Angle down Atgal

Pasaulinę sveikatos dieną – priminimas apie fizinio aktyvumo svarbą

Balandžio 7-oji – Pasaulinė sveikatos diena. Daugelis mūsų ne tik yra girdėję posakį „Sveikata – brangiausias turtas!“, bet ir įsitikinę jo teisingumu. Kai prispausti ligos ar tiesiog užklupus kokiam nelemtam negalavimui atsiduriame poliklinikoje ar ligoninės palatoje, prisimename šią senolių išmintį ir dar kartą įsitikiname, kad sveikata iš tiesų yra brangesnė už bet kokius turtus. Dažnas savo sveikatai skiria nemažai dėmesio, tačiau profilaktiniai sveikatos stiprinimo metodai yra labai svarbus dalykas ir dažnai užbėga už akių įvairioms ligoms ar negalavimams.

Vienas iš pagrindinių sveikatos stiprinimo metodų – fizinis aktyvumas. Turime suprasti, kad visi be išimties esame priversti judėti!

Fizinis aktyvumas yra vienas svarbiausių organizmo energijos sunaudojimo veiksnių ir todėl yra svarbus organizmo energijos balansui palaikyti. Fiziškai aktyvūs žmonės paprastai būna geresnės nuotaikos, pozityvesnės nuomonės apie gyvenimą, darbą, politiką, sportuojantys mokiniai geriau mokosi, pasižymi aukštesne saviverte, rečiau turi žalingų įpročių. Reguliari fizinė veikla gali skatinti kaulų ir raumenų augimą, lavinti judesių koordinaciją ir pusiausvyrą, stiprinti širdies ir kraujagyslių sistemą, teigiamai veikti kvėpavimo sistemą, virškinimo sistemos darbą, pagerinti medžiagų apykaitą raumenų ląstelėse, judėjimo – atramos aparato struktūrą ir funkcijas, pagerinti sąnarių sandarą ir funkciją, stiprinti širdies raumenį, teigiamai veikti kraujospūdį ir pan.

Fizinis aktyvumas, mankšta ir sportas nėra tas pats. Net jei nemėgsti sportuoti ar mankštintis, vis tiek gali būti fiziškai aktyvus!

Fizinis aktyvumas - bet koks žmogaus kūno judėjimas, per kurį energijos išeikvojama daugiau nei esant ramybės būsenoje (ėjimas į mokyklą, darbą, aktyvumas pamokų ar darbo pertraukų metu, ūkio darbai namuose ir pan.)

Mankšta - planingi ir struktūrizuoti pasikartojantys judesiai, didinantys fizinį pajėgumą ir stiprinantys sveikatą.

Sportas - pagal tam tikras taisykles organizuota aktyvi fizinė veikla, kuria užsiimant paprastai varžomasi su kitais.

PATARIMAI, KAIP IŠLIKTI FIZIŠKAI AKTYVIEMS SAVIIZOLIACIJOS / KARANTINO LAIKOTARPIU

Šiuo metu labai svarbu išlaikyti tinkamą fizinę ir psichinę sveikatą, todėl tiek vaikai, tiek suaugusieji turi būti kiek įmanoma fiziškai aktyvūs ir laikytis bendrųjų fizinio aktyvumo rekomendacijų:

REKOMENDACIJOS, SKIRTOS VAIKAMS IR PAAUGLIAMS

REKOMENDACIJOS SUAUGUSIEMS ASMENIMS (NUO 18 IKI 64 METŲ)

PAGYVENUSIEMS IR SENIEMS ASMENIMS(VYRESNIEMS NEI 65 METŲ AMŽIAUS)

Jeigu tai yra neįmanoma, svarbu prisiminti, kad bet koks fizinis aktyvumas yra geresnis už pasyvų laiko leidimą. Kiekvienas žingsnis yra geresnis nei minutė sėdėjimo ar gulėjimo, todėl namuose darykime tiek žingsnių, kiek tai įmanoma esamomis sąlygomis. Šioje situacijoje iš blogiausio reikia gauti geriausią, o atsižvelgiant į tai, kad tėvai ir vaikai dabar daugiau praleis laiko kartu, tai gera proga pakeisti senus elgesio įpročius. Tėvai gali atlikti judėjimo pratimus su vaikais namuose, o lauke – kartu tyrinėti gamtą.

Būtina žinoti, kadbet kokios fizinės veiklos metu privaloma laikytis bendrų sveikatos specialistų nurodymų, pvz., higienos – plaudami rankas ir kosėdami, išlaikykite atstumą, venkite kontakto su kosinčiais ir (ar) čiaudinčiais žmonėmis. Visada laikykitės naujausių skelbiamų rekomendacijų.

