REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Įvairenybės2024 m. Vasario 8 d. 21:55

Svarbus pokytis naudojantiems „Facebook“ prekyvietę: atsinaujinus platformai veiks kitaip

Lietuva

Pixabay.com nuotr.

Asta BuitkutėŠaltinis: Pranešimas spaudai


291103

Lietuvos ir visos Europos „Facebook“ ir „Instagram“ naudotojų laukia pokytis. Jį ypač pajaus tie, kurie naudojasi „Facebook Marketplace“ prekyviete – sumažės šios paslaugos funkcionalumas. Be to, pasak Justinos Antropik, „Tele2“ skaitmeninių kanalų turinio vadovės, bus galima atsieti „Facebook“ ir „Instagram“ paskyras vieną nuo kitos, taip pat naudotis „Messenger“ susirašinėjimo platforma neturint „Facebook“ paskyros.

Daugiau privatumo

Socialinius tinklus „Facebook“ ir „Instagram“ valdanti bendrovė „Meta“ pranešė, kad jau visai netrukus vartotojai galės atsieti savo „Instagram“ ir „Facebook“ paskyras. Šis sprendimas susijęs su šių metų kovo mėn. Europoje įsigaliosiančiu Skaitmeninių rinkų įstatymu (DMA). Pakeitimai bus taikomi Europos Sąjungoje, Europos ekonominėje erdvėje ir Šveicarijoje, o artimiausiu metu vartotojus pasieks pranešimai, informuojantys apie pokyčius.

„Šie pakeitimai reiškia, kad naudotojai galės naudotis daugeliu „Meta“ paslaugų kaip ir anksčiau, bet jų informacija nebus dalijamasi tarp platformų. Žmonės galės naudotis „Facebook Messenger“ kaip atskira paslauga neturėdami „Facebook“ paskyros, o jei anksčiau susiejo savo „Facebook“ ir „Instagram“ paskyras, galės šią sąsają panaikinti“, – sako J. Antropik.

Ekspertės teigimu, iki šiol to paties asmens „Instagram“ ir „Facebook“ paskyros buvo susietos tarpusavyje. Tokiu būdu naudotojams suteikiama galimybė abiejose platformose skelbti vienodą turinį, bendrauti su tais pačiais žmonėmis.

Tačiau „Instagram“ ir „Facebook“ taip pat buvo paliekama teisė tarpusavyje dalintis žmonių naršymo šiuose tinkluose duomenimis. Pagal šiuos duomenis yra nukreipiamos reklamos, pritaikomos turinio rekomendacijos ir dalijimąsi pranešimais.

„Tai suteiks naudotojams daugiau privatumo. Jei, pavyzdžiui, „Facebook“ daugiau naudojate kaip naujienų kanalą, čia ieškote rekomendacijų ir atsiliepimų, o „Instagram“ pasiliekate pramogai ir laisvesnio pobūdžio „reels“ peržiūroms, tai šiose dviejose platformose jums ir bus siūlomas skirtingas turinys, rodomos skirtingos reklamos“, – paaiškina J. Antropik.

Mažės funkcionalumas

Dėl šio pokyčio kai kurie „Facebook“ naudotojai sulauks ir nepatogumų. Pranešama, kad jie labiausiai palies „Facebook Marketplace“ ir „Facebook Gaming“ naudotojus.

„Pavyzdžiui, jei naudositės „Marketplace“ nenaudodami savo „Facebook“ informacijos, su pirkėjais ir pardavėjais turėsite bendrauti el. paštu, o ne per „Messenger“, kaip iki šiol. Jei „Facebook“ žaidimų naudotojai atjungs savo „Facebook“ informaciją, jie galės žaisti tik vieno žaidėjo žaidimus, o ne tarpusavyje“, – pastebi J. Antropik.

Ši „Meta“ naujovė primena neseniai pasirodžiusį „Google“ pranešimą, kad naudotojai galės sustabdyti dalijimąsi duomenimis tarp „Google Search“, „YouTube“, „Google Maps“ ir „Chrome“ platformų. Be to, „Meta“ praėjusių metų lapkričio mėn. taip pat pristatė mokamos „Facebook“ ir „Instagram“ prenumeratos be reklamos galimybę.

Pasak J.Antropik, visa tai taip pat susiję su minėtu skaitmeninės reklamos įstatymu, kuris siekia pagerinti konkurenciją ir suvienodinti sąlygas įmonėms naudojančioms slapukus (angl. „cookies“).



REDAKCIJA REKOMENDUOJA