Nemuno keltų istorija. Keltai: nuo irklinio „skraidančio“ iki elektra varomo

Tauragė
Brigita Šliužaitė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Belaukiant modernaus kelto-laivo „Bisena“, kuris, jei viskas bus gerai, dar šią vasarą pradės pirmąjį turizmo sezoną, „Mūsų laikas“ siūlo susipažinti su įdomiąja šalies ir Jurbarko krašto keltų istorija.

„Jau „netriuvoju“, kaip noriu plaukti“, – šypsojosi jurbarkietis Antanas Grumuldis, „Mūsų laikui“ antradienį, kovo 18 dieną, pranešęs gerų žinių apie laivą, kuriuo turistus Nemunu, nuo Pilies iki Gelgaudiškio, plukdyti planavo jau praėjusių metų vasarą. Panašu, kad šią vasarą Grumuldžių šeimos planams bus lemta išsipildyti. Anot A. Grumuldžio, pontoninis elektra varomas laivas-keltas „Bisena“ jau pastatytas ir ruošiamas techninei apžiūrai. Šioji numatyta balandžio pradžioje. Laivą tikrins, vertins Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai (buv. Lietuvos saugios laivybos administracija), kas, anot pašnekovo, gana ilga procedūra. Jei laivas atitiks visus reikalavimus, balandžio pabaigoje jį tikisi parplukdyti į Jurbarko kraštą. Laivą iš Drevernos per Kuršių marias iki Pilies parplukdys, sulaukę navigacijos laikotarpio pradžios. Laivą pastatė netoli Klaipėdos įsikūrusi UAB „Inter Corpora“.

A. Grumuldis šypsosi, kad kai parplukdys – turi būti, kur laivą prišvartuoti. Numatęs Pilies mobilioje prieplaukoje, kurios dabar nėra. Nutempta ir saugoma kitoje vietoje. „Gal žinote kur?“, – klausė pašnekovas, pajuokavęs, kad jei toji mobili prieplauka neatsiras prie Pilies, laivas gali nuplaukti ir likti kur prie Kauno.