Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
VSAT nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Speciali rentgeno kontrolės sistema (RKS) į Lietuvą iš Baltarusijos atvykstantiems krovininiams traukiniams tikrinti Kenos geležinkelio patikros poste visu pajėgumu veiks jau šiemet – įrenginys dar gaminamas, o pačiame poste ruošiama jam įrengti reikiama infrastruktūra.
Apie darbų eigą Eltą informavo Muitinės departamentas (MD)
„Šiuo metu vyksta RKS gamyba“, – rašoma Departamento atsakyme. Ją vykdo bendrovė „Nuctech Warsaw Company Limited Sp. Z. O.o., Nuctech Netherlands B.V.“, su kuria MD sutartį dėl RKS įsigijimo Vilniaus teritorinės muitinės Kenos geležinkelio postui pasirašė praėjusių metų rugsėjį.
MD atsakyme toliau nurodoma, kad kol sistema gaminama, Kenoje bus atliekami RKS įrengimui skirto statinio projektavimo ir statybos darbai.
„Mūsų žiniomis, šiuo metu vyksta projektavimo ir paruošiamieji statybos darbai“, – teigia MD. Bendra RKS ir jam reikiamos infrastruktūros vertė siekia apie 5,5 mln. eurų.
Pirmoji RKS sistema Lietuvoje, pasak įstaigos atstovų, visu pajėgumu turėtų pradėti veikti šiais metais. Tikslesnės datos Muitinė nepateikė. Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė trečiadienį žurnalistams vis tik užsiminė, kad RKS Kenoje galėtų atsirasti rudenį.
Be to, RKS turėtų atsirasti ne tik Kenoje.
„Analogiškas rentgeno kontrolės sistemas planuojama įdiegti kituose geležinkelio pasienio postuose“, – minima MD atsakyme.
Bus taupomos laikas ir lėšos
Departamento aiškinimu, Kenoje įrengus RKS, visi į Lietuvą patekę vagonai bus skenuojami, o jų ir juose gabenamų prekių rentgenogramos – analizuojamos. Po analizės detaliau tikrinami būtų tik įtartini vagonai.
„Tokiu būdu, tikimės, kad sumažės muitiniam tikrinimui nukreipiamų vagonų kiekis ir bus sutaupytas laikas, skirtas detaliam muitiniam tikrinimui atlikti“, – komentare tikina MD.
„Verslas gaus naudos, nes sumažės administracinė našta ir bus sutaupytos piniginės lėšos, kurios skiriamos prekių būtinam iškrovimui, ieškant rizikingų, draudžiamų ar ribojamų įvežti į Lietuvą prekių bei kontrabandos“, – priduriama atsakyme.
Kol RKS sistemų Lietuvoje nėra, muitinis Lietuvą iš Baltarusijos pasiekiančių krovininių traukinių tikrinimas vyksta vertinant riziką, kad vagonuose gabenama kontrabanda.
Kaip aiškina MD, detaliai tikrinami konkretūs geležinkelio vagonai, kurie nukreipiami į detalaus tikrinimo angarą. Jų patikra taip pat vykdoma prekių iškrovimo vietose.
Muitinės kriminalinio departamento duomenimis, praėjusiais metais muitininkai sulaikė beveik 19 mln. pakelių nelegalių rūkalų ir 60 tonų tabako žaliavos, kurių vertė viršija 73 mln. eurų. Daugiausia sulaikyto krovinio sudaro baltarusiškos cigaretės.
Departamento skaičiavimais, kontrabandos srautai pastaraisiais metais auga ir intensyvėja. Traukinių vagonuose paslėptos kontrabandos pernai sulaikyta trigubai daugiau.
ELTA