„Nijolės“ kailinių įkūrėjos žodžiai sukėlė pasipiktinimą: svarbu mergaites apsaugoti nuo skandinaviško minimalizmo

Lietuva
Alfa.lt nuotr.
Reporteris Austėja Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Antradienio popietę kailinių parduotuvės „Nijolė“ įkūrėja Nijolė Veličkienė feisbuke paskelbė daugelį papiktinusį įrašą. Moteris pasidalijo kailinių, skirtų vaikams, nuotraukomis ir išdėstė savo požiūrį apie šiuolaikinę madą.

„Azartiškai besipuošdamos moterys kai kada nepastebi, kad maža dukrytė irgi nori atrodyti kaip mama, jaustis išskirtinai ir efektingai.

Lietuvos moterys labai gražios, todėl dar vaikystėje svarbu mergaites apsaugoti nuo skandinaviško minamalizmo blogąja prasme. Tai noras atrodyti bet kaip, neišsiskirti iš minios, „priimkite tokią kokia esu“, „galiu rengtis bet kaip...“

Besivaikydamos svetimų etninių ir moralinių normų galime pasistatyti save ant žemesnio visuomenės laiptelio ir gerokai sumažinti savo galimybes gyvenime...

Šalia didelio proto ir intelekto moteriai reikalingas ir grožis, pasitikėjimas ir išskirtinumo jausmas!

Amerikietiškos audinės kailinukų pavyzdys pagamintas labaratorijoje užsienio kompanijai“, – feisbuke rašė moteris.

Šis N. Veličkienės komentaras papiktino ne vieną internautą: „O jūs parašykite, kokiais chemikalais tuos kailius išdirbate, kad taip ramiai siūlot jais vaikus rengt, būtų įdomu sužinoti“, „Manau, šiais laikais kailinių iš natūralaus kailio dėvėjimas gali pastatyti nebent ant žemesnio laiptelio. Galima ir darbo negauti. O vaikas net nežinos, kodėl į jį kreivai žiūrima, taip aprengus...“

N. Veličkienės įrašu pasidalijo ir pakomentavo ne vienas žinomas žmogus. Andrius Tapinas pasipiktino nuomone, kad visos moterys turi nešioti kailinius: „Kailių karalienė Nijolė Veličkienė kala diagnozę. Visuomenei, bet realiai tai sau pačiai.

Nes jeigu moteris neturi kailinių, ji stovi ant žemesnio visuomenės laiptelio ir niekaip nepakils aukštyn.

Ir dar labai svarbu mergaites apsaugoti nuo skandinaviško minimalizmo blogąja prasme, kad jos niekada nepamirštų, kad tik kailiniai padarys tave laimingą ir efektingą.

Kaip sakė Mikė Pūkuotukas, vieni turi proto, o kiti neturi. Ir viskas“, ­­– feisbuke komentavo A. Tapinas.

Daugelį papiktinusį įrašą pakomentavo ir Fausta Marija Leščiauskaitė. „Kokią minutę neradau kitų žodžių, išskyrus necenzūrinius. Dabar randu irgi ne ką daugiau.

Čia nuostabiai susipina visa pasaulio baisybė: šlykščių stereotipų grūdimas mažai mergaitei į galvą – tai, kuri dar galėjo jų išvengti. Grožio sąvokos iškreipimas. Ir, žinoma, audinės kailinukai. Dvidešimt pirmame amžiuje – DVIDEŠIMT PIRMAME.

Tokia gėda, kad ką jau čia ir bepridėsi“, – rašė F. M. Leščiauskaitė.

Prieš kelerius metus buvo skelbiama, kad N. Veličkienės anūkė Alisha Velicia sukūrė kailinių drabužių kolekciją vaikams. Mergaitė kolekciją kūrė padedama dizainerio Martino Mataro. „Alisha V“ reklamos veidu tapo ji pati. Įkvėpimo mergaitė sėmėsi iš kelionių, kurių metu galėjo domėtis skirtingomis kultūromis.

Kolekcijos spalvos, raudona, balta ir mėlyna, reprezentuoja Monako ir Rusijos vėliavų spalvas. Medžiagos, iš kurių pasiūti drabužiai, yra triušio, audinės, lamos, šinšilos, sabalo ir kitų gyvūnų kailiai, jie dekoruoti šilko, kašmyro ir odos detalėmis.