Paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimas Marijampolės savivaldybėje

Marijampolė
Reporteris Odeta Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Vienas iš neabejotinai svarbių bet kurios įstaigos tikslų – suteikti vartotojams aukštą pridėtinę savo teikiamų paslaugų vertę ir nuolat ją didinti prisitaikant prie sparčiai besikeičiančios aplinkos. Prisitaikyti prie vartotojų poreikių, suprasti ko jiems reikia ir teikti kokybiškas paslaugas, yra labai svarbu, todėl Marijampolės savivaldybės administracija kartu su Marijampolės socialinės pagalbos centru įgyvendina projektą „Paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimas Marijampolės savivaldybėje“.

„Džiugu, kad pradedamas projektas, kuriuo sieksime suprasti valdymo tobulinimo metodiką LEANir pradėti ją taikyti savo savivaldybės administracijos darbe, sulaukė tokio didžiulio darbuotojų susidomėjimo. Reiškia, kad mes suprantame, kad svarbu ir savo funkcijų vykdymas, ir efektyvi veikla orientuota į gyventojus, jų poreikius bei kokybišką jų tenkinimą. Siekiant geriausių savivaldybės veiklos rezultatų šiandien darbuotojai ir pakviesti į šiuos mokymus, kad kartu išmoktume efektyviau organizuoti visą darbo procesą“, – sakė savivaldybės meras Povilas Isoda, pradedamas įvadinius mokymus.

Projekto metu įstaigose bus diegiamas LEAN kokybės vadybos metodas. Šis kokybės vadybos metodas sudarys sąlygas viešajame sektoriuje diegti integruotas veiklos valdymo sistemas, padės susieti skirtingą veiklos informaciją, išryškinti veiklos kokybinį aspektą bei parinkti ir diegti pažangiausius veiklos tobulinimo sprendimus. Projektu siekiama optimizuoti viešojo sektoriaus teikiamų paslaugų kokybę, užtikrinti nuolatinį organizacijos tobulėjimo procesą, kuris kartu yra ir kiekvieno tokios organizacijos darbuotojo tobulėjimo procesas.

Pirmiausiai, prieš pradedant vykdyti veiklas ir siekiant išsiaiškinti esamą situaciją įstaigose, buvo atliktas vartotojų (visuomenės) tyrimas dėl paslaugų ir aptarnavimo kokybės tenkinimo ir netenkinimo, parengtos paslaugų ir asmenų aptarnavimo tobulinimo rekomendacijos, paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės pokyčių planas. Tyrimą atliko viešoji įstaiga „Projektų vadybos centras“.

LEAN pagalba optimizuojami projekte dalyvaujančių įstaigų socialinių paslaugų teikimo procesai, sutrumpinant paslaugų teikimo laiką, atlikimo trukmę, teikimo sąnaudas, administracinę naštą galutiniams naudos gavėjams. Įgyvendinus LEAN metodą, paslaugos klientams bus teikiamos greičiau ir panaudojant mažiau išteklių. Atitinkamai bus nemažai prisidėta prie paslaugų kokybės pagerėjimo.

Numatoma ne tik diegti LEAN vadybos metodą, bet ir skirti dėmesio Marijampolės savivaldybės administracijos bei Marijampolės socialinės pagalbos centro darbuotojų žinių ir kompetencijų stiprinimui. Įgytos naujos žinios ir kompetencijos reikalingos diegiant naujus pažangius kokybės vadybos metodus, siekiant pagerinti paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybę.

Projekto įgyvendinimo trukmė š. m. sausio–gruodžio mėnesiai.