Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Žygimanto Gedvilo, fotobanko nuotr.
Erika Alonderytė-KazlauskėŠaltinis: BNS
Pasak viceministro, Migracijos departamentas lapkričio 17 dienos popietę dar skelbė, kad kvotų yra ir jų užteks iki metų pabaigos, tačiau tos pačios dienos vakarą kvotų nebeliko. Todėl siūloma jų skaičių padidinti tiek, kiek buvo prašymų lapkričio 17 dieną.
„Ieškojome, kaip išspręsti tą situaciją (...). Penktadienį išsiuntėm Vidaus reikalų ministerijai derinti siūlymą, kad padidinti kvotą, kiek tų prašymų buvo pateikta, kad nuimti spaudimą verslui ir institucijoms“, – LRT radijui pirmadienį sakė V. Šilinskas.
„Jei valstybinė institucija rodė, kad tos kvotos dar yra, tai mes turime prisiimti tą klaidą ir ją išspręsti ir padaryti, kad žalos dėl to nekiltų“, – pridūrė jis.
Pasak jo, visiems metams bendras visų sektorių kvotų limitas siekė 36 tūkst., jis būtų padidintas dar 4,3 tūkst. kvotų, iš kurių 3,5 tūkst. – paslaugų sektoriuje, kur didžiąją dalį ir sudaro transporto darbuotojai.
Vidaus reikalų ministerija BNS pranešė projektui pastabų ar pasiūlymų pagal neturinti.
„Įsakymo projektui pastabų ar pasiūlymų pagal kompetenciją neturime“, – komentare nurodė ministerija.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas teigiamai vertino žinią apie planuojamą padidinti kvotą.
„Ta viltis mums gera žinia, kadangi prasideda dabar pats sezonas, kalėdinis metas, nereikėtų stovėti, dėl to džiaugiamės girdėdami šituos žingsnius“, – LRT radijui sakė Z. Buivydas.
Paklaustas apie galimybę visiškai atsisakyti kvotų ir leisti rinkai reguliuotis pačiai, viceministras teigė, kad prioritetas yra siūlyti darbą lietuviams. Be to, pasak jo, vis dar pasitaiko darbuotojų išnaudojimo atvejų.
„Transporto srityje vairuotojų tūkstančiui gyventojų turime daugiausiai Europos Sąjungoje, tapome transportininkų šalimi, kas nėra blogai, bet didžiąja dalimi darbuotojai, kurie važiuoja, aptarnauja Vakarų Europos rinkas, o ne Lietuvos, kas nėra blogai, bet pagrindinė problema su transporto sektoriumi – vis dar aukštas darbo ginčų skaičius ir dėl to nelegalaus darbo atvejai pasitaikantys“, – sakė V. Šilinskas.
Z. Buivydo teigimu, visoje Europoje trūksta kelių šimtų tūkstančių vairuotojų, todėl jų siekiama atsivežti iš trečiųjų šalių.
Kiek anksčiau „Linava“ skelbė, kad kvotų limitas turi būti padidintas kuo skubiau, kad logistikos sektoriaus veikla iki Naujųjų metų nesutriktų, arba iš viso jų atsisakyti. Vežėjų teigimu, kvotų limitai įmonėms kasmet atneša milijoninių nuostolių.
Pasak Z. Buivydo, kvotų limitas greitai išsenka ir dėl vadinamosios „pašto dėžučių“ problemos, kai laikino įdarbinimo įmonės, kurios neturi nei transporto veiklos licencijos, nei krovininių automobilių, pagal kvotas kviečia profesionalius tarptautinę kvalifikaciją turinčius vilkikų vairuotojus iš Uzbekistano, Kazachstano, Kirgizijos, o tuomet juos „pernuomoja“ užsienio vežėjams.