Aktualijos | 11 MIN.

V. Grubliauskas: kas būtų Lietuva be Klaipėdos?

Reporteris Margarita
2020 m. birželio 23 d. 10:35
cache-947x533-size16x9-58bebb304ecb8-grubliauskasbns.jpg

Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas įsitikinęs, kad be Klaipėdos Lietuva nebūtų tikra jūrinė valstybė. Vis dėlto valstybei jūrų uosto nauda, jo nuomone, yra gerokai didesnė nei miestui.

V. Grubliauskas teigia, kad uostas nepritaria bet kuriems miesto planams, kurie ateityje galėtų kelti grėsmę uosto plėtrai, bet ragina savivaldybės veiksmų nevertinti kaip siekio „okupuoti“ uosto teritoriją arba kaip įmanoma labiau priartėti prie uosto tvoros, o po to kelti pretenzijas.

„Miestui turbūt irgi reikia suprasti bei rimtai vertinti, kad uostas neišvengiamai turi plėtotis. Bet visi kartu taip pat neišvengiamai turime suvokti, kad neradus bendro sutarimo ta plėtra tampa problemiška ir kelia nereikalingą įtampą miesto ir uosto santykiuose“, – interviu Alfa.lt sakė V. Grubliauskas.

Mero nuomone, nuosekliam ir tvariam Klaipėdos miesto ir viso šio krašto vystymuisi ir ekonominės bei socialinės gerovės kūrimui bei augimui tiesiog būtinas uosto ir miesto ilgalaikis sutarimas, nuolatinis efektyvus ir abipusiai naudingas bendradarbiavimas.

– Kaip apibūdintumėte Klaipėdos uosto svarbą Klaipėdos miestui ekonominiu, socialiniu, geopolitiniu požiūriu? Kas būtų Klaipėda be uosto?

– Atsakydamas į klausimą, kas būtų Klaipėda be uosto, aš paklausčiau, o kas būtų Lietuva be Klaipėdos?

Turbūt būtų valstybė, esanti prie jūros, tačiau jokiais parametrais negalinti pretenduoti į jūrinės valstybės statusą. Klaipėda, kaip uostamiestis, ko gero, yra pats ryškiausias ir objektyviausias įrodymas, kad Lietuva – jūrinė valstybė su visais tokiam statusui būtinais atributais.

Uostas Klaipėdai nuo seno turi ypač didelę reikšmę – uoste ir uosto industrijos įmonėse dirba didelė dalis vietos gyventojų, uostas suteikia galimybę įvardyti Klaipėdą kaip stambų logistikos centrą ir pritraukia kitų industrijų verslų.

Uostas taip pat suteikia galimybę atvykti turistams kruiziniais laivais, o turistai, atvykę per jūros vartus, Lietuvą pirmiausia pamato Klaipėdoje. Uostas turi įtakos ir ypač sėkmingam naftos ir visos suskystintųjų gamtinių dujų industrijos vystymuisi Klaipėdoje, Klaipėdos universitetui ir jo jūrinei specializacijai.

Tačiau jeigu kalbėtume visiškai pragmatiškai, valstybei, ko gero, reali nauda yra gerokai didesnė nei tiesioginė nauda miestui. Miestas naudą būdamas uostamiesčiu santykinai jaučia mažiau, nei jaučia uosto veiklos mieste pasekmes, ko neabejotinai nejaučia joks kitas Lietuvos miestas.

– Koks yra Klaipėdos jūrų uosto indėlis į Klaipėdos miesto ekonominį ir socialinį gyvenimą? Kaip uosto direkcija ir uoste veikiančios įmonės prisideda prie miesto ir miestiečių gerovės?

– Su uostu susijusiose įmonėse, kurios vykdo veiklą Klaipėdos mieste, įskaitant indukuotą poveikį, dirba apie 20 proc. visų dirbančių Klaipėdos miesto gyventojų, uosto veikla generuoja 6,24 proc. šalies bendrojo vidaus produkto, su uostu susijusios įmonės ir jų darbuotojai sumoka apie ketvirtadalį visų Klaipėdos mieste sumokėtų mokesčių.

Uostas miestui labai svarbus tiek socialiniu, tiek geopolitiniu požiūriu, tačiau kalbant apie tiesioginį bendrąjį uosto indėlį į Klaipėdos miesto ekonominį ir socialinį gyvenimą, turime išskirti du segmentus.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) yra valstybinė struktūra, kurios dalyvavimą miesto gyvenime reglamentuoja įstatymai ir sąlyčio su miestu yra tiek, kiek leidžia įstatymas, pagal kurį ir veikia ši valstybinė įmonė.

Miesto ir KVJUD bendradarbiavimo aspektas gana siauras – tai iš esmės tik bendros infrastruktūros, reikalingos uostui ir miestui įkūrimas, priežiūra, tvarkymas ir panašūs dalykai. Klaipėdos miestas ir Uosto direkcija yra ir oficialūs strateginiai partneriai, kurie kūrė, patvirtino ir dabar vykdo Klaipėdos ekonominės plėtros strategiją, apimančią laikotarpį iki pat 2030 m.

Tačiau manau, kad galiojantis įstatyminis KVJUD veiklos reglamentavimas – tai neišnaudotas ekonominis potencialas Uosto direkcijai labiau atrišant rankas realiai ir aktyviai dalyvauti miesto socialiniame gyvenime, pateisinant socialiai atsakingos įmonės (būtent taip aš asmeniškai ir vertinu KVJUD) vardą.

Anksčiau tai vyko gerokai efektyviau ir buvo labiau matoma, tačiau pastaruoju metu dėl pasikeitusių aplinkybių, kurių yra tikrai ne viena, galimybių Uosto direkcijos dalyvavimo socialiai atsakingos partnerystės veikloje yra gerokai mažiau.

Kitas segmentas – krovos kompanijos, kurių ekonominė veikla tą vadinamąjį „auksinį kiaušinį“ deda tiek Uosto direkcijai, tiek valstybei, o va Klaipėdos miesto savivaldybei lieka šiek tiek „lukštų“ ir, žinoma, „ištryptas darželis“, kurį prižiūrėti neišvengiamai tenka pačiam Klaipėdos miestui.

Šiame kontekste kiekvienu atveju dažniausiai yra kalbamasi atskirai, derinant konkrečius projektus su konkrečiomis krovos kompanijomis. Čia aš matyčiau, kad socialinės atsakomybės ir partnerystės aruodas dar tikrai nėra galutinai išsemtas, juo labiau kad galimybes šitos kompanijos tikrai turi – jų veikla ir rezultatai yra matomi ne tik Klaipėdoje, bet ir visoje Lietuvoje.

Ko palinkėčiau krovos kompanijoms – tai suvokimo, kad dirbama, veikla vykdoma ir krova vyksta tame pačiame, visų mūsų gimtame mieste, suvokimo, kad didžioji dalis darbuotojų yra Klaipėdos miestiečiai. Tad apibendrinant – noro socialinei partnerystei, socialinės atsakomybės siekio ir sveiko patriotizmo tikrai turėtų ir galėtų būti daugiau.

– Dėl kurių uosto veiklos ir plėtros aspektų Klaipėdos miesto savivaldybė nesutaria su Uosto direkcija? Ar šiais klausimais galima rasti kompromisą? 

– Tai vadinčiau ne nesutarimais, o labiau skirtingais požiūriais į tas pačias aktualijas. Miestas, natūralu, turi savo planų, ilgalaikę strategiją, siekia atverti erdves prie vandens. Uosto gyvenimą reguliuoja specialus įstatymas, o visas uosto administravimas per Uosto direkciją yra iš Vilniaus – ten sprendžiami klausimai, susiję su uosto plėtra.

Uosto ir miesto teritorijos sąlytis dažnu atveju ir tampa tam tikru ginčų objektu. Uostas, sakyčiau, gana aiškiai išreiškia savo nepritarimą bet kuriems miesto planams, kurie ateityje galimai galėtų kelti grėsmes uosto plėtrai, šitoje vietoje ir vyksta susikirtimas su miesto vizija.

Bet aš neabejoju, kad čia reikėtų vieno elementaraus dalyko – didesnio pasitikėjimo vieni kitais, miesto veiksmų nebevertinti kaip siekio „okupuoti“ uosto teritoriją arba kaip įmanoma labiau priartėti prie uosto tvoros, o po to kelti pretenzijas.

Tuo pat metu miestui turbūt irgi reikia suprasti bei rimtai vertinti, kad uostas neišvengiamai turi plėtotis. Bet visi kartu taip pat neišvengiamai turime suvokti, kad neradus bendro sutarimo ta plėtra tampa problemiška ir kelia nereikalingą įtampą miesto ir uosto santykiuose.

– Ar egzistuoja objektyvios Klaipėdos uosto sėkmingos plėtros ir krovos augimo ribos? 

– Kadangi šiandien pagrindinis uosto veiklos rodiklis yra pervežamų, perkraunamų krovininių tonų bei konteinerių skaičius ir jo augimas, uosto augimo ir plėtros ribų objektyviai nusakyti nėra įmanoma.

Laivai ir kroviniai didėja, uostai gilėja ir plečiasi, Klaipėdos uostas nuolat konkuruoja su kitais Baltijos regiono uostais dėl krovinių, norėdamas neprarasti jau esamų srautų ir išlikti konkurencingoje kovoje Klaipėdos uostas turi didinti apimtis, ieškoti galimybių priimti naujus krovinius, didesnius jų kiekius.

Šioje vietoje išeitis galėtų būti uosto veiklos modelio reorganizavimas uosto direkciją pertvarkant iš valstybės įmonės į akcinę bendrovę. Ar tai būtų geriausia išeitis, negaliu pasakyti, valstybė tą klausimą jau ne kartą svarstė ir ne kartą buvo kalbama, nuo kada naujasis modelis galėtų pradėti veikti. Bet naujojo uosto vadovo pozicija, taip pat Susisiekimo ministerijos pozicija, kuri išsakyta pastaruoju laiku, labiau leidžia daryti prielaidą, kad konceptualia KVJUD reorganizacija bent kol kas tikrai nekvepia.

Tačiau, kalbėdami apie objektyvias krovos augimo ribas, turime kalbėti ne tik apie ribas krovai ir plėtrai, bet ir apie ribas, kurių niekas neturi peržengti – tai yra gyvenimo kokybė Klaipėdoje. Šita raudona riba – gyvenimo kokybės užtikrinimas visiems miesto gyventojams, nepriklausomai, kur jie gyvena, turėtų būti konstanta, kurią visi vienodai suvokiame ir vertiname.

Juo labiau – apie uosto krovos ribas sunku kalbėti praktiškai visiškai nedalyvaujant tiesioginiame uosto valdyme, o tik vertinant ir įgyvendinant jau be mūsų pritarimo ar bent jau dalyvavimo sprendimų rengimo procesuose priimtus sprendimus dėl uosto plėtros ir krovos apimčių didinimo.

– Kaip tai veikia uosto ir miesto plėtrą, ar šios kliūtys įveikiamos? 

– Nuosekliam ir tvariam Klaipėdos miesto ir viso šio krašto vystymuisi ir ekonominės bei socialinės gerovės kūrimui bei augimui tiesiog būtinas uosto ir miesto ilgalaikis sutarimas, nuolatinis efektyvus ir abipusiai naudingas bendradarbiavimas.

Pirmiausia tai yra miesto ir uosto bendrųjų planų suderinimo klausimas, kuris šiandien vis dar nėra galutinai išspręstas.

Pavyzdžiui, Klaipėdos centrinėje dalyje viešo priėjimo prie marių teritorijų, ypač patrauklių laisvalaikiui, turizmui, šiuo metu yra itin mažai. Istoriškai taip jau susiklostė, kad didžioji dalis marių pakrantės priklauso uostui ir yra naudojamos uosto ekonominei veiklai vykdyti. Vos kelios vietos prie marių yra skirtos ir plėtojamos kaip lauko kavinės, laisvalaikio praleidimo erdvės.

Klausimas, ar uosto teritorijoje prie vandens atsiradus daugiau ne uosto industrijai priskiriamų veiklų, nebūtų sukuriama tiek pat, o gal net ir daugiau vertės visam Klaipėdos miestui? Tai nėra neįveikiamos kliūtys, tačiau abipusio sutarimo ir susitarimo bei pasitikėjimo vieni kitais klausimas kol kas labai sunkiai juda iš vadinamojo mirties taško.

– Ką manote apie išorinio uosto projektą ir galimybes jį įgyvendinti?

– Šis projektas Lietuvoje (ir, žinoma, Lietuvai) tikrai vertintinas kaip beprecedenčio dydžio, ypač sudėtingas ir turintis daugybę sudedamųjų dalių. Tokio projekto realizavimo procese tiesiog būtina itin atsakingai įvertinti tokius momentus kaip aplinkosauga, gretimybių saugumas, taršos ir triukšmo suvaldymo būtinybė bei kokį poveikį visa tai gali daryti miesto gyventojams, svečiams, taip pat ir kitoms industrijoms mieste.

Tačiau naujausiai informacija, kuri skamba tiek iš naujojo uosto vadovo, tiek iš uosto valdybos, tiek iš ministerijos bokštų, byloja apie tai, kad artimiausiu metu išorinio uosto plėtra nėra pats svarbiausias prioritetas valstybei. Tai liudija, kad tiek pats uostas, tiek jį valdantieji supranta, kad tikrai dar nėra išnaudoti esami pajėgumai. Kita vertus, aiškaus, rimto, investuotojo paieškų procesas taip pat nėra baigtas. Išorinio uosto statymas, neturint šių dedamųjų, nėra valstybei ekonomiškai naudingas.

Ar yra galimybių įgyvendinti šį projektą? Uostas jau turi patvirtintą bendrąjį planą, taip formaliai įtvirtindamas galimybę jį įgyvendinti. Bet miestas tikrai nepamiršta dalykinių sąlygų sąvado, kuriame įvardyti rimti miesto suformuluoti reikalavimai bei sąlygos, kuriomis miestas galimai būtų pasiruošęs žiūrėti į uosto plėtrą ta pačią kryptimi.

Kartu grįžtu prie kertinės, sakyčiau, pamatinės miesto ir uosto santykių nuostatos – tol, kol miestas nedalyvauja uosto valdyme bei uosto plėtros planų svarstymuose kaip balso teisę turintis subjektas, kalbėti belieka tik apie priimtų sprendimų įgyvendinimą Klaipėdos mieste.

Valdymo modelis, švelniai tariant, turėtų būti tobulintinas. Yra tikrai ne vienas modelis, kaip padaryti miestą, suinteresuotą uosto plėtra, tačiau to kelio vis nerandama, nors jo lyg ir ieškoma. Esamoje situacijoje tam tikra problematika ir įtampa yra užkoduota, nors kiekvienu atveju ieškoma sutarimo ir kompromiso, kad ir kaip sunku tai būtų surasti.

– Kaip apibūdintumėte Klaipėdos miesto ir Lietuvos valstybinio jūrų uosto direkcijos bendradarbiavimą? Kokias viltis siejate su naujai paskirtu Uosto direkcijos generaliniu direktoriumi Algiu Lataku?   

– Naujasis uosto vadovas palieka tikrai labai gerą įspūdį. Tai žmogus, kuris ne tik puikiai išmano visus uosto veiklos aspektus, yra gerai susipažinęs su uosto strateginiais siekiais, bet ir yra Klaipėdos miesto aktualijas bei problemas žinantis žmogus. Tai, be abejo, palengvina bendradarbiavimą.

Kita vertus, kaip minėjau, daugelis socialinės partnerystės projektų, švelniai tariant, buvo šiek tiek sustoję, tad labai tikiuosi, kad naujasis vadovas ne tik viltis žadinančiomis kalbomis veiklos pradžioje, bet ir konkrečiais darbais, ypač sprendimais, įrodys, kad žiūrime ta pačia linkme, ieškome bendrų sprendimų ir sutarimo, kad ir kaip tai nelengva atrodo to sudėtingo proceso pradžioje.

Su naujuoju vadovu jau sutarėme ir dėl nuolatinio bendravimo ne tik formaliai susitinkant vienose ar kitose institucijose bei įvairiuose posėdžiuose. Sutarėme ir dėl nuolatinių, kasmėnesinių, o esant poreikiui ir gerokai dažnesnių susitikimų aptariant aktualijas ir bendrai ieškant galimų sprendimo būdų.

Tikiuosi, kad bendradarbiavimas vyks ieškant sąlyčio taškų, o ne skirtumų, kurių ir taip yra pakankamai. Taip pat labai tikiuosi, jog uosto vadovas niekada nepamirš, kad yra Klaipėdoje ir kad yra klaipėdietis – miesto reikmių bei uosto veiklos derinimas yra viena iš svarbių jo misijos ir pareigos dedamųjų. O konkrečių ir būtinų poslinkių bei pokyčių šiame kontekste tikisi ne tik uosto, bet ir, be abejo, miesto bendruomenė.

Alfa.lt


Šiauliai
D. Jakimavičienė: didžiausia dovana yra gyvenimas
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0
Šiauliai
Šiauliuose vyks Kalėdinių giesmių vakaras
Kultūra | 2 MIN.
0
Pakruojis
Pakruojyje vyras viešoje vietoje sumušė kitą vyrą
Kriminalai | 2 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai supakuota siunta gali lemti vėlavimą. Nors kurjeriai šiuo metu dirba maksimaliu pajėgumu, „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila pabrėžia, kad būtent šie paprasti žingsniai dažnai nulemia, ar kalėdinė dovana po eglute atsidurs laiku.
Kalėdų gidas | 4 MIN.
0
Kalėdos kiekvienam Zodiako ženklui atneša vis kitokią energiją. Vieniems tai – netikėta dovana ar romantiška akimirka, kitiems – svarbus suvokimas, kad laikas kažką paleisti. Šių metų šventinis laikotarpis bus ypatingas: kai kurie ženklai pajus tikrą sėkmės bangą, o kiti gaus švelnią, bet reikalingą gyvenimo pamoką.
Lietuva | 3 MIN.
0
Pasaulis
Pakruojis
Kancleris Friedrichas Merzas pareiškė, kad istorija įvertins, kaip jo vyriausybė susidoroja su didžiausiais šiandien Vokietijai tenkančiais iššūkiais.
Pasaulis | 3 MIN.
0
Gruodžio 12-osios vakarą jau 20-ąjį kartą buvo pasveikintas neeilinius pasiekimus parodęs Pakruojo krašto jaunimas – įvyko tradiciniai jaunimo apdovanojimai „Jaunosios žvaigždutės 2025“. Už įvairias iniciatyvas, pasiekimus, įgyvendintas idėjas apdovanota 15 jaunųjų nominantų mokslo, sporto, verslumo, kultūros bei kitose srityse.
Jaunimas | 2 MIN.
0


Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Lietuva
Lietuva
Tarp 123 šeštadienį iš Baltarusijos kalinimo įstaigų išlaisvintų asmenų yra du Lietuvos piliečiai, pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM).
Lietuva | 3 MIN.
1
Vilniaus apygardos prokuratūra nutraukė anksčiau pradėtą ikiteisminį tyrimą dėl laidos „LRT forumas“ vedėjo Edmundo Jakilaičio šmeižimo – žurnalistas ir visuomenininkas į teisėsaugą buvo kreipęsis dėl „aušriečių“ lyderio Remigijaus Žemaitaičio pasisakymo apie jį.
Lietuva | 4 MIN.
14

Šiauliai
Radviliškis
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narių balsavimas buvo paskutinis žingsnis dėl ugdymo aplinkos mokesčio išlaikymo didinimo Šiaulių mieste ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą gaunantiems vaikams. Ir politikai buvo vieningi. Tėvams pinigines teks ploninti jau nuo Naujųjų, nes sprendimo projektas įsigalios nuo sausio 1 dienos. Vaikų vasaros atostogas taip pat teks planuoti atsakingiau. Ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą teikiančios švietimo įstaigos iš anksto neatostogausiančių vaikų tėvų reikalaus avansinio mokesčio.
Politika | 5 MIN.
0
Radviliškio rajono savivaldybės taryba praėjusiame posėdyje vienbalsiai pritarė taikos sutarties pasirašymui tarp Savivaldybės ir Radviliškio Švenčiausios Mergelės Marijos Gimimo parapijos. Šis sprendimas padėjo tašką daugiau nei penkiolika metų besitęsiančioje istorijoje dėl Socialinių paslaugų centro pastato nuosavybės ir naudojimo.
Politika | 4 MIN.
0

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Pasaulis
Pasaulis
Juodoji jūra neturėtų būti laikoma konfrontacijos arena ir privalo išlikti saugi laivybai. Taikos pasiekimas yra realus, o pastangos turi būti sutelktos šia kryptimi.
Pasaulis | 2 MIN.
0
Europos Sąjunga šeštadienį paragino paleisti Nobelio taikos premijos laureatę Narges Mohammadi, kuri Irano saugumo pajėgų sulaikyta kartu su mažiausiai aštuoniais kitais aktyvistais.
Pasaulis | 3 MIN.
0


Šiauliai
Radviliškis
Dar vos prieš dešimtmetį frazė „globali karjera“ Lietuvos kontekste buvo beveik išskirtinai siejama su vienu miestu – Vilniumi. Norint dirbti su tarptautiniais klientais, gauti vakarietišką atlyginimą ir kopti karjeros laiptais, persikėlimas į sostinę buvo neišvengiamas. Tačiau šiandien situacija – kitokia. Skaitmeninė transformacija, pandemijos įtvirtintas nuotolinis darbas ir naujas įmonių požiūris į talentų paiešką leidžia Alytui, Šiauliams ar Panevėžiui tapti ne tik patogaus gyvenimo, bet ir pasaulinio lygio karjeros centrais.
Verslas | 5 MIN.
0
Gruodžio 5 dieną Radviliškio rajono savivaldybės meras Kazimieras Račkauskis kartu su Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėju Gintautu Viču lankėsi prie Šeduvos baigiamoje statyti UAB „JPackaging“ gamykloje. Vizito metu su įmonės vadovais aptarta statybų eiga, darbų sparta ir iššūkiai, kurie dar lieka iki starto.
Verslas | 3 MIN.
0

Pakruojis
Šiauliai
Gruodžio 5 dieną, apie 19.30 valandą, Pakruojyje, Pramonės gatvėje, viešoje vietoje, vyras, gimęs 2002 metais, sumušė vyrą.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Policijos pareigūnai Šiauliuose aptiko narkotinių medžiagų.
Kriminalai | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Spindulio gatvėje oficialiai baigti rangos darbai. Čia iš esmės sutvarkyta važiuojamoji dalis: atnaujinta 660 m asfalto dangos kartu su nuovažomis.
Gatvė | 2 MIN.
1
Šiaulių rajone ketvirtadienio vakarą įvyko eismo įvykis, kurio metu, pirminiais duomenimis, vienas automobilis trenkėsi į kito galą. Vieno iš vairavusių asmenų sveikatos būklę medikai vertino ligoninėje.
Gatvė | 2 MIN.
0
Kaunas
Lietuva
Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas pranešė, kad vakar, gruodžio 11 d., Kaune parblokštos dvi pėsčiosios.
Gatvė | 2 MIN.
0
Kasdien pravažiuojame dešimtis ar net šimtus kilometrų ir dažnas įsitikinęs – vairuoju atsargiai, man nieko nenutiks. Tačiau statistika kalba kitaip: kelių eismo įvykiai įvyksta per sekundę, o jų pasekmės gali būti gerokai skaudesnės, nei tikėtasi. Ne vienas vairuotojas pripažįsta, kad tik po pirmo rimtesnio incidento suprato, jog automobilio draudimas nėra formalumas, o reali finansinė pagalba, galinti apsaugoti nuo tūkstantinių nuostolių. Tokiais atvejais ypač vertinama, kai sprendimus galima priimti greitai – čia į pagalbą ateina ir Perlo draudimas, leidžiantis apsidrausti per kelias minutes.
Gatvė | 3 MIN.
0

Radviliškis
Šiauliai
Antradienio vakarą Radviliškio sporto arenoje tvyrojo ypatinga atmosfera: FSK „Radviliškis“ žaidė paskutines šių metų rungtynes namuose.
Sportas | 3 MIN.
0
„Šiaulių bėgimas“ tapo 2025 metų Lietuvos sporto iniciatyva. Į šį renginį įsitraukė visos Šiaulių miesto švietimo ir sporto įstaigos: vieni stojo prie starto linijos, kiti kūrė trasas, rūpinosi saugumu, logistika ir šventine atmosfera.
Sportas | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0
Gruodžio 19 d. 18.30 val. Šiaulių kultūros centras kviečia visus susiburti Prisikėlimo aikštėje ir pasinerti į jaukią, šventinę nuotaiką – čia vyks Kalėdinių giesmių vakaras.
Kultūra | 2 MIN.
0
Pakruojis
Šiauliai
Gruodžio 12-osios vakarą jau 20-ąjį kartą buvo pasveikintas neeilinius pasiekimus parodęs Pakruojo krašto jaunimas – įvyko tradiciniai jaunimo apdovanojimai „Jaunosios žvaigždutės 2025“. Už įvairias iniciatyvas, pasiekimus, įgyvendintas idėjas apdovanota 15 jaunųjų nominantų mokslo, sporto, verslumo, kultūros bei kitose srityse.
Jaunimas | 2 MIN.
0
Artėjant gražiausioms metų šventėms, kviečiame apsilankyti Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje. Čia šventinė nuotaika kuriama ne tik knygomis, bet ir mažais stebuklais. Apie juos – šioje „Mama kalba“ laidoje, kuri ypač tiks visai šeimai.
Kultūra | 5 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0
Šiandien vos keliais paspaudimais telefono ekrane technologijos tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą bei apsiperka. Inovacijos ir dirbtinis intelektas yra integruojamas net į buitinės technikos prietaisus, pavyzdžiui, šaldytuvus. Technologinės naujovės leidžia palengvinti jų priežiūrą, su kuria susiję nemažai mitų. Kokie jie ir ar juose yra bent krislas tiesos?
Namai | 5 MIN.
0

Šiauliai
Tauragė
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0
Lietuvos ryto TV laida „Geriausias“ ir toliau kviečia žiūrovus leistis į pažintines keliones po geriausias, išskirtiniausias ir kartais dar ne visiems atrastas Lietuvos vietas. Šįkart laidos vedėjas Egidijus Vaškelevičius į kelionę po Tauragės apskritį pakvietė žinomą turinio kūrėją Edviną Malakauską.
Veidai | 3 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Kalėdos kiekvienam Zodiako ženklui atneša vis kitokią energiją. Vieniems tai – netikėta dovana ar romantiška akimirka, kitiems – svarbus suvokimas, kad laikas kažką paleisti. Šių metų šventinis laikotarpis bus ypatingas: kai kurie ženklai pajus tikrą sėkmės bangą, o kiti gaus švelnią, bet reikalingą gyvenimo pamoką.
Horoskopai | 3 MIN.
0
Žuvis jau daugelį metų išlieka neatsiejama lietuviškos virtuvės dalimi, ypač šventiniu laikotarpiu. Tai produktas, kurį pirkėjai vertina dėl lengvo paruošimo, maistingumo ir puikios alternatyvos tradiciniams mėsos patiekalams. Ant Kūčių stalo žuvis tinka tiek kepta, tiek troškinta, tiek patiekta kaip šaltas užkandis. Artėjant didžiausioms metų šventėms, prekybos tinklo „Rimi“ ekspertai siūlo išbandyti du nebrangius žuvies patiekalus, kurie puikiai tiks tiek Kūčių stalui, tiek gardžiai vakarienei su šeima ar draugais.
Virtuvė | 4 MIN.
0
Lietuva
Gruodžio 12-osios horoskopas: ramybės žvilgsnis į detales
Horoskopai | 4 MIN.
0
Lietuva
Liūto horoskopas 2026-iesiems
Horoskopai | 5 MIN.
0
Lietuva
Svajonių darbas kiekvienam Zodiako ženklui
Horoskopai | 5 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Kalėdos kiekvienam Zodiako ženklui atneša vis kitokią energiją. Vieniems tai – netikėta dovana ar romantiška akimirka, kitiems – svarbus suvokimas, kad laikas kažką paleisti. Šių metų šventinis laikotarpis bus ypatingas: kai kurie ženklai pajus tikrą sėkmės bangą, o kiti gaus švelnią, bet reikalingą gyvenimo pamoką.
Horoskopai | 3 MIN.
0
Gruodžio 13-oji – Šviesos diena, šv. Liucija.
Horoskopai | 4 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Žuvis jau daugelį metų išlieka neatsiejama lietuviškos virtuvės dalimi, ypač šventiniu laikotarpiu. Tai produktas, kurį pirkėjai vertina dėl lengvo paruošimo, maistingumo ir puikios alternatyvos tradiciniams mėsos patiekalams. Ant Kūčių stalo žuvis tinka tiek kepta, tiek troškinta, tiek patiekta kaip šaltas užkandis. Artėjant didžiausioms metų šventėms, prekybos tinklo „Rimi“ ekspertai siūlo išbandyti du nebrangius žuvies patiekalus, kurie puikiai tiks tiek Kūčių stalui, tiek gardžiai vakarienei su šeima ar draugais.
Virtuvė | 4 MIN.
0
Vėlyvą rudenį ir žiemą Lietuvoje prasideda citrusinių vaisių metas – prekybos vietose pakvimpa apelsinais, greipfrutais, saldžiais mandarinais bei prinokusiomis citrinomis. Tai laikotarpis, kai ypač verta išbandyti šių vaisių skonių įmantrybes virtuvėje, todėl „Rimi“ dalijasi keliais įkvepiančiais receptais – vienas jų tiks pasitinkant Kūčias, kitas – gali virsti saldžia Kalėdų dovana.
Virtuvė | 4 MIN.
0