Aktualijos | 13 MIN.

V. Andrejevas: įšaldant lėšas keliams, teks pamiršti „Via Baltica“ ir kitus projektus

Reporteris Agnė
2020 m. vasario 14 d. 17:29
rodyti.jpeg

Valdžios sprendimas užšaldyti reikšmingą dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų, jas nukreipiant socialinėms išmokoms, turės neigiamos įtakos šalies kelių tinklų plėtrai, teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.

„Pinigų jau trūksta, apie tai esame parašę jau ne vieną raštą. Mes negalime meluoti, kad kažką įgyvendinsime neturėdami tam finansų, todėl visus besikreipiančius informuojame apie faktinę situaciją“, – interviu BNS sakė V. Andrejevas.

Jis pripažįsta, kad valdžia turi pareigą spręsti dėl prioritetinių finansavimo sričių, tačiau taip pat pabrėžia, kad anksčiau ar vėliau reikės ieškoti sprendimo, kaip grąžinti ar kompensuoti užšaldytas KPPP lėšas, nes galimybės jas paprasčiausiai nurašyti nėra.

– Seime pernai pavasarį aktyviai diskutuota dėl KPPP finansavimo didinimo, galiausiai padidinant programai tenkančią kuro akcizo dalį nuo 48 iki 50 procentų. Tačiau jau rudenį, motyvuojant prastu lėšų panaudojimu, beveik ketvirtadalis programos lėšų buvo įšaldyta. Ar nematote tame paradokso?

– Tie patys asmenys, kurie priėmė sprendimą programos lėšas padidinti, priėmė ir kitą sprendimą. Dėl tokio sprendimo motyvų reikėtų klausti jį priėmusių žmonių, man šioje vietoje komentuoti sudėtinga ir galbūt nekorektiška. Jei atsiranda svarbesni, prioritetiniai dalykai, dėl jų sprendžia už tai atsakingi asmenys, kurie vėliau jau turi dirbti su savo sprendimų pasekmėmis. Mes šioje vietoje esame neutralūs.

Jei klausiate, ar mes teikėme informaciją apie galimą tokio spendimo poveikį mūsų planų įgyvendinimui, atsakymas būtų teigiamas. Visa informacija buvo teikiama, tačiau reikia suprasti, kad visų darbų neatliksi, visų tikslų nepasiekti, todėl tenka rinktis.

– Kokia prasmė iš viso įtraukti į KPPP sąmatą ir priskirti atskiroms programos užšaldytas lėšas?

– Užšaldyti pinigai teoriška yra programos lėšos, nes taip numato įstatymas, jie tiesiog yra sulaikyti. Anksčiau šių pinigų iš viso nebūdavo galima naudoti, tačiau šiemet pridėjo, kad užšaldytų lėšų negalima naudoti be atskiro Finansų ministerijos leidimo. Tai suteikia tam tikro optimizmo, kad lėšos gali būti atšildytos metų viduryje.

Svarbu tai, kad užšaldytos lėšos yra įsipareigojimai, kurie niekur nedingsta. Jeigu praktika dėl dalies lėšų užšaldymo bus vadovaujamasi ir ateityje, kartu su didėjančiu KPPP biudžetu, pavyzdžiui, Finansų ministerija 2021 metams jį planuoja jau 708 mln. eurų dydžio, analogiškai didės ir įsiskolinimas. Vieną dieną valstybė turės nuspręsti ką su tomis skolomis daryti, ieškoti mechanizmo, kaip jas likviduoti.

Dabar tokios galimybės įstatymas nenumato, jo pakeitimais atbuline data to įsiskolinimo taip pat nepavyks nuimti. Reikės didelio ekonomikos augimo, norint gauti lėšų skoloms grąžinti. Ir tai yra rimta bėda, nes jei būtų galima naudoti tiek programos lėšų, kiek jų yra surenkama, tokios problemos tikrai nebūtų.

– Kokia dabar yra bendra KPPP skola?

– Bendra skola ir yra tie 142 mln. eurų, tačiau ji akumuliuojasi pagal gana sudėtingą schemą. Jau iš anksto buvo žinoma, kad šių metų programos sąmatoje bus užšaldyti 26,5 mln. eurų iš 2019-ųjų programos, tuo metu likusi suma prisidėjo per tris kartus.

– KPPP lėšos yra paskirstomos vadovaujantis įstatyme numatytomis proporcijomis. Ar ne logiška būtų šių proporcijų laikytis ir paskirstant užšaldytas lėšas?

– Yra tam tikrų institucijų išvados, kad neproporcingas lėšų užšaldymas pažeidžia įstatymą.

– Kokios tai institucijos?

– Tos, su kuriomis buvo derinta sąmata. Dalis institucijų pateikė savo formalią poziciją, kad įstatymas numato proporcijas, o ne poįstatyminiai aktai.

– Visgi, kokios tai institucijos?

– Neatsimenu.

– Beveik 31 mln. eurų (penktadalis užšaldytų lėšų) priskirta prioritetiniams projektams, kuriems bendras 145 mln. eurų tikslinis finansavimas skirtas Seimo sprendimu. Kurie projektai dėl to labiausiai nukentės?

– Kol kas nežinome. Programos sąmata jau įsigaliojo, todėl kreipėmės raštu į ministeriją, kad paaiškintų, kaip mums reikia elgtis. Šioje vietoje bendrą sumą matome, užšaldytas lėšas matome, bet neaišku, kur jas reikėtų taikyti.

– Iš tikslinio finansavimo net 110 mln. eurų skiriama žvyrkelių finansavimui. 90 mln. skiriama valstybinės reikšmės, o 20 mln. eurų – vietinės reikšmės žvyrkeliams. Ar galima spėti, kad dėl lėšų užšaldymo labiausiai nukentės būtent žvyrkelių asfaltavimas?

– Čia yra susisiekimo ministro prerogatyva spręsti šiuos klausimus, jis ir turės priimti sprendimus. Beje, vietinės reikšmės žvyrkeliams finansavimas nebus užšaldomas, jau yra išleistas įsakymas dėl to. Čia mes neturime pasirinkimo, jau pasirašome sutartis su savivaldybėmis dėl šitų lėšų.

– Bet net skaičiuojant aritmetiškai, eliminavus žvyrkelių asfaltavimą, kitiems prioritetiniams projektams kartu lieka tik 35 mln. eurų. Matyt, sunku tikėtis, kad bus atsisakyta jų įgyvendinimo?

– Vienas iš šių projektų yra sostinės Liepkalnio ir Žirnių gatvės sankryžos rekonstrukcija. Tai svarbus ir vienas iš intensyviausių transporto mazgų, darbai čia jau pradėti. Tada yra Baltijos mazgas Klaipėdoje, kur darbai dar nevyksta, bet link jų jau einama. Dar vienas projektas yra vadinamasis Megos mazgas – čia turime galiojančią 32 mln. eurų sutartį, iš kurių 20 mln. eurų turime skirti šiemet.

– Vadinasi, iš esmės lieka tik valstybinių žvyrkelių asfaltavimui numatytos lėšos. Apie šios programos svarbą kalbama tikrai daug, tačiau panašu, kad šiemet ji nukentės bene labiausiai.

– Projektus, kuriems turime sutartis ir lėšos yra numatytos, įgyvendinsime, projektams, kuriems lėšų neturime, skelbsime konkursus su pratęstu šešių mėnesių laidavimo pasiūlymu, kad jei liepą bus priimtas sprendimas kažkokią lėšų dalį atšildyti, būtume pasirengę pasirašyti sutartis ir juos įgyvendinti.

Jeigu liepą paaiškėtų, kad galimybių atšildyti kažkokią sumą nėra, sutartis pasirašysime rugsėjo pabaigoje, kad rangovai galėtų pradėti planuotis kitų metų darbus. Ir dabar siekiama, kad 95 proc. sutarčių būtų pasirašyta iki gruodžio pabaigos. Tai leidžia rangovams per žiemą pasiruošti, pasirašyti subrangos sutartis, užsitikrinti medžiagas.

– Kaip tai siejasi su Kelių direkcijos anksčiau komunikuota žinia, jog dėl papildomo lėšų įšaldymo bus išasfaltuota apie 230 kilometrų žvyrkelių mažiau nei planuota?

– Dabar bus dar daugiau, apie 300 kilometrų. Kai vyksta konkursai mes matome kainas, kai kur sutaupome, kai kur jos būna didesnės. Be to, pasirodžius informacijai apie lėšų mažėjimą, kai kurie rangovai planuotus darbus iš 2021-ųjų jau perkelia į 2020 metus, tokių darbų vertė gali siekti iki 20 mln. eurų. Sutartys yra pasirašytos, mokėti pagal jas turime, o uždrausti atlikti darbus negalime, nes ir sutartys leidžia juos baigti anksčiau laiko, ir visuomenė dėl to gauna naudą, nes dėl to mažiau bus trikdomas eismas.

– Kalbant apie žvyrkelius, jų asfaltavimo programoje iš vietinės reikšmės žvyrkeliams skiriamų 20 mln. eurų pirmą kartą atskira eilute išskiriami 10 mln. eurų kaimiškų vietovių žvyrkeliams. Ar toks išskyrimas yra būtinas?

– Čia Susisiekimo ministerija sprendė, Kelių direkcija tame nedalyvavo. Mums tai reiškia 120 sutarčių vietoje anksčiau buvusių 60, administravimas bus sudėtingesnis, bet papildomų etatų dėl to neprašome. Tuo metu kai kurios savivaldybės skundžiasi, kad apie tokį finansavimo išskyrimą sužinojo per vėliau, nes jau buvo suplanavusios, kaip panaudos joms tenkančią 20 mln. eurų dalį, pasirinkusios objektus ir galbūt net pradėjusios vykdyti darbus.

Dabar tos savivaldybės turės ieškoti naujų objektų, kurie atitinka aprašo dėl 10 mln. eurų skyrimo kaimiškų vietovių žvyrkeliams reikalavimus. Pažymėsiu, tuo skundžiasi tik dalis savivaldybių, kitoms nauja tvarka tinka. Čia skirtingos situacijos ir skirtingos nuotaikos.

– Kiek šiemet, palyginti su 2019 metais, mažėja bendras valstybinės reikšmės kelių finansavimas?

– Kartu su tikslinio finansavimo lėšomis, bendra suma šiemet yra 277 mln. eurų, lyginant su praėjusiais metais skirtais beveik 382 mln. eurų.

– Kokią įtaką toks finansavimo sumažėjimas turės naujiems projektams?

– Mes turime pasirengę planą, kaip iki 2035 metų galėtų vystytis didieji projektai: Vilniaus–Utenos ir Vilniaus–Kauno magistralių, „Via Baltica“ greitkelio nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos ir nuo Panevėžio iki Latvijos sienos sutvarkymas. Taip pat laukia prastos būklės ir avaringumo kelias Kaunas–Prienai, kuris iš esmės jau yra priemiestinė teritorija, 141-o kelio Klaipėdoje nuo Rimkų iki Jakų žiedo sutvarkymas ir paruošimas pietvakariniam aplinkkeliui, tie patys Vilniaus aplinkkeliai.

Visi šie projektai ir jiems būtini pinigų srautai yra aiškiai sudėlioti laike, todėl lėšų sumažinimas nukelia jų įgyvendinimą. Naudojame pakankamai dideles ir įspūdingas lėšas, todėl turime susitarti – ką gausime po penkerių metų, po dešimties metų, ar turėsime 2035 metais, pavyzdžiui, nulį procentų blogų magistralinių ir krašto kelių, nulį procentų siauresnių kaip 6 metrai krašto kelių. Tokį tikslą esame išsikėlę, nes dabar jų per visą Lietuvą yra 400 kilometrų.

Dabar visas šis planas stumiasi, mūsų žmonės strateginiame padalinyje iš karto koreguoja planus ir stumia juos tolyn laike, nes nuo to priklauso ir projektavimo darbai, specialaus plano rengimo darbai, žemės poėmiai. Kam daryti per anksti, jei tu nežinai, kaip bus. Jeigu tai (dalies lėšų užšaldymas – BNS) tęsis metai iš metų, ta pati „Via Baltica“, kiti plėtros projektai, apie juos galime pamiršti.

– ES finansavimas nepadeda spręsti šių problemų?

– Kitam periodui mes gausime apie 300 mln. eurų ES lėšų, o tiek reikia vien „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos sutvarkymui. Mūsų dabartinis ES finansavimo dydis, jo intensyvumas lyginant su KPPP, sudaro nepilnus 10 proc., todėl iš esmės padėties kardinaliai nekeičia.

Be to, girdime kalbų, kad ES finansavimas gali dar labiau susitraukti. Yra įvestos naujos taisyklės, sukurti tokie bendri poolai (finansavimo šaltiniai – BNS), todėl mes su kitomis šalimis kalbamės, kaip juose sudalyvauti, nes ten kartais reikia jungtinių veiklų. Čia mums praverstų valstybės įmonės statusas, nes dabar būdami biudžetinė įstaiga mes, pavyzdžiui, negalime sudarinėti sutarčių dėl bendrų ėjimų į projektus su Latvijos „Valsts celi“ (kelių priežiūros įmonė – BNS), kuri yra akcinė bendrovė.

– Biudžetinės įstaigos statusas Kelių direkcijai užkerta kelią skolintis lėšas projektų įgyvendinimui.

– Mes esame teikę pasiūlymą dėl statuso pakeitimo, tai susijęs su kelių rinkliavos atstuminiu mokesčiu. Suprantame, kad valstybei reikia spręsti socialinius klausimus, visi akivaizdžiai matė, kad tos problemos bręsta ir didėja – mokytojai, gaisrininkai, gydytojai, policija, mes daug turime sektorių, kuriuose norėtume kokybę pagerinti. Todėl jau prieš dvejus metus Kelių direkcija ir ministerija siūlė Seimui priimti sprendimą dėl atstuminės apmokestinimo sistemos (kelių rinkliavos dydį sieti ne su laiku, o nuvažiuotu atstumu).

Tai būtų išlaikytas principas, kad vartotojas moka, papildomos įplaukos kasmet siektų apie 60 mln. eurų, o tai leistų mums ne tik palaikyti esamų kelių tinklą, bet ir plėtoti naujus projektus. Mums poreikis plėtrai yra 70-80 mln. eurų, todėl iš turimų lėšų nuėmus, pavyzdžiui, tuos 60 mln. eurų, mes liekame tik su vienu ar kitu pavieniu plėtros projektu visoje Lietuvoje. Visa kita turi keliaut į tinklo palaikymą, nes jei lėšas nukreipsime į plėtrą, vieną dieną suprasime, kad iki tų naujų kelių nebegalime atvažiuoti. Žiūrėsime į juos kaip į egzotiką.

– Nauja sistema pakeistų dabar galiojančias vinjetes?

– Dabar mokestis priklauso nuo laiko – susimokama parai, kelioms dienoms, metams. Pagal ES direktyvas tokia apmokestinimo sistema nelaikoma sąžininga, nes skiriasi nuvažiuotas atstumas. Pavyzdžiui, turime labai daug skundų aplink Klaipėdą esančių logistikos centrų, kurie norėdami nuvažiuoti du, tris ar penkis kilometrus turi mokėti visus metus. Tuo metu kertantys Lietuvą tranzitu nuvažiuoja ir 300 kilometrų, tačiau moka, tarkime, vidutiniškai tik kaip už 100 kilometrų. Tai nėra teisinga.

Kai tu naudojiesi infrastruktūra, turi mokėti už nuvažiuotą atstumą. ES liko gal septynios ar aštuonios šalys, kurios to neturi. Taip, tarp jų yra Latvija ir Estija, tačiau jos neturi tokio eismo intensyvumo, kaip Lietuva. Mes ties Kaunu turime 70 tūkst. automobilių per parą, Latvijoje didžiausias intensyvumas yra 26 tūkst., Estijoje – dar mažesnis.

– Šio siūlymo skeptikai mini didelius, 130 mln. eurų siekiančius tokios sistemos įrengimo kaštus. Iš kur būtų gautos šios lėšos?

– Mes ir siūlėme Kelių direkciją pertvarkyti į valstybės įmonę. Tuomet mes su Vyriausybės sutikimu galėtume skolintis, įkeisdami piniginius srautus. Paskolą grąžintume iš gaunamų pajamų, todėl nenukentėtų investavimas į plėtrą. Dėl to aš ir minėjau papildomus 60 mln. eurų, nes visos (kelių rinkliavos – BNS) pajamos būtų apie 110 mln. eurų, versus dabar surenkamų 50 mln. eurų.

– Skirstant KPPP lėšas savivaldai atskirai išskiriamos ne tik rajonų, kur yra didelės tautinės mažumos, savivaldybės, bet ir kurortinės, žiedinės savivaldybės. Ar tai teisinga kitų savivaldybių atžvilgiu?

– Jeigu yra kažkur problemos, infrastruktūros atsilikimo ir taip toliau, tada tokie aprašai leidžia sureguliuoti, kad infrastruktūros prasme atsilikę regionai būtų skatinami ją labiau tvarkyti. Aš iš šitos pusės matau tokio išskyrimo tikslus.

– Ar tikrai tai prisideda prie atskirų regionų infrastruktūros netolygumų mažinimo?

– Tie, kas priėmė tokį sprendimą, turi turėti ir išeitinius duomenis jam pagrįsti. Pavyzdžiui, mūsų tikslas yra išasfaltuoti, pagal prioritetinę eilę, visus žvyrkelius gyvenvietėse, kad jų neliktų. Vėliau gi būtų galima diskutuoti su Seimu, Vyriausybe, Susisiekimo ministerija, Transporto kompetencijų agentūra ir akademine visuomene – ar mes turime atsižvelgti į tai, kad, pavyzdžiui, Rokiškyje yra 200 kilometrų valstybinės reikšmės žvyrkelių, o Birštone ar Druskininkuose – nulis. Turime lyginti tą netolygumą, ar ne? Ar tai turi būti veiksnys perskirstant finansavimo proporcijas?

– Vargu, ar Rokiškis turi galimybių tapti kurortu ar savivaldybe su dominuojančia tautine mažuma. Nekalbant jau apie visiškai nerealų žiedinės savivaldybės statusą.

– Bet pramonės Rokiškis turi, ūkinė veikla čia vyksta. Čia esminis klausimas yra, kaip mes žiūrime į regioninę plėtrą. Šioje srityje esame daug dirbę su Vidaus reikalų ministerija, kuri rengė regioninės politikos Baltąją knygą. Mes iš savo pusės teikėme duomenis apie eismo intensyvumą, turėjome mintį žemėlapyje aiškiai susidėlioti traukos centrus. Tarkime, jei naikinama mokykla, kad būtų skirtas finansavimas ir sukurta infrastruktūra mokiniams vežioti. Tikrai buvo labai įdomių, prasmingų ir pagrįstų tikslų iškelta, bet kažkaip prieš pusantrų metų viskas pradėjo rimti ir mes likome su planavimu bei metodika. Mes gi negalime amžinai laukti, kol kažkas kažkada užbaigs tą Baltąją knygą.

– Jūs Kelių direkcijai vadovaujate nuo 2018 metų. Nesibaiminate, kad galite patekti į pastaruoju metu valdančiųjų skelbiamą su buvusiu susisiekimo ministru Roku Masiuliu susijusių žmonių sąrašą?

– Nežinau, kaip atsakyti – su humoru ar rimtai. Esu baigęs kelių specialybę, turiu 18 metų patirties rangovinėje organizacijoje. Vertinant skaidrumą galimo veikimo rangovų naudai – čia turėtume kalbėti ne mes, o mūsų darbai. Šiandien savivaldybės atvažiuoja ir derasi dėl projektų, politikai nesikiša į prioritetines eiles, mes turime rezultatus, galime kalbėti apie tvarų planavimą, kad nebūtų šokinėjama nuo vieno prie kito projekto. Dėl tokio anksčiau buvusio mėtymosi šiandien mes turime per dešimtmetį susikaupusių apie 18 mln. eurų vertės netinkamų projektų.

O jei įtrauks į sąrašą, tai gerai, bus dar viena reklama.

– Dėkui už pokalbį.

BNS


Kelmė
Kelmės rajone dėl tikimybės apgadinti kelius apribojamas sunkiasvorių transporto priemonių eismas
Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2025 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. A-961 apribojamas sunkiasvorio krovininio transporto (krovininių automobilių, miškovežių, traktorių), kurio bendroji masė daugiau kaip 8 tonos, eismas Kelmės rajono vietinės reikšmės keliais siekiant apsaugoti juos polaidžio metu nuo sugadinimo nuo 2025 m. gruodžio 9 d. iki 2026 m. gegužės 1 d.
Gatvė | 2 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Artėjant šventėms bulvės išlieka vienu populiariausių ir universaliausių produktų, kurį lietuviai renkasi tiek kasdienai, tiek kalėdiniam stalui. Bulves lietuviai naudoja tiek gaminant paprastus, tradicinius garnyrus, įvairiausius troškinius, apkepus ir, žinoma, baltą mišrainę, kuri yra neatsiejama žiemos švenčių stalo dalis. Ši daržovė vertinama dėl paprastumo, pigumo ir sotumo. Be to, ji gali ilgai stovėti šaldytuve, todėl nereikia jaudintis dėl greito suvartojimo laiko.
Virtuvė | 4 MIN.
0
Antroji gruodžio savaitė žada būti rami ir palanki. Astrologai dalijasi patarimais, kurie padės per šias septynias dienas sustiprinti sėkmę. Laikydamiesi kelių paprastų rekomendacijų, galėsite lengviau atskleisti savo potencialą.
Horoskopai | 5 MIN.
1
Lietuva
Pakruojis
Japoniją pirmadienį supurtė smarkus žemės drebėjimas. Požeminių smūgių stiprumas siekė 7,6 balo. Institucijos prie Aomorio prefektūros krantų paskelbė cunamio pavojų, praneša agentūra „Reuters“.
Pasaulis | 2 MIN.
0
Įvyko Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės aplinkosauginio švietimo projektų vertinimo komisijos posėdis. Šios komisijos narės – administracijos Aplinkos apsaugos ir komunalinio ūkio skyriaus vyriausioji specialistė Austėja Zamokaitė, Aplinkos apsaugos ir komunalinio ūkio skyriaus teisininkė Edita Kriukienė, Apskaitos skyriaus vedėja Rasa Bagdonienė, Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Eglė Valantinaitė-Krikščiūnė ir komisijos pirmininkė vicemerė Simona Lipskytė išnagrinėjo ir įvertino 19 pateiktų paraiškų, skirtų aplinkosauginio švietimo veikloms rajone įgyvendinti.
Aktualijos | 2 MIN.
0

Kalėdų gidas | 2 MIN.
0
Kalėdų gidas | 2 MIN.
0

Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Lietuva
Lietuva
Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda su Estijos, Suomijos, Airijos, Latvijos, Lenkijos ir Švedijos vadovais bendru laišku kreipėsi į Europos Vadovų Tarybos (EVT) pirmininką António Costą ir Europos Komisijos (EK) pirmininkę Ursulą von der Leyen, išreikšdami tvirtą palaikymą kuo skubiau įgyvendinti EK pasiūlymą dėl reparacijų paskolos Ukrainai, pasitelkiant įšaldytus Rusijos aktyvus.
Lietuva | 2 MIN.
2
Dėl iš Baltarusijos plūstančių kontrabandinių balionų krizės Vyriausybė planuoja skelbti ekstremalią situaciją visoje šalyje.
Lietuva | 3 MIN.
0

Radviliškis
Šiauliai
Radviliškio rajono savivaldybės taryba praėjusiame posėdyje vienbalsiai pritarė taikos sutarties pasirašymui tarp Savivaldybės ir Radviliškio Švenčiausios Mergelės Marijos Gimimo parapijos. Šis sprendimas padėjo tašką daugiau nei penkiolika metų besitęsiančioje istorijoje dėl Socialinių paslaugų centro pastato nuosavybės ir naudojimo.
Politika | 4 MIN.
0
Spalio pabaigoje Šiauliuose viešėjusi Estijos nepaprastoji ir įgaliotoji ambasadorė Kaili Terras atvyko oficialiu vizitu. Diplomatė ir jos komanda susitiko su Šiaulių miesto meru Artūru Visocku ir vicemeru Justinu Švėgžda, susitikime taip pat dalyvavo Estijos garbės konsulas Šiauliuose Gintaras Sluckus.
Politika | 3 MIN.
1

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Lietuva
Pasaulis
Japoniją pirmadienį supurtė smarkus žemės drebėjimas. Požeminių smūgių stiprumas siekė 7,6 balo. Institucijos prie Aomorio prefektūros krantų paskelbė cunamio pavojų, praneša agentūra „Reuters“.
Pasaulis | 2 MIN.
0
Pirmadienį Volodymyras Zelenskis atvyko į Londoną, pranešė Ukrainos prezidento kanceliarija.
Pasaulis | 3 MIN.
0


Šiauliai
Radviliškis
Dar vos prieš dešimtmetį frazė „globali karjera“ Lietuvos kontekste buvo beveik išskirtinai siejama su vienu miestu – Vilniumi. Norint dirbti su tarptautiniais klientais, gauti vakarietišką atlyginimą ir kopti karjeros laiptais, persikėlimas į sostinę buvo neišvengiamas. Tačiau šiandien situacija – kitokia. Skaitmeninė transformacija, pandemijos įtvirtintas nuotolinis darbas ir naujas įmonių požiūris į talentų paiešką leidžia Alytui, Šiauliams ar Panevėžiui tapti ne tik patogaus gyvenimo, bet ir pasaulinio lygio karjeros centrais.
Verslas | 5 MIN.
0
Gruodžio 5 dieną Radviliškio rajono savivaldybės meras Kazimieras Račkauskis kartu su Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėju Gintautu Viču lankėsi prie Šeduvos baigiamoje statyti UAB „JPackaging“ gamykloje. Vizito metu su įmonės vadovais aptarta statybų eiga, darbų sparta ir iššūkiai, kurie dar lieka iki starto.
Verslas | 3 MIN.
0

Šiauliai
Šiauliai
Šiandien Šiaulių apygardos teismas paskelbė sprendimą civilinėje byloje dėl Šiaulių universalios arenos remonto darbų. Lietuvos Respublikos generalinės prokuratūros prokuroro, ginančio viešąjį interesą, ieškinys tenkintas visiškai.
Kriminalai | 3 MIN.
1
Sekmadienio popietę Šiaulių rajone darbavosi išminuotojai. Jiems teko saugiai susprogdinti pavojų kėlusį rastą sprogmenį.
Kriminalai | 2 MIN.
0


Kelmė
Pakruojis
Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2025 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. A-961 apribojamas sunkiasvorio krovininio transporto (krovininių automobilių, miškovežių, traktorių), kurio bendroji masė daugiau kaip 8 tonos, eismas Kelmės rajono vietinės reikšmės keliais siekiant apsaugoti juos polaidžio metu nuo sugadinimo nuo 2025 m. gruodžio 9 d. iki 2026 m. gegužės 1 d.
Gatvė | 2 MIN.
0
Atnaujinama rajono kelių ir gatvių infrastruktūra – Bardiškių kaime (Žeimelio sen.) sutvarkyta Vytauto Didžiojo gatvė.
Gatvė | 2 MIN.
0
Klaipėda
Klaipėda
Klaipėdos rajone pirmadienio rytą susidūrė lengvasis automobilis ir kelininkų transporto priemonė, per avariją, pirminiais duomenimis, nukentėjo trys žmonės. Eismo nelaimė įvyko kelininkams atvykus likviduoti anksčiau įvykusių avarijų padarinių, kai buvo partrenkti du šernai.
Gatvė | 3 MIN.
0
Pirmadienio rytą pranešta apie eismo įvykį Klaipėdos rajone.
Gatvė | 2 MIN.
0

Šiauliai
Joniškis
„Šiaulių“ krepšinio klubas praneša apie nutrauktą bendradarbiavimą su Camu Reddishu. Rugsėjį į Lietuvą atvykęs puolėjas dėl asmeninių priežasčių priėmė sprendimą grįžti į JAV. Sutartis su krepšininku nutraukta abipusiu sutarimu, klubui išsaugojant numatytas išpirkos garantijas.
Sportas | 2 MIN.
0
Joniškio rajono savivaldybės administracija kviečia teikti paraiškas premijoms gauti už aukštus pasiekimus sporto, kultūros ir meno srityse.
Sportas | 2 MIN.
0


Šiauliai
Pakruojis
Nors Lietuvoje vis daugiau kalbama apie pagalbą stiprinant savo psichikos sveikatą, daugelis žmonių vis dar sunkiai orientuojasi psichikos sveikatos specialistų įvairovėje. Ką pasirinkti: psichiatrą, psichoterapeutą, psichologą? O gal meno terapeutą? Pasak meno (dramos) terapeutės Eglės Pikšrytės, tam, kad žmogus apskritai ieškotų pagalbos, jis pirmiausia turi žinoti, į ką kreiptis.
Veidai | 7 MIN.
0
Gruodžio 2 dieną Pakruojo kultūros centre duris atvėrė tradicinė paroda „Po angelo sparnu“. Paroda organizuota jau 19-ąjį kartą, o šiuo metu čia eksponuojami skulptoriaus Eduardo Tito medžio darbai ir Laimutės Veličkienės dailės studijos paveikslai.
Kultūra | 2 MIN.
0
Radviliškis
Šiauliai
Gruodžio 13 dieną 14 valandą Daugyvenės kultūros istorijos muziejaus-draustinio Burbiškio dvaro istorijos muziejuje (Radviliškio r.) vyks adventinė popietė „Šventoji naktis“ su Kauno styginių kvartetu ir aktore Inesa Paliulyte. Programos atlikėjai kviečia didžiųjų metų šventes pasitikti prasmingais apmąstymais.
Kultūra | 3 MIN.
0
Laidos „Moterims 45+“ pašnekovė – moteris, kurios istorija yra tarsi veidrodis daugeliui iš mūsų.
Veidai | 2 MIN.
1


Lietuva
Lietuva
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0
Šiandien vos keliais paspaudimais telefono ekrane technologijos tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą bei apsiperka. Inovacijos ir dirbtinis intelektas yra integruojamas net į buitinės technikos prietaisus, pavyzdžiui, šaldytuvus. Technologinės naujovės leidžia palengvinti jų priežiūrą, su kuria susiję nemažai mitų. Kokie jie ir ar juose yra bent krislas tiesos?
Namai | 5 MIN.
0

Šiauliai
Šiauliai
Nors Lietuvoje vis daugiau kalbama apie pagalbą stiprinant savo psichikos sveikatą, daugelis žmonių vis dar sunkiai orientuojasi psichikos sveikatos specialistų įvairovėje. Ką pasirinkti: psichiatrą, psichoterapeutą, psichologą? O gal meno terapeutą? Pasak meno (dramos) terapeutės Eglės Pikšrytės, tam, kad žmogus apskritai ieškotų pagalbos, jis pirmiausia turi žinoti, į ką kreiptis.
Veidai | 7 MIN.
0
Laidos „Moterims 45+“ pašnekovė – moteris, kurios istorija yra tarsi veidrodis daugeliui iš mūsų.
Veidai | 2 MIN.
1


Lietuva
Lietuva
Artėjant šventėms bulvės išlieka vienu populiariausių ir universaliausių produktų, kurį lietuviai renkasi tiek kasdienai, tiek kalėdiniam stalui. Bulves lietuviai naudoja tiek gaminant paprastus, tradicinius garnyrus, įvairiausius troškinius, apkepus ir, žinoma, baltą mišrainę, kuri yra neatsiejama žiemos švenčių stalo dalis. Ši daržovė vertinama dėl paprastumo, pigumo ir sotumo. Be to, ji gali ilgai stovėti šaldytuve, todėl nereikia jaudintis dėl greito suvartojimo laiko.
Virtuvė | 4 MIN.
0
Unikalaus balso kūrėja ir atlikėja Rūta MUR pristato naują singlą „Viskas bus gerai“ – jautrią dainą apie išsiskyrimą, žmogiškas klaidas ir vidines audras, kurias kartais tenka išgyventi.
Laisvalaikis | 3 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Antroji gruodžio savaitė žada būti rami ir palanki. Astrologai dalijasi patarimais, kurie padės per šias septynias dienas sustiprinti sėkmę. Laikydamiesi kelių paprastų rekomendacijų, galėsite lengviau atskleisti savo potencialą.
Horoskopai | 5 MIN.
1
Gruodžio 8-oji – Švč. Mergelės Marijos nekalto prasidėjimo šventė.
Horoskopai | 4 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Artėjant šventėms bulvės išlieka vienu populiariausių ir universaliausių produktų, kurį lietuviai renkasi tiek kasdienai, tiek kalėdiniam stalui. Bulves lietuviai naudoja tiek gaminant paprastus, tradicinius garnyrus, įvairiausius troškinius, apkepus ir, žinoma, baltą mišrainę, kuri yra neatsiejama žiemos švenčių stalo dalis. Ši daržovė vertinama dėl paprastumo, pigumo ir sotumo. Be to, ji gali ilgai stovėti šaldytuve, todėl nereikia jaudintis dėl greito suvartojimo laiko.
Virtuvė | 4 MIN.
0
Kiauliena jau seniai yra neatsiejama lietuviškos virtuvės dalis. Tai mėsa, kurią pirkėjai renkasi ne tik dėl jos skonio, bet ir dėl patrauklios kainos bei gausybės paruošimo būdų. Kiaulienos mentė, laikoma viena universaliausių ir sultingiausių dalių, ypač tinkama tiek kasdieniams, tiek šventiniams patiekalams.
Virtuvė | 4 MIN.
0