Aktualijos | 12 MIN.

„Smiltynės perkėla“ turėjo ir karvę, ir keltų tankams plukdyti

Reporteris Inga
2020 m. gegužės 20 d. 16:19
smiltynes-perkela-turejo-ir-karve-ir-keltu-tankams-plukdyti.jpg

Šiandien, Europos jūros dieną, AB „Smiltynės perkėla“ kukliai mini savo 75-metį. Dovana jos kolektyvui ir visiems Lietuvos žmonėms - Vakarų Baltijos laivų statykloje pradedamas statyti naujas keltas. Sovietmečiu šioje statykloje buvo pastatyti ir keturi didieji jos keltai, dar tebedirbantys, bet jau kitose pasaulio šalyse. Jie buvo pritaikyti tankams perkelti į Smiltynę, todėl, palyginti su dabartiniais keltais, pastatytais Bulgarijoje, plaukiojo kebliai.

Lietuvos jūrų muziejaus istorikas Romualdas Adomavičius sako, kad nepriklausomoje Lietuvoje įmonė vadinta vienaip, sovietmečiu - kitaip, o pati perkėla egzistuoja nuo senų senovės. „Tarpukariu irgi buvo keliami žmonės, net viduramžiais buvo keltininkai. Perkėla Klaipėdoje buvo nuo pat XIII a. Tai, kad ji buvo įkurta 1200 kažkelintais metais, nėra užfiksuota. Sakoma, kad pirmoji Jūros šventė Klaipėdoje įvyko 1934 m., nors iš tikrųjų ji vyko 1925 m. Palangoje. Lietuvos jūros muziejus irgi buvo įkurtas 1975 m., nors jo įkūrimo data laikomi 1979 m. Taigi, įkūrimo data yra požiūrio reikalas“, - sakė R. Adomavičius.

Kultūros istorikas Linas Poška sako, kad „Smiltynės perkėlos“ gimimo data yra 1945 m. gegužės 20 d. Apie šios bendrovės istoriją jis rašė knygą, tačiau ji neišleista. Laikotarpiu nuo 1945 m. iki 1965 m. domėjęsis L. Poška yra atradęs gana įdomių dalykų. Pasirodo, senais laikais perkėla turėjo net savo karvę ir arklį. Deja, nuotraukų neturi, nes sovietmečiu perkėla buvo karinis objektas, tad fotografuoti buvo draudžiama.

„Pirmasis prieplaukos direktorius Baračevskis iš karto įmonės melžėja paskyrė savo žmoną. Ši pareigybė leido turėti tik įmonėje apskaitomo pieno ir jo produktų kontrolę, taigi, kortelinėje sistemoje nebuvo paskutinė pagal svarbą.

1945 m. rugpjūtį naujuoju direktoriumi paskirtas Obuchovas atleido Baračevskają iš karvės viršininkės pareigų ir paskyrė kitą žmogų. Pavydūs liežuviai galbūt įtikino aukštesnę valdžią, kad prieplaukos gyvenimas pernelyg sviestu teptas, ir 1946 m. rudenį karvę įmonė atidavė, o jos melžėją Petrę Šulcienę atleido iš darbo.

Arklį prieplauka išlaikė ilgiau. Kada jį įsigijo, neaišku, tačiau 1947 m. pavasarį vėl naujas prieplaukos direktorius Melkiševas profesinės sąjungos vietos komiteto nariui, Būsto komunalinio skyriaus vadovui Miasnikovui skyrė štai tokią agrarinę užduotį: „Įpareigoju drg. Miasnikovą skirti uosto arklį žemei suarti, taip pat įpareigoju jį susitarti su pašaline organizacija (Celiuliozės ir popieriaus kombinatu), kad kelioms dienoms būtų skirti du trys arkliai padėti suarti uosto darbuotojų daržams“, - rašo L. Poška.

Kai kėlė tik mašininiai keltai

Lietuvos jūrų muziejaus direktorė, istorikė Olga Žalienė prisimena laikus, kai kitą marių krantą pasiekti buvo galima tik mašininiu keltu.

„Iš Dangės upės plaukdavo keltai, kurie keldavo ir žmones, ir transporto priemones. Nardydavome tarp jų ieškodami laisvų tarpelių atsistoti. Jie plaukdavo ilgiau negu dabar ir nebuvo pritaikyti keleiviams. Nuo šalčio ir vėjo slėpdavomės apatiniuose triumuose. Šiandieniniai keltų keleiviai, ko gero, pašiurptų nuo tų vaizdų ir kvapų. Bėdos prasidėdavo, kai kildavo audros ir keltai neplaukdavo. Negalėdavai kