – peticiją pasirašydama vylėsi gargždiškė Donata Venckutė.

Dar vasarį Vėžaičių seniūnas tikėjosi, kad į gyventojų pagalbos šauksmą bus atliepta. Juolab kad jau yra parengtas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai ruožo nuo 7,694 iki 8,714 km rekonstravimo, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką, projektas. Vadinasi, pėsčiųjų ir dviračių takas pasiektų Vėžaičius – tetrūksta vos 2500 metrų.

Prioritetas, tačiau nenumatytas

Minėtos atkarpos – Tilto gat­vė – regioninis kelias, priklausantis Lietuvos automobilių kelių direkcijai. „Anksčiau, prieš valstybinės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ reorganizaciją, apie šį kelią buvo kalbėta, tarėmės, kad čia būtų įrengta reikalinga infrastruktūra. Tačiau pasikeitus vadovams iš naujo dėliojami kriterijai. Savivaldybė palaiko dviračių ir pėsčiųjų tako idėją šioje atkarpoje. Kalbant apie kelius aplink Gargždus, Kretingos plentas ir Tilto gatvė Vėžaičių link yra mūsų prioritetai“, – „Bangai“ komentavo Administracijos direktorius Sigitas Karbauskas.

Pasak Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjo Algirdo Ronkaus, blogiausia kelio būklės atkarpa – nuo sankryžos su J. Basanavičiaus ir Kvietinių gatve iki tilto. „Šioje atkarpoje pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimas pats intensyviausias. Be abejo, būtų puiku sujungti dviračių/pėsčiųjų taku Gargždus ir Vėžaičius. Raštų ir prašymų Kelių direkcijai dėl minėto tako Savivaldybė yra prirašiusi daug. Tačiau artimiausiu metu Lietuvos automobilių kelių direkcija tokio projekto nenumato“, – aiškino Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas.

KOMENTARAS

  • Evaldas TAMARIŪNAS, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas:

    – Kelių direkcija, vadovaudamasi 2018 m. patvirtinta Pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros įrengimo prioritetinės eilės sudarymo metodika, šiuo metu rengia prioritetinę pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimo eilę, apimančią visą valstybinės reikšmės kelių tinklą. Atsižvelgus į „Bangos“ žurnalistės, Vėžaičių seniūnijos ir rajono Savivaldybės pateiktą informaciją, pėsčiųjų ir dviračių tako valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai ruožas nuo 8,14 iki 11,214 km bus įtrauktas į sudaromą pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimo bendrą prioritetinę eilę.

    Gyvenviečių teritorijose pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūros įrengimo prioritetinė eilė bus paskelbta Kelių direkcijos interneto tinklalapyje 2019 m. III ketv. Pėsčiųjų ir dviračių tako vieta prioritetinėje eilėje priklausys nuo gyventojų skaičiaus, eismo intensyvumo, eismo saugumo situacijos tame ruože, finansavimo ir kt. kriterijų.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA