Kvadratas | 10 MIN.

Virginijus Kinčinaitis: „Tuometis energijos perteklius buvo neįtikėtinas“

Kvadratas. Meno teritorija
2022 m. kovo 27 d. 18:43
vk.jpg

Šiaulių dailės galerijai šįmet – 30. Apie visa ko pradžią, laukinius 90-uosius, meno ir visuomenės santykius kalbamės su menotyrininku, Šiaulių dailės galerijos direktorės pavaduotoju, parodų kuratoriumi ir fotomenininku Virginijumi Kinčinaičiu.

Virginijus per daugiau nei 30 darbo metų spėjo Šiauliams dovanoti šimtus profesionalių meno parodų, festivalių ir renginių. Tapo įprasta laukti meno, fotografijos paskaitų ciklų, o jo socialinių tinklų paskyrose nuolat stebime besipildančią mobiliografijos parodą, kurioje fiksuojami mūsų nematomo, per skubėjimą nepastebimo, pasimirštančio gyvenimo vaizdai. Argi reikia geresnės progos pasikalbėti?

– Galerijos gyvavimo pradžia – XX a. septintajame dešimtmetyje atidaryti Parodų rūmai, kurių steigimą inicijavo Šiaulių pedagoginio instituto Dailės fakulteto dėstytojas, Lietuvos dailininkų sąjungos narys Aloyzas Toleikis. Kodėl Šiauliams prireikė tokią funkciją atliekančio pastato, kokiu tuomet galėjo pasigirti turbūt tik Vilnius?

– Tuomet susidarė stiprus kelių menininkų branduolys. Tai pakeitė miesto kultūrinę situaciją. Tik baigę studijas Vilniuje, romantiški, talentingi ir valingi menininkai kūrė institucijas, augino meno prestižą miesto visuomenės akyse, puoselėjo vietinės bohemos atributus. Taip kuriamas meno laukas buvo svarbus ne tik miestiečiams, bet ir patiems menininkams kaip savirealizacijos, pragyvenimo, naujų darbo vietų galimybė. Dailės mokykla, Menų fakultetas, dailininkų studijos atvėrė daug perspektyvų, tačiau Parodų rūmų įsteigimas buvo ryškiausias menininkų bendruomenės brandumo požymis. Tai buvo labai įdomūs, veržlūs laikai, tikra miesto kūryba, naujų kultūrinių tradicijų, meninių ambicijų raiškos metas. Parodų rūmai neiškilo atsitiktinai. Jiems miestas jau buvo subrendęs.

– Tokia galerija, kokią pažįstame šiandien, pradėjo veikti 1992 m. kovo 30 d., kai pastatas buvo perimtas iš tuomečio Šiaulių „Aušros“ etnografijos muziejaus. Galerija tapo pavaldi Lietuvos parodų direkcijai, o 1997 m. – Šiaulių miestui. Kaip dešimtasis dešimtmetis veikė tuometę miesto meno bendruomenę? Kaip ji ir galerija išgyveno politines ir socialines permainas?

– 1990-2000 m. Lietuvoje vyko didieji tektoniniai lūžiai ir cheminės reakcijos. Institucinės trintys ir simbolių dalybos Lietuvos kultūroje ir mene kūrė iki tol nematytas energijos formas. Radosi hibridiški naujos tikrovės dariniai. Senos uolienos tirpo ir garavo, o revoliuciniai demonstracijų šūksniai stingo paminkliniais betono luitais. Tvyrojo kraujo kvapo, laisvės vėjų ir ūkanoto belaikiškumo atmosfera. Materialiai viskas buvo ypač skurdu ir netvaru, bet tuometis energijos perteklius buvo neįtikėtinas.

Tuose išlaisvintų vaizduotės galių sūkuriuose galėjo gimti bet kas. Neatsitiktinai tuo metu gimė lietuviškojo postmodernizmo atmaina – kaip šio reliatyvaus laikotarpio ženklas ir visuotinio humanitarų pasimetimo išraiška. Tai buvo svajonėse tarpstančių atvirų galimybių laikas. Nebebuvo jokių taisyklių, orientyrų, jokios hierarchijos ir pavyzdžių. Visas įsivaizduojamas tikroves buvo galima miksuoti su banalia ir iki skausmo skurdžia realybe. Buvo galima stvertis bet kokios iniciatyvos, tačiau ją realizuoti buvo įmanoma tik postsovietinio kosmoso atliekomis.

– Jūs pats dirbate galerijoje nuo pat įstaigos įkūrimo pradžios, esate ne vieno šiuolaikinio meno festivalio iniciatorius. Sprendžiant iš tuomečių archyvinių nuotraukų ir straipsnių, galerija miestiečiams ir meno kūrėjams tapo erdve, kuri nepaisė jokių primestų standartų, aršiai juos laužė ir kovojo už meno nepriklausomumą. O gal tik ieškojo savo veido?

– Tuomet ne tik mene bet ir visuomenėje nebuvo jokių taisyklių, buvo ieškoma naujų gyvenimo galimybių, kūrėsi nauja tikrovė. Gatvėse sproginėjo pirmieji mersedesai, į orą skrido sudarkyti banditų kūnai. Ten pat vyko triukšmingi menininkų performansai. Tokia pradinė galerijos atsiradimo, jos veiklos projektavimo bazė. Be galo norėta kompensuoti tai, kas prarasta sovietmečiu, todėl karštligiškai buvo adaptuojamos visos vakarietiško meno teorijos ir praktikos. Taip palaipsniui chaotiška laisvė įgavo profesionalios veiklos formą. Kadangi laikmetis buvo kupinas kūrybinio įniršio, menas provokavo. Galerijoje siekėme kiek įmanoma plačiau ir atviriau leisti reikštis meniniam pradui. Tai visuomenei ne visada patikdavo. Buvo galybė skandalų, bet likome menininkų pusėje.

– Viename iš 1999-ųjų spaudoje randamų straipsnių apie galerijos veiklas rašoma: „Į Virginijaus Kinčinaičio projektą įsitraukė ir policininkai, liepę susirinkti savo lėktuvėlius ir lipti nuo stogo.“ Ar šis konfliktas (tarp meninės idėjos ir visuomenės) vis dar aktualus? Kodėl (ir ar) reikia provokuoti?

– Tuomet rūpėjo viską išbandyti, paliesti, ragauti, dauginti ir transformuoti. Visas meno laukas buvo pilnas provokacijų ir tai buvo savotiška norma. Griuvus ideologijos ir tradicijų užtvaroms, staiga atsivėrė visas supančio pasaulio reiškinių, daiktų, prasmių chaosas. Visa tai reikėjo kuo greičiau asimiliuoti meniniu veiksmu. Tos meninės provokacijos jau turėjo konceptualų pagrindą. Šiauliuose šiam tikslui nedelsiant buvo pradėtos naudoti antiestetikos, postmodernistinio reliatyvizmo, psichodelikos, antipsichiatrijos koncepcijos. Beje, atsirado ir šių naujų idėjų sklaidos galimybė. Nors tuomet buvo tik juostinės vaizdo kameros, kiekvienas postmodernistinio meno ideologas privalėjo turėti savo laidą vietinėje televizijoje. Tai buvo garbės reikalas. Taip gimė „Zorro“, „Artstudija“, „ArgusTV“, „AMS studija“ ir kt. Todėl jūsų minėtas mano konfliktas su policija, įgyvendinant garso meno akciją, gali atrodyti kaip chuliganizmas, bet aš tuomet jau puikiai žinojau apie turtingą garso meno tradiciją ir jaučiausi jos dalyviu.

– Jūsų nuomone, koks yra meno tikslas? Kokio jo siekia galerija ir jūs pats, kaip įstaigos parodų, festivalių kuratorius?

– Kiekviename istoriniame laikotarpyje meno tikslai keičiasi. Galerijos paskirtis lieka panaši – tarpininkauti tarp menininko, kūrinio ir žiūrovo, suteikti sąlygas jiems susitikti. Kuruojant parodas šie susitikimai tampa kryptingesni, kūrybiškesni visoms pusėms.

– Kasmet galerija miestui pristato du tęstinius meno projektus – šiuolaikinio meno festivalį „Virus“ ir medijų meno festivalį „Enter“. Kas tai per projektai?

– Paminėsiu kelias detales iš pirmų festivalių parodų. Iš jų paaiškėja, kas tuomet buvo labai svarbu, ko siekė festivaliai. Visų pirma, tai buvo aukštos ir žemos kultūros inversija. Kičo ir elitinės kultūros samplaika, kovojant prieš taisykles mene. Pirmieji meno, muzikos ir mados festivaliai „Virus“ buvo ryškus tokios meninės praktikos pavyzdys. Pavyzdžiui, 1996 m. parodos tema pasirenkama exformos idėja. Tiriami lošimo be taisyklių, atsitiktinumo fenomenai. Todėl jau pats parodos pavadinimas „Exforma“ rodė, kad bandoma peržengti jausmo, sąmonės, estetinio skonio ribas. Panašu, kad taikliausiai ši koncepcija buvo realizuota BIX grupės lyderio Sauliaus Urbonavičiaus kūrinyje „150 000 vnt.“ Jo darbas – didžiulė saulėgrąžų krūva galerijos salės viduryje. Parodos metu šis sėklų kupstas mažėjo, tirpo, kol visiškai išnyko. Tačiau augo saulėgrąžų lukštų šiukšlynas galerijoje ir aplink ją. Mobilus gastronomiškas kūrinys transformavosi, paskleidė azarto, godulio, destrukcijos energiją, pažiro šiukšlėmis ir dar kartą paliudijo meno kūrinio, kaip vartojimui skirto objekto, vietą sociume.

Spynomis ir grandinėmis suveržtą ir suvirintą pilną degtinės butelių dėžę parodai pateikė Kęstutis Musneckis. Spynų niekas neatrakino, todėl šis kūrinys transformavosi tik tiek, kiek spėta parodos metu slapta išsiurbti degaus skysčio per šiaudus.

– Dar vienas įspūdingas renginys – „Virus mada“. Prasidėjęs nuo visiškos improvizacijos ir eksperimentikos, pastaraisiais metais renginys jau buvo išaugęs iki masinio traukos centro. Kaip apskritai kilo idėja organizuoti madų šou? Kada tai prasidėjo?

– Dešimtajame dešimtmetyje socialinė aplinka taip pat kito neregėtais tempais. Į „Virus“ festivalį sugužėję menininkai ilgai galerijoje neužsibūdavo. Būtinai naktį reikėdavo aplankyti tik įsikūrusias ir vietinių banditų gaujų jau apgyvendintas užeigas, pasiklysti su naujai iškeptais verslininkais, nusišokti legendinio MAX’o scenoje su staiga užderėjusių mados namų manekenėmis. Tai buvo stiliaus paieškų metas, nes stilius – tai gyvenimo, elgsenos būdas. Nauja tikrovė buvo kuriama gausiai užderėjusiuose mados namuose, klubuose, kolekcijų pristatymo renginiuose. Dabar nieko panašaus nebėra. Galerijoje nusprendėme ginti meninę madą, bohemos gyvenimo stilių, todėl pirmieji mados šou buvo konceptualios meninės akcijos, savotiška stiliaus laboratorija.

– Be įvairiausių festivalių, galerija aktyviai užsiima edukacine veikla, kasmet vykdomas kultūrinės edukacijos projektas „Menopolis“. Kodėl svarbu kreipti dėmesį į vaikų ir jaunimo kultūros edukaciją? Kokią naudą tai neša?

– Galerijos veiklos pradžioje buvo labai aktyvus jaunimo, visuomenės įsitraukimas į meno procesus, nes žmonės karštligiškai ieškojo atsakymų į naujos tikrovės iššūkius. Mums užtekdavo tiesiog rengti menines akcijas, o publika jas godžiai priimdavo. Vėliau menas tapo sudėtingesnis, integruotas į pasaulinius procesus, todėl parodas, festivalius lydėdavome mokslinėmis konferencijomis, seminarais. Dabar tos konferencijų publikos nebėra, todėl reikia viską pradėti iš naujo, nuo darželio. Galerijai čia atsiveria daug galimybių ir atsakomybė formuoti meno suvokimą nuo mažens. Taip keičiasi ir galerijos funkcija visuomenėje. Palaikomas pastovus kūrybinis ryšys su vaikais ir jaunimu. Tai ne mažiau svarbu negu parodos.

– Ne paslaptis, kad kultūros įstaigų veikla pastarąjį dešimtmetį vis labiau biurokratizuojama. Ar atneša tai sunkumų meno procesams įgyvendinti, ar įmanoma sutalpinti kultūrą į standartizuotus rėmus?

– Šiuolaikinės globalios visuomenės labai sudėtingos, kupinos prieštaravimų. Be aukšto lygio biurokratijos jos neišgyventų. Deja, tai paliečia ir su laisvės sąvoka siejamą meno lauką, nes jis yra integruotas į biurokratinį valstybės gyvavimo mechanizmą. Situaciją galėtų pataisyti nepriklausomos, privačios, laikinos, eksperimentinės iniciatyvos. Deja, Šiaulių mieste tokių labai nedaug. Todėl kultūra tampa „įrėminta“.

– Kaip matuotumėte kultūrinio reiškinio, meno projekto vertę, poveikį? Ar ją išvis įmanoma išmatuoti vyksmo momentu?

– Projekto vertę reikėtų nusistatyti dar jį planuojant. Tuomet drąsiau rizikuoti, lengviau išgyventi nesėkmę. Juk menininkas kuria iš vidinės būtinybės, jis irgi labai rizikuoja, negali suplanuoti visuomenės reakcijos. Kuratorius turi eiti kartu žinodamas, kad ilgalaikėje perspektyvoje svarbiausia yra menininko kūrybos laisvė. Pats vyksmas gali būti ir labai prieštaringas.

– Esate ne tik menotyrininkas, parodų kuratorius, bet ir pats kuriate. Šiuo metu Šiaulių dailės galerijoje baigia veikti mobiliografijų paroda „Misère“, o balandžio 1 d. Vilniaus rotušėje bus atidaromas šio ciklo tęsinys. Be to, jūsų mobiliografijų yra įsigijęs MO muziejus. Negaliu nepaklausti: ar kaip menininkas pastebite svarbių kismų meno lauke? Kaip kinta ribos ir galimybės kuriančiajam?

– Nepaisant romantizuotų kūrybos vaizdinių, meno pasaulis yra griežtai struktūruotas ir hierarchizuotas. Menininkas turi apsispręsti, kokį vaidmenį jis nori atlikti, kokiose ribose veiks, kokiai auditorijai kurs, pataikaus rinkai ar bus autsaideris. Bet kuriuo atveju šiandien pasirinkimo galimybių daugiau. Liberalioje, demokratinėje visuomenėje asmens laisvė yra svarbiausia vertybė. Kūrybos galimybių erdvės tikrai plačios, bet ta pati visuomenė yra ir vartotojiška rinkos visuomenė. Tai reiškia, kad menas tampa rinkos ir pramogų įkaitu. Menininko manevro ribos šiandien tikrai plačios – nuo skurdaus asketizmo iki sotaus parsidavimo.

– Daug važinėjate po Europą, lankotės galerijose, muziejuose. Kokius esminius skirtumus tarp užsienio ir Lietuvos įstaigų pastebite? Kur mums galbūt reikėtų pasitempti?

– Senokai nebelyginu galerijų, muziejų vaizdo, jų galimybių. Jie veikia skirtingose valstybėse, priklauso skirtingiems kultūriniams, ekonominiams kontekstams. Vienas jausmas pasikartoja: grįžęs į Lietuvą, aiškiai matau, kad judame teisinga kryptimi, ir dėl to džiugu. Kokiu tempu – kitas klausimas.

– Paskutinis klausimas visada apie ateitį. Ko Šiauliams vis dar reikia? Kokie projektai, idėjos, sprendimai galėtų papildyti, teigiamai veikti mūsų meno ir kultūros kasdienybę?

– Reikia būti budriems, kad neatsidurtume nepataisomoje kultūrinio, meninio provincialumo zonoje. Jeigu matome, kad ne viskas mieste prieinama, nėra visos meno rūšių įvairovės, jau nebesekame ir nebesuvokiame meno aktualijų, prarandamas pastovaus estetinio žingeidumo azartas, vadinasi, riedame atgal ir labai supaprastėjame. Kad taip neatsitiktų, mums, šiauliečiams, reikia neprarasti gyvenimo pilnatvės troškimo. Tuomet viskas pavyks.

Roberta Stonkutė


Kelmė
Kelmėje kaktomuša susidūrė automobiliai: avariją sukėlė neblaivus vairuotojas
Vakar Kelmėje kaktomuša susidūrė automobiliai. Laimei, žmonės nenukentėjo.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Valstybės kontrolės atlikto Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) audito išvadas svarstęs Seimo Audito komitetas siūlo visuomeninio transliuotojo Tarybai įvertinti, ar generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė gali tęsti darbą.
Politika | 3 MIN.
0
Gruodžio septynioliktoji – 351-oji metų diena (trečioji 50-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 15 dienų.
Horoskopai | 4 MIN.
0
Pasaulis
Akmenė
JAV prezidentas Donaldas Trumpas antradienį pareiškė, kad palaiko savo personalo vadovę Susie Wiles, kuri davė stulbinantį interviu žurnalui „Vanity Fair“ ir jo metu pasakė, jog Baltųjų rūmų šeimininkas turi „alkoholiko asmenybę“.
Pasaulis | 4 MIN.
0
Įgyvendinant projektą „Perėjimas nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės bei Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione“, Lietuvoje atkuriamas nepagrįstai apribotas teisinis veiksnumas asmenims su intelekto ir (ar) psichosocialine negalia. Vienas svarbiausių projekto uždavinių – laiku identifikuoti atvejus, kai asmenims gresia teisinio veiksnumo apribojimas, ir užkirsti tam kelią taikant prevencines priemones.
Aktualijos | 3 MIN.
0


Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Lietuva
Lietuva
Nuo kitų metų pradžios prasidedant antrosios pensijų kaupimo pakopos pakeitimams, gyventojams „Sodra“ pristato įrankį – prognozuojamos senatvės pensijos skaičiuoklę.
Lietuva | 5 MIN.
0
Pastarosiomis paromis nefiksavus kontrabandinių balionų skrydžių iš Baltarusijos, o Lietuvos vilkikams vis dar įstrigus kaimyninėje šalyje, trečiadienį Nacionalinio saugumo komisija (NSK) renkasi į posėdį aptarti saugumo situaciją pasienyje.
Lietuva | 3 MIN.
0

Radviliškis
Šiauliai
Gruodžio 11 dieną Pociūnų bendruomenės namuose surengtas Radviliškio rajono savivaldybės vadovų susitikimas su vietos gyventojais. Tai buvo gyvas, dalykiškas ir pagarbus pokalbis apie tai, kas žmonėms svarbiausia – susisiekimą, vaikų saugumą, gyvenamosios aplinkos tvarkymą ir bendruomenės ateitį.
Politika | 4 MIN.
0
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narių balsavimas buvo paskutinis žingsnis dėl ugdymo aplinkos mokesčio išlaikymo didinimo Šiaulių mieste ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą gaunantiems vaikams. Ir politikai buvo vieningi. Tėvams pinigines teks ploninti jau nuo Naujųjų, nes sprendimo projektas įsigalios nuo sausio 1 dienos. Vaikų vasaros atostogas taip pat teks planuoti atsakingiau. Ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą teikiančios švietimo įstaigos iš anksto neatostogausiančių vaikų tėvų reikalaus avansinio mokesčio.
Politika | 5 MIN.
0

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Pasaulis
Pasaulis
JAV prezidentas Donaldas Trumpas antradienį pareiškė, kad palaiko savo personalo vadovę Susie Wiles, kuri davė stulbinantį interviu žurnalui „Vanity Fair“ ir jo metu pasakė, jog Baltųjų rūmų šeimininkas turi „alkoholiko asmenybę“.
Pasaulis | 4 MIN.
0
Šiais metais sąjungininkės skyrė Ukrainos ginklų gamybai beveik 5 mlrd. dolerių, už panašią sumą nupirko Kyjivui ginklų Jungtinėse Amerikos Valstijose, antradienį pranešė gynybos ministras Denysas Šmyhalas.
Pasaulis | 2 MIN.
0


Šiauliai
Pakruojis
Pastebėję, jog Šiaulių miesto įmonėms trūksta aiškumo apie jų vaidmenį galimų ekstremaliųjų situacijų metu, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Pramonės komiteto iniciatyva (pirmininkas Rolandas Gabrielaitis, UAB „Bodesa“ prezidentas), gruodžio 5 dieną pakvietė verslo atstovus į informacinį susitikimą su Šiaulių miesto savivaldybės Civilinės saugos ir mobilizacijos specialistais tema „Pasiruošimas ekstremaliosioms situacijoms: ką privalo žinoti įmonės“.
Verslas | 4 MIN.
0
Su Pakruojo rajono savivaldybės vadovais – meru Sauliumi Margiu, vicemere Simona Lipskyte, administracijos direktore Aušra Dveliene ir savivaldybės skyrių vedėjais susitiko UAB „Milsa“ generalinis direktorius Mantas Makulavičius, vykdantysis direktorius Mindaugas Verbickas, AB „Klovainių skalda“ gen. Direktorius Gediminas Mozūras, projektų ir inovacijų direktorius Imantas Kuncevičius, UAB „Eksplosita“ verslo plėtros direktorius Vaidas Zubavičius.
Verslas | 2 MIN.
0

Kelmė
Radviliškis
Vakar Kelmėje kaktomuša susidūrė automobiliai. Laimei, žmonės nenukentėjo.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Vakar Radviliškyje rastas moters kūnas, praneša teisėsauga.
Kriminalai | 2 MIN.
0


Akmenė
Šiauliai
Pirmadienį policija sulaikė Akmenės rajone girtą automobilį vairavusį vyrą.
Gatvė | 2 MIN.
0
Gatvė | 2 MIN.
0
Panevėžys
Lietuva
Tragiškas trečiadienio rytas Panevėžio rajone: per avariją žuvo lengvojo automobilio vairuotojas.
Gatvė | 2 MIN.
0
Rūdninkų karinio miestelio antro etapo rangove tapusi bendrovė „Fegda“ teigia, jog darbui su aukštesnio slaptumo informacija leidimo iš Valstybės saugumo departamento (VSD) negavo, nes nedeklaravo mažos vertės įsigijimų iš trečiųjų pasaulio valstybių įmonių.
Gatvė | 4 MIN.
0

Radviliškis
Šiauliai
Praėjusį penktadienį Nostra.lt – RKL B diviziono C grupės rungtynėse BC „Radviliškis“ namuose 101:74 (30:16, 26:21, 20:17, 25:20) nugalėjo Klaipėdos „VKKM-Neptūnas“ komandą ir įrašė varžovams pirmąjį sezono pralaimėjimą.
Sportas | 3 MIN.
0
Pasistiprinusi Šiaulių „Elgos-Grafaitės-S-Sporto“ vyrų tinklinio komanda savaitgalį iškovojo įsimintiną pergalę „Elme Messer“ Baltijos lygoje. Šiauliečiai sekmadienį išvykoje 3:1 (25:23, 14:25, 28:26, 25:20) nugalėjo čempionės titulą ginančią Tartu „Bigbank“ (Estija) komandą.
Sportas | 4 MIN.
0


Radviliškis
Šiauliai
Gruodžio 12 dieną Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ Vilniuje vyko Lietuvos „Junior Achievement“ programos praktinio verslumo ugdymo edukacinė patirtis – „Startuolių džiunglės! Kalėdinė mokomųjų mokinių bendrovių „eXpo 2025“ – tai visuomenei atvira mokinių mokomųjų bendrovių verslų paroda. Jos metu mokiniai pristato mokykloje vystomus produktus / paslaugas, bendrauja su verslo mentoriais, parodos lankytojais, demonstruoja savo įgytas žinias ir antreprenerystės gebėjimus.
Mokslas | 3 MIN.
0
Gyvename laikais, kai parduotuvių lentynos lūžta nuo įvairiausių maisto produktų, spalvingus meniu siūlo gausybė restoranų, kavinių ir užkandinių. Nenuostabu, kad tokioje gausoje dažnai būna sunku atsirinkti, už kokius suvalgytus produktus kūnas mums padėkos, o kas nukeliavęs į skrandį organizmui padarys gerokai daugiau žalos, nei naudos.
Sveikata | 3 MIN.
0
Šiauliai
Šiauliai
Ministrė pabrėžė, kad savivaldybių socialinės paramos skyrių vadovai yra viena svarbiausių grandžių socialinės apsaugos sistemoje – būtent jų sprendimai, gebėjimas išgirsti ir rasti sprendimus lemia realius pokyčius žmonių gyvenimuose.
Veidai | 2 MIN.
0
Gruodžio 31 d. Šiaulių arenoje įvyks didysis Džordanos Butkutės koncertas „Man patinka Naujieji metai“. Netylančias ovacijas pelniusioje pop ikonos programoje – stilingai aranžuoti visų laikų superhitai, gyvos muzikos grupė ir viešnia, kurios vardas lig šiol laikytas paslapty. Šiandien oficialiai skelbiama, kad šventėje pasirodys ir dainininkė Adrina!
Kultūra | 4 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0
Šiandien vos keliais paspaudimais telefono ekrane technologijos tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą bei apsiperka. Inovacijos ir dirbtinis intelektas yra integruojamas net į buitinės technikos prietaisus, pavyzdžiui, šaldytuvus. Technologinės naujovės leidžia palengvinti jų priežiūrą, su kuria susiję nemažai mitų. Kokie jie ir ar juose yra bent krislas tiesos?
Namai | 5 MIN.
0

Šiauliai
Šiauliai
Ministrė pabrėžė, kad savivaldybių socialinės paramos skyrių vadovai yra viena svarbiausių grandžių socialinės apsaugos sistemoje – būtent jų sprendimai, gebėjimas išgirsti ir rasti sprendimus lemia realius pokyčius žmonių gyvenimuose.
Veidai | 2 MIN.
0
Rūta Balsė – muzikos pedagogė, neformalaus švietimo mokytoja-ekspertė. Rūta jau 25 metus vadovauja vaikų muzikos studijai „En den du“ ir 10 metų yra moterų ansamblio „Gegužė“ vadovė. Pas moterį mokėsi ne vienas ne tik Šiaulių, bet ir viso rajono vaikas, ugdė meilę muzikai, lavino savo talentą.
Veidai | 4 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Gruodžio septynioliktoji – 351-oji metų diena (trečioji 50-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 15 dienų.
Horoskopai | 4 MIN.
0
Kalėdų eglutės puošimas – smagi tradicija, bet kai kurie Zodiako ženklai šią veiklą traktuoja kaip rimtą meninę užduotį. Štai trys, kurie gali pradėti tikrą dramą dėl girliandų, žaisliukų ar žvaigždės vietos viršuje.
Horoskopai | 2 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Gruodžio septynioliktoji – 351-oji metų diena (trečioji 50-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 15 dienų.
Horoskopai | 4 MIN.
0
Kalėdų eglutės puošimas – smagi tradicija, bet kai kurie Zodiako ženklai šią veiklą traktuoja kaip rimtą meninę užduotį. Štai trys, kurie gali pradėti tikrą dramą dėl girliandų, žaisliukų ar žvaigždės vietos viršuje.
Horoskopai | 2 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Šventiniu laikotarpiu tautiečių širdyse ir lėkštėse silkė užima garbingą vietą. Ji patiekiama su „patalais“, svogūnais, morkomis, grybais ar net razinomis – tikra klasika, be kurios sunku įsivaizduoti Kūčių stalą. Tačiau ši nedidelė, nebrangi ir ištisus metus prieinama žuvis – kur kas daugiau nei mūsų virtuvės pažiba. Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ primena, kad silkė yra itin mėgstama ir kitų tautų virtuvėse, o jos maistinė vertė neretai lenkia net kur kas brangesnes žuvis.
Virtuvė | 5 MIN.
0
Šventiniam laikotarpiui desertų studijos „Macaroom“ konditerės Giedrė Pečenkienė ir Jovita Morkūnaitė siūlo alternatyvą įprastiems ir visiems jau puikiai pažįstamiems imbieriniams sausainiams. Nors speculoos sausainių pavadinimas skamba neįprastai, tai įdomesnė imbierinių sausainių versija, kurią kiekvienas labai nesudėtingai pasigamins namuose.
Virtuvė | 3 MIN.
0