Angle down Atgal

Paspirtukų mada neaplenkė ir klaipėdiečių

Elektrinių paspirtukų daugėja ne tik sostinėje, bet ir kituose Lietuvos miestuose. Ne išimtis ir Klaipėda. Vien praėjusiais metais į šalį buvo importuota daugiau nei 8 tūkst. šių transporto priemonių.

Pasitaiko atvejų, kai pradedantieji elektrinių paspirtukų vairuotojai dažnai pamiršta, kuria kelio dalimi jie gali važiuoti. Elektrinis paspirtukas yra priskiriamas elektriniams dviračiams ir turi būti naudojamas analogiškai - galima važiuoti dviračių taku ar dviračių juosta. Kai nėra ženklais pažymėto dviračių tako ar dešinėje kelio pusėje - dviračių juostos, kelkraščio, leidžiama važiuoti šaligatviu.

Būta incidentų

Uostamiestyje taip pat netrūksta elektrinių paspirtukų ir pėsčiųjų susidūrimų. Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių eismo policijos tarnybos viršininko Mindaugo Džermeikos teigimu, dažniausiai susidūrimai įvyksta „Kar kar“ nuotykių parke ir dviračių take už Vasaros estrados. Neretai paspirtukininkams pritrūksta atidumo - pasitaiko ir susidūrimų su aplinkoje esančiais daiktais, pavyzdžiui, tvoromis.

„Svarbu nepamiršti, kad paspirtukininkai, važiuodami pėsčiųjų taku, turi laikytis nuo 3 iki 7 kilometrų per valandą greičio“, - Kelių eismo taisykles primena M. Džermeika.

Klaipėdos policininkai taip pat ragina nepamiršti, kad keliuose esame ne vieni ir todėl turime gerbti vienas kitą.

Galvos skausmas - Herkaus Manto gatvė

Herkaus Manto gatvėje iš buvusio dviračių tako padarytas pėsčiųjų takas, kuriuo dviračiai ir panašios transporto priemonės važiuoti nebegali. Dviračių takas perkeltas į važiuojamąją kelio dalį, autobusų juostą.

„Piliečiai, ypač tėvai su mažamečiais vaikais, skundžiasi, kad jie autobusų juostoje jaučiasi nesaugiai, nes juos lenkia dideli autobusai“, - pasakoja M. Džermeika.

Kelių eismo policijos tarnybos viršininkas teigia, kad Klaipėdos policininkai palaiko piliečių norą dviračių taką sugrąžinti į šaligatvio zoną. Taip sumažėtų ne tik nusiskundimų, bet ir kelių eismo nelaimių šioje gatvėje.

Sulaukė draudimų

Palangoje, J. Basanavičiaus gatvėje, nuo šių metų birželio 1-osios draudžiama važiuoti dviračiais bei elektriniais dviračiais, kuriems priskiriami ir elektriniai paspirtukai. Važinėti dviračiais draudžiama ir Birutės parke bei ant Palangos tilto, kur draudimas įvestas jau seniau. Šis sprendimas priimtas po to, kai žmonės su išsinuomotais paspirtukais neatidžiai važinėdami užgaudavo ir lengvai sužalodavo kitus.

Sostinėje išleista „Tikro Vilniaus paspirtukininko biblija“, kurioje išdėstyti patarimai paspirtukų vairuotojams. Joje raginama važiuojant nesinaudoti telefonu, nesiklausyti muzikos, važiuoti dviračių taku, nepamiršti, kad šaligatviuose pirmumas - pėstiesiems.

Palangoje sužalojimų sumažėjo

Klaipėdiečiai, papuolę į incidentą su elektriniais paspirtukais, smarkiai nesusižeidžia. Klaipėdos vaikų ligoninės medikų duomenimis, 15 proc. traumų patiriama važiuojant paspirtukais, tačiau tik keletu atvejų - elektriniais.

Vyriausiojo gydytojo Virginijaus Žalimo pavaduotojos gydymui Dianos Vaitkevičiūtės teigimu, traumų dėl važiavimo paspirtukais sumažėjo, kai Palangos J. Basanavičiaus gatvėje buvo uždrausta važinėtis dviračiais bei elektrinius variklius turinčiomis transporto priemonėmis.

Iš viso Lietuvoje šiais metais elektrinių paspirtukų vairuotojai pateko į maždaug 30 eismo nelaimių, kas sudaro apie 2 procentus visų šalies eismo įvykių.

Paspirtukus išbandyti gali visi

Lietuvoje yra galimybė paspirtuką išsinuomoti. Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje tokią galimybę suteikiančios vienos įmonės atstovai pasakojo, kad pradėti kelionę elektriniu paspirtuku paprasta - tereikia nuskenuoti ant jo esantį QR kodą.

Naudotojai paspirtukų lokaciją ir baterijos įkrovimo lygį mato toje pačioje programėlėje, kuri naudojama nuomojamiems automobiliams rezervuoti.

Visuose paspirtukuose yra įmontuota speciali įranga, kuri leidžia matyti el. paspirtuko buvimo vietą ir važiavimo greitį. Paspirtuku pasinaudoti be rezervacijos neįmanoma, nes sistema iš karto blokuoja ratus.

Tiesa, naudotis elektriniais paspirtukais gali tik asmenys nuo 18 metų. Šios įmonės paspirtuką išsinuomoti galima už 50 centų starto mokestį ir mokant po dešimt euro centų už minutę.

Paspirtukus nuomoja ir Klaipėdos bei Palangos verslininkai, kurie jais papildė dviračių gretas. Taip pat Klaipėdoje atsirado ir tik elektrinių paspirtukų nuomos punktų. Įprastą elektrinį paspirtuką valandai Klaipėdoje išsinuomoti galima už 7 eurus, Palangoje už 12 eurų.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, vien per 2018 metų pirmąjį pusmetį į šalį buvo importuota daugiau nei 8 tūkst. su elektriniu varomuoju varikliu dviračių priemonių.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite