REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Balandžio 10 d. 14:19

Penktosiose elektromobilių varžybose – naujas rekordas

Vilnius

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


79294

Penktą kartą rengiamos elektromobilių lenktynės „Charge it on! Vilnius - Palanga“ šiemet vyks, kaip įprasta, pirmąjį gegužės penktadienį. Gegužės 3 dieną startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 337 km kelią iki Palangos.

„Puikiai pamenu kaip gimė idėja surengti elektromobilių lenktynes 2015-aisiais. Kolegos netikėjo, kad išvis įmanoma pasiekti Palangą elektromobiliu, juo labiau, kad jų Lietuvoje tuomet buvo apie šimtas. Inovatyvias iniciatyvas remianti „Lietuvos energijos grupės“ įmonė „Energijos tiekimas“ tuomet patikėjo unikalia mūsų idėja, tapo partneriu ir šiandien matome rezultatą - daug dėmesio sulaukiančios lenktynės vyks jau penktą kartą, elektromobilių skaičius Lietuvoje perkopė tūkstantį, o įkrovimo infrastruktūra plečiasi didžiuliu greičiu. Šiemet startuosime ir su nauju varžybų vardu. Pagrindinio partnerio estafetę perėmė „Energijos tiekimo“ vystoma mobili aplikacija „Charge it on“, kurios tikslas palengvinti elektromobilio įkrovimo patirtį vartotojui ir sujungti į vieną tinklą visas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo stoteles. Programėlė suteikia naudingą informaciją apie artimiausių įkrovimo stotelių vietą ir randa greičiausią maršrutą iki artimiausios stotelės. Naudojantis šia aplikacija galima gauti informaciją, kokios jungtys yra kiekvienoje stotelėje, sužinoti ar stotelė užimta. Tai gerokai palengvins ne tik varžybų dalyvių, bet ir kasdien elektromobiliais važinėjančių vairuotojų gyvenimą. Elektromobilių varžybas pradėjome rengti norėdami sekti progresą šioje srityje ir skatinti inovacijas. Džiugu, kad bendradarbiavimas su partneriais padeda tobulėti tiek jiems, tiek mums ir kartu galime suteikti daugiau naudos vartotojams“, - teigė netradicinių lenktynių idėjos autorius ir organizatorius Darius Grinbergas.

Lietuvoje atsirandant pirmiesiems elektromobiliams, jų skeptikai turėjo „nenuginčijamą“ argumentą: kam reikalinga tokia transporto priemonė, kuria net iš Vilniaus į pajūrį negali nuvažiuoti? D. Grinbergas prisimena, kad būtent šis teiginys paskatino pačią lenktynių idėją - kelionę iš Lietuvos sostinės į šalies vasaros sostinę.

Jau pirmaisiais metais rezultatai parodė, kad net ir pirmieji modernūs elektromobiliai yra pakankamai patogi susisiekimo priemonė. Pirmosiose lenktynėse dalyvavo dešimt automobilių ekipažų. Tada geriausią rezultatą pademonstravo „Kia Soul EV“ automobiliu važiavęs Gintaro Kaukėno ir Karolio Judzentavičiaus duetas. Jie užfiksavo pirmąjį elektromobilių lenktynių rekordą, atstumą nuo Vilniaus iki Palangos įveikę per 5 val. 27 min.

2016 metais renginyje dalyvavo tik atnaujinti „Nissan LEAF“ elektromobiliai, į kuriuos buvo montuojama tuo metu rinkoje talpiausia 30 kWh baterija. Šių transporto priemonių pažangą geriausiai įrodo rezultatas: 2015-ųjų rekordą pagerino septyni iš devynių 2016-aisiais dalyvavusių ekipažų, o geriausią rezultatą, 4 val. 49 min., pademonstravo Sauliaus Girdausko ir Egidijaus Skrodenio komanda.

Jeigu 2016 metų pasiekimas tuomet atrodė puikus, 2017 metais jis buvo stipriai pagerintas. „Hyundai Ioniq“ vairavę Vaidotas Kvyklys ir Paulius Sviklas kelionę iš Vilniaus į Palangą įveikė per 4 val. 5 min. Baterijas jie pildė dukart- Vievyje bei Kryžkalnyje, tačiau „Hyundai“ elektromobilio aerodinamika ir efektyviai naudojama variklio galia leido palaikyti aukštą vidutinį greitį ir aplenkti didesnės talpos bateriją turintį „Volkswagen e-Golf“ - Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus ekipažas atsiliko vos pora minučių.

2018 metai ir vėl žadėjo rekordą, tačiau jis nebuvo pasiektas. Nors pirmą kartą dalyviai naudojosi stacionaria įkrovimo infrastruktūra (iki tol vykusiose varžybose organizatoriai sumontuodavo laikinas stoteles), tačiau „Spark“ komandos vairuotojai Nerijus Dagilis ir Marius Slaboševičius finišą pasiekė per 4 val. 11 min., baterijas pildę tik vieną kartą.

Nors organizatoriai rekordo tikėjosi ir pernai, tačiau tai neįvyko. Ar geresnio rezultato galima tikėtis šiemet?

„Pernai ženkliai padidėjęs įkrovimo stotelių skaičius ties automagistrale Vilnius-Klaipėda leido lenktynių dalyviams efektyviau planuoti sustojimus. Šiemet jos puikiai pasitarnaus seniau mūsų rinką pasiekusiems modeliams, tačiau Lietuvoje jau oficialiai parduodami ir aptarnaujami net trys modeliai, kurių gamintojai deklaruoja didesnį nei 400 km nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu“, - sakė D. Grinbergas.

Tai šiemet varžybose debiutuojantys „Hyndai Kona Electric“, „Audi e-tron“ ir „Jaguar I-Pace“. Sunku prognozuoti, kuris iš jų nugalės, bet galima duoti beveik 100 proc. garantiją, kad visi šie modeliai Palangoje finišuos net nestabtelėję papildomam įkrovimui, jei vairuotojai atsakingai planuos greitį visos kelionės metu.

Patobulėjusi elektromobilių infrastruktūra organizatoriams leido padidinti maksimalų dalyvių skaičių. Jei ankstesniais metais jis buvo ribojamas iki 10 ir 15 (2018), tai šiemet į startą galės stoti iki 20 elektromobilių. Suprasdami, kad kai kuriems miestui skirtiems modeliams bus sunku konkuruoti su milžiniškos talpos baterijas turinčiomis naujienomis, šiemet pirmą kartą dalyviai bus skirstomi į klases, o nugalėtojų prizais džiaugsis net dvi komandos - greičiausiai Palangą pasiekęs ekipažas su iki 50 kWh talpos baterija ir dalyviai su automobiliais, kurių baterijos talpa viršija 50 kWh. Kad varžybos kelia didelį susidomėjimą parodė jau pirmoji registracijos diena. Paraiškas iškart pateikė net devyni ekipažai su „BMW i3“, „Hyundai Ioniq“, „Hyundai Kona Electric“, „Nissan Leaf“ elektromobiliais.

ELTA



REDAKCIJA REKOMENDUOJA