REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Nuomonė2018 m. Liepos 18 d. 08:07

O ko nori tu, Šiaulieti?

Šiauliai

siauliai.lt nuotr.

Zakiras MedžidovasŠaltinis: Etaplius.lt


45598

Tai yra piliečio-reporterio nuomonė, už kurios turinį Etaplius.lt redakcija neatsako.

Nori tvarkos, lygių kaip stiklas kelių, sutvarkytų parkų, tvarkingų darželių ir mokyklų savo vaikams, žaidimų aikštelių, dviračių takų, naujų autobusų, sporto bazių, švenčių, fejerverkų, parodų, koncertų? Ir aš noriu to paties. Bet dar daug apleistų dirvonų teks išarti ir velėnos išravėti, kol mieste įsivyraus pageidaujama tvarka. Bet ar visa Šiaulių miesto taryba pasiruošusi atsižvelgti į tavo norus? Štai mano nuomonė.

Visiems prieš tai išvardintiems dalykams ir dirvonams reikia pinigų iš miesto biudžeto.

Didžiąją dalį miesto biudžeto sudaro gyventojų mokamas pajamų mokestis. Mažą - turto mokesčiai ir rinkliava (šaltinis http://www.vmi.lt/cms/biudzeto-pajamos). O kaip surinkti rinkliavą ir padidinti rinkliavų dalį miesto biudžete, jei yra nesąžiningų verslininkų, kurie piktybiškai jos nemoka? Pavyzdžiui rinkliavą už „reklamos plotus“? Vienu metu 99 procentai reklamos plotų buvo nelegalūs, jiems nebuvo išduoti leidimai, už juos nebuvo surenkamos rinkliavos, panašu, kad jos tyčia niekas nekontroliavo. O schema labai paprasta: pasistatai reklamos stendą, pasikabini reklamą, pasiimi pinigus iš užsakovo, bet į savivaldybę dėl leidimo reklamai nesikreipi; o jei tu neturi leidimo, tai ir mokėti rinkliavos tau nereikia, toks buvo Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2016 m. sausio 19 d. verdiktas administracinėje byloje Nr. A-100-575/2016. Taigi, pinigai atsiduria reklamos agentūros sąskaitoje/kasoje, savivaldybės biudžete vėjai, o darželinukai gali ir palaukti tos renovacijos?

Problema sena sena ir buvo plačiai plačiai pasklidusi

2013 metais apie šią betvarkę, besitęsiančią dar nuo Genadijaus Mikšio laikų, pastebi ir pradeda rašyti žurnalistas Gintaras Šiuparys, o savivaldybėje, dabartinio miesto mero Artūro Visocko, tuo metu buvusio paprastu tarybos nariu, iniciatyva, buvo sudaryta komisija, kuri nustatė, kad 2008-2013 metais „Busturo“ autobusai važinėjo apklijuoti reklamomis, už kuriuos bendrovė pinigus gavo, bet savivaldybei nemokėjo. Klausimas: kur nuėjo tie pinigai?

Taip pat Artūras Visockas 2013 metais ne kartą kreipėsi į savivaldybės administraciją dėl tvarkos įvedimo reklamos sektoriuje, deja buvo ignoruojamas ir tuometinės administracijos maitinamas pažadais "kaška dariti". Todėl Artūras Visockas buvo priverstas kreiptis į prokuratūrą dėl viešojo intereso gynimo, dėl miesto biudžetui daromos žalos. Prokuroras surinko medžiagą apie įmonės UAB „Šiaulių reklama“ vieną (!) stendą šalia „Saulės miesto“. O tokių stendų mieste buvo ir yra šimtai. Ant privataus namo kabėjo reklama, už kurią keturis metus nebuvo mokama rinkliava savivaldybei. Kadangi nustatytam pažeidimui nebuvo suėjusi senatis, tai teismas prokuratūros ieškinio netenkino ir atmetė, t.y. prokuroras per anksti kreipėsi dėl pažeidimo.... 2015 metais savivaldybė pati kreipėsi į teismą su ieškiniu. Per keturis metus, savivaldybės skaičiavimu, susidarė 15000 eurų mokėtinos sumos, kurią savivaldybė siekė prisiteisti iš įmonės UAB „Šiaulių reklama“,o suinteresuotas asmuo UAB „Antroji reklamos ateljė“. Teismas nepriteisė šios sumos dėl jau minėtos priežasties – schemos, t. y. įmonė nebuvo išsiėmusi leidimo reklamai, todėl mokėti jai nereikia (!). Teismas „patarė“ savivaldybei kontroliuoti reklamos plotus kitaip....

Kontrolė kitaip

2018 m. liepos 5 d. savivaldybės administraciją paruošė naują „išorinės reklamos tvarką“, kurią posėdžio metu pristatė administracijos direktorius Antanas Bartulis. Ir iškart susilaukė didelio dalies tarybos narių pasipriešinimo, labiausiai liberalo Aurimo Lanko (kandidato į 2019 m. Šiaulių m. mero postą) ir Denis Michailenko, priklausančio Valerijaus Simulik frakcijai miesto taryboje. Neva į kai kuriuos tarybos narius kreipėsi reklamos agentūros su prašymu nepatvirtinti naujos tvarkos. Viso PRIEŠ naują tvarką balsavo 15 tarybos narių (balsai SUSILAIKĖ ir PRIEŠ - skaičiuojami kartu).

Man atrodo, kad labiausiai naujajai tvarkai priešinasi UAB „Šiaulių reklama“ ir UAB „Antroji reklamos ateljė“, kurių vadovė ta pati, t.y Zita Kazlauskienė, o savininkas irgi tas pats, t.y. Audrius Kondrotas, per įmonę UAB „Antroji reklamos ateljė“ valdantis ir radijo stotį „RS2“ bei valdantis mieste didžiausią reklamos plotą, su kuriais jaus savivaldybė bylinėjosi. Tos radijo stoties eteryje dažnai mėgo pakalbėti liberalas Aurimas Lankas, seimūnas Valerijus Simulik (frakcija miesto taryboje „Už Šiaulius“), konservatorius Jonas Bartkus, buvęs meras Alfredas Lankauskas, o kai kurių veidai mums ne per seniausiai ir ilgą laiką šypsojosi iš šių reklamos agentūrų valdomų stendų plakatų. Už kokius nuopelnus????? Ir sutapk tu man taip, kad visi šitie ponai bei jų frakcijų nariai balsavo PRIEŠ naujos tvarkos patvirtinimą. Man kyla klausimas: ar jiems kas nors pažadėta už tai, kad reklamos tvarka nebūtų patvirtinta? Gal nemokami reklamos plotai artėjančiuose rinkimuose?

Kodėl kodėl kodėl?

Kyla natūralus klausimas KODĖL jie balsavo prieš? Pagal naują tvarką netgi mažinama paprastos reklamos vieno kvadratinio metro kaina nuo 21 iki 15 eurų metams. T.y. stengiamasi padaryti rinką konkurencinga. Negi kainos sumažinimas nenaudingas verslininkams? Bet yra vienas niuansas, kaip ir visos rinkliavos, taip ir ši rinkliava pagaliau būtų mokama į priekį, o ne už praėjusį laikotarpį, kaip yra dabar. Kadangi buvo daug įmonių, kurios ne tik neišsiima leidimų reklamai, bet ir nesumoka rinkliavų už praėjusį laikotarpį, susikaupus skoloms paprasčiausiai bankrutuodamos. Todėl ši tvarka taptų išganymu biudžetui ir nauju standartu verslui.

Pagal naują tvarką reklamos rinka taptų 100 procentų legali. Suvienodintų konkurencijos sąlygas. Sąžiningai mokantys rinkliavą verslininkai nebesijaustų nuskriauti. Reklamos rinką taptų lengviau kontroliuoti, biudžetas pajustų milžinišką piniginę injekciją. Pinigų dalis, įskaičiuota į reklamos paslaugas, kaip rinkliava savivaldybei, nebenusėstų reklamos agentūrose, o pasiektų savivaldybės biudžetą. O tai reiškia daugiau sutvarkytų kelių, darželių, sporto centrų ir t.t.

Laikas įvesti tvarką

2018 m. liepos 19 d. Šiaulių miesto taryboje vėl bus nagrinėjamas klausimas dėl „Išorinės reklamos tvarkos pakeitimo“, kuriuo bus siekiama sutvarkyti beveik dešimtmetį trunkantį chaosą Šiaulių reklamos rinkoje ir pažaboti nelegalios reklamos veiklą. Savivaldybės administracijos siekius palaiko Šiaulių pramonininkų asociacija, vienijanti virš 80 įmonių. Verslo noras akivaizdus – turėti vieningą ir aiškią tvarką, kurioje nebebūtų landų nesąžiningiems verslininkams, suvienodinti sąlygas visiems. Palaikykime ir mes miesto administracijos ir mero Artūro Visocko pastangas nuo 2013 metų sutvarkyti miestą, surinkti biudžeto lėšas, įgyvendinti sumanytus darbus, atitinkančius mūsų lūkesčius.

P.S.

Olimpietis irkluotojas ir Šiaulių miesto tarybos narys Aurimas Lankas džiaugėsi, kad pagaliau bus pradėta irklavimo bazės statyba, kuri finansuojama Šiaulių miesto biudžeto lėšomis. Norisi priminti Aurimui Lankui, iš ko yra surenkamas biudžetas, t. y. ir iš rinkliavos už reklamą, kurios naujos tvarkos patvirtinimo klausimu jis praėjusiame posėdyje balsavo PRIEŠ. Labai tikiuosi, kad liepos 19 d. jis balsuos UŽ tvarkos patvirtinimą, nes dar daug sporto ir švietimo įstaigų liko sutvarkyti, kelių nutiesti, koncertų suorganizuoti, darbas ties irklavimo baze nesibaigė. Gana šypsotis iš „Šiaulių reklamos“/“Antrorios reklamos ateljė“ agentūrų plakatų ir kalbėti radijo eteryje, laikas dirbti. Toks buvo pažadas, duotas birželio 14 d., bet, bent jau aš, to dar nepastebėjau.

Ko laukiam?



REDAKCIJA REKOMENDUOJA