„Nuo ateinančių sausio dirbsime trimis pamainomis“

Marijampolė
Ričardo Pasiliausko nuotraukos
Regina Kulbokaitė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Jeigu vairuojate „Audi“, „Renault“, „Volkswagen“, „Dacia“ ar „Skoda“ „Fiat“, „Porche“ markės automobilį, labai realu, kad jų „vidaus organuose“ esama ir marijampolietiškų pėdsakų – detalių, kurias pagamino mūsų mieste jau daugiau kaip dešimtmetį veikianti įmonė UAB „CIE LT Forge Marijampolė“. Tai – viena iš 90 stambios pasaulinės gamybinės grupės „CIE Automotive“ valdomų gamyklų. „CIE Automotive“ padaliniai veikia keturiuose žemynuose ir 15 valstybių, jai priklausančiose gamyklose dirba per 25 tūkst. darbuotojų, o metinė apyvarta pernai sudarė apie 2,9 mlrd. eurų.

Užsakymų – beveik visiems metams

Tokiame kontekste Marijampolėje veikianti įmonė gal ir atrodo lyg nykštukas. Bet užtat – labai sparčiai augantis: per savo gamybinės veiklos dešimtmetį ūgtelėjo beveik dešimt kartų, o pagal metinę apyvartą priartėjo prie 20 mln. eurų. Prieš dešimtmetį startavus su 80 darbuotojų ateinančiais metais, tikėtina, šis skaičius įmonėje jau bus daugiau nei dvigubai didesnis. O vietoje vieno profilio alkūninių velenų bendrovei startavus bus gaminami jau aštuonių.

„Plečiamės, ieškome darbuotojų“, - konstatuoja generalinis direktorius Darius Masionis. - Nuo ateinančių metų sausio dirbsime trimis pamainomis, užsakymų turime praktiškai visiems metams. Savaitgaliais, bent jau kol kas dirbti gal ir neteks, tačiau tokio varianto neatmetame“.

UAB „CIE LT Forge Marijampolė“ – automobilių pramonės imperijos dalis. Nors ir nedidelė, bet šiuolaikiška metalo apdirbimo įmonė. Paprasčiau kalbant – kalvė, kuri specializuojasi automobilių komponentų, reikalaujančių specialaus gamybos proceso ir aukštos kokybės apdirbimo, konstrukcinės įrangos ir mechanizmų dalių gamyboje. Karštas metalo kalimas – pagrindinis gamybos procesas, toliau – terminis ir precizinis mechaninis apdirbimas. Taip apibendrinti galima gamyklos ceche vykstančius pagrindinius procesus.

Čia gaminamos detalės automobilių greičių dėžėms, įvorės, žiedai, automobilių transmisijų dalys. Pastaraisiais metais daugiau nei pusę gamybos sudaro alkūniniai velenai. Jie yra kalami, o tokia technologija leidžia sumažinti variklio vibraciją, užtikrinti efektyvesnę variklio veiklą, paties alkūninio veleno ilgaamžiškumą.

Būtent alkūninių velenų gamybos plėtrai skirtos pastarųjų metų bendrovės investicijos. Bendra suma - beveik 10 mln. eurų.

Visa produkcija – tik eksportui

UAB „CIE LT Forge“ vadovaujančio generalinio direktoriaus D. Masionio teigimu, įgyvendinus šį investicinį projektą alkūninių velenų gamybos pajėgumai patrigubės – iki 1,5 milijono per metus (šiuo metu veikianti velenų gamybos linija per metus gali pagaminti 500 tūkst. alkūninių velenų). Plečiant gamybos bazę, įsigyta nauja 5000 tonų jėgos kalimo linija, o visa kita, ko reikia prie jos, pasak generalinio direktoriaus, pasigaminama pačioje įmonėje.

Naujojoje linijoje pagaminti alkūniniai velenai bus montuojami į „Audi“, „Renault“ ir „Volkswagen“ variklius. Naujų modelių automobilių serijinei gamybai ruošiamasi keletą metų, tad ir didžioji dalis alkūninių velenų, pagamintų „CIE LT Forge Marijampolė“, atsidurs automobiliuose, kurių serijinė gamyba prasidės po poros – trejeto metų.

UAB „CIE LT Forge Marijampolė“ - išimtinai eksportui produkciją gaminanti įmonė. Iš čia – ir ypač dideli reikalavimai produkcijos kokybei.

„Automobilių pramonėje viskas labai standartizuota ir dokumentuota, negali būti net minimalių nukrypimų nuo standarto, - sako generalinis direktorius. - Užsakovai turi teisę bet kada patikrinti, kaip vyksta gamyba, kaip laikomasi gamybos standartų, technologijų etc.“

Beje, ir tądien, kai lankėmės bendrovėje, užsakovų auditoriai irgi buvo atvykę. Ir tikrai ne „su mandagumo vizitu“...

Specialistus ruošia patys

Didėjantys gamybos mastai neišvengiamai didina ir kvalifikuotų darbuotojų poreikį. Dabartiniu metu pagal darbuotojų amžių bendrovėje dominuoja trisdešimtmečiai. Pono D.Masionio teigimu, surasti kvalifikuotą darbuotoją nėra labai paprastas uždavinys. Tokių reikia paieškoti, Kartais – ir gana ilgai. Ypač žemesnės grandies specialistų. Paklaustas, ar tokių neparengia profesinio mokymo centrai, direktorius diplomatiškai pastebi, jog pokalbio tema – ne profesinis mokymas, ir paaiškina, kad reikalingus specialistus pasiruošia patys. Turi atitinkamą mokymo programą, bet daug kas priklauso ir nuo potencialaus darbuotojo gebėjimų. Mokymosi procesas netrumpas: paruošti reikiamą specialistą, kuris jau gali savarankiškai dirbti, gali prireikti ir metų. Kol kas darbuotojų stygiaus nejaučia, bet...

„Marijampolėje ateina įdomus metas - kai darbuotojas rinksis darbdavį, o ne atvirkščiai. Turėsime gerokai pasitempti“, - sako direktorius, turėdamas omenyje ne tik nemažėjančią emigraciją („tai – didžiausias konkurentas“), bet ir besikuriančią Marijampolėje dar vieną stambią užsienio kapitalo įmonę ir galimai patrauklų Marijampolės krašto žmonėms darbdavį.

Ar pretenduoja į tokius darbdavius UAB „CIE LT Forge Marijampolė“, pastaraisiais metais plečianti gamybą ir planuojanti sukurti per 60 naujų ilgalaikių darbo vietų?

Tiems, kurie nori „prisijaukinti“ metalą, tikėtina, atsakymas į šį klausimą turėtų būti teigiamas: darbas su modernia įranga, šiuolaikiškas bendrovės valdymas, galimybė tobulėti profesine ir karjeros prasme – pakankamai svarūs argumentai, ypač jaunam žmogui... Tiems, kurie nori „prisijaukinti“ metalą, tikėtina, atsakymas į šį klausimą turėtų būti teigiamas: darbas su modernia įranga, šiuolaikiškas bendrovės valdymas, galimybė tobulėti profesine ir karjeros prasme – pakankami svarūs motyvai, ypač jaunam žmogui. Taip pat ir tai, kiek galima užsidirbti. Viešai viešai prieinamų informacijos šaltiniai nurodo, jog pastaruoju metu vidutinis darbo užmokestis bendrovėje apie 900 - 1000 eurų. Daug tai ar mažai – jau požiūrio ir poreikių klausimas...