Jei sergate lėtine liga, venkite visų sunkių pratimų ir laikykitės savo šeimos gydytojo patarimų. Jei esate jautrus lauko alergenams, būkite fiziškai aktyvus tik namuose.

Jei įtariate, kad galite būti užsikrėtęs infekcine liga, atsižvelgdami į dabartinę sveikatos būklę stenkitės palaikyti fizinį aktyvumą tik savo namuose.

Jei susirgote COVID-19, nesimankštinkite, kol pasveiksite.

Draudžiama bendrauti ir sportuoti grupėse su žmonėmis, nepriklausančiais Jūsų namų ūkiui. Nors atstumas tarp sportuojančių asmenų gali būti didelis, tačiau virusas gali būti pernešamas, todėl geriausiai šiuo metu sportuoti ir mankštintis tik su savo šeimos nariais.

Žaidimų aikštelės (ypač metalinės ir plastikinės) ir lauko treniruokliai gali būti viruso perdavimo vietos, todėl patariama jais nesinaudoti.

Tėvams patariama saugoti vaikus nuo kontaktų su kitais vaikais, taip pat ir sportuojant. Paaiškinkite savo vaikams apie viruso pavojus ir paskatinkite juos naudotis ir dalytis nuotolinio mankštinimosi ir sportavimo pavyzdžiais.

Suaugusiesiems taip pat patariama pasinaudoti savo socialiniais tinklais, kad pasidalytumėte informacija apie dienos treniruotes (žingsnius, intensyvumą, turinį) ir internete rastą įdomų treniruotės turinį. Sportuodami stenkitės būti kuo novatoriškesni.

Izoliavimosi namuose laiką tėvai raginami skirti sportuoti su šeima gamtoje. Leiskitės į kelionę miškais ar įkopkite į artimiausią kalvą, ieškokite paslėpto lobio, tyrinėkite gyvąją gamtą, pabandykite vadovautis kompasu ar paprastais gamtos ženklais ir panašiai.

Leisdami laiką aktyviai išlaikykite ne mažesnį kaip 5 metrų atstumą nuo kitų žmonių. Venkite grupinės veiklos ir nekelkite pavojaus kitų žmonių sveikatai. Rekomenduojama mankštintis „nuo namų durų iki namų durų“, vengiant kontakto su kitais asmenimis.

Organizuokite mankštas ar treniruotes namuose – pasyvaus sėdėjimo metu darykite judėjimo pertraukas ir pratimus mažuose plotuose, naudodami patogius daiktus kaip treniruoklius, pavyzdžiui, raumenų jėgos pratimams galima naudoti kėdę ir stalą. Gerai vėdinkite vietą prieš ir po mankštos. Nuplaukite arba dezinfekuokite rankas, jei atlikote mankštą kartu su kitu žmogumi, lietusiu tuos pačius paviršius. Jei turite balkoną ar terasą, taip pat galite mankštintis ir balkone.

Jei gyvenate su silpnai judančiais žmonėmis, padėkite jiems judėti po butą ir bent tris kartus per dieną atlikite keletą raumenų jėgos stiprinimo pratimų, jei įmanoma, atidarius langą, balkone arba terasoje.

Venkite sporto šakų, kurios padidina traumų ir susižeidimų riziką, kad nesudarytumėte papildomų rūpesčių gydytojams.

Venkite didelio intensyvumo fizinių krūvių šiuo metu, nes jie, priešingai nei vidutinio intensyvumo fizinis aktyvumas, trumpuoju laikotarpiu gali net sumažinti atsparumą virusinėms ir kitoms infekcijoms.

Neturėdami galimybės su Jumis susitikti tiesioginiu būdu, nusprendėme Jūsų fizinę būklę palaikyti be kontakto. Siūlome video transliacijas tiesiogiai!

Esame pasiruošę praskaidrinti mintis, pakelti nuotaiką ir užimti 1/24 Jūsų paros laiko prasminga veikla!

Jums tereikia save motyvuoti, pasirūpinti geru interneto ryšiu, patogia apranga, kilimėliu ir vandens buteliuku.

Treniruotės vyks Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro „Facebook“ paskyroje (https://www.facebook.com/siauliurvsb/)

Esant palankioms technologinėms sąlygoms – mini jogos ir mini funkcinės treniruotės vyks pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais nuo 18.00 val.

Treniruotes ves mūsų gerieji draugai/treneriai – Mila Leonavičė ir Gediminas Jonuškis.

Sekite informaciją, dalinkitės su draugais ir junkitės prie mūsų!

DAUGIAU INFORMACIJOS: +37067046753, VSB.SIAULIURAJ.STIPRINIMAS@GMAIL.COM

Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Skaistė Drupė

Remiamas turinys

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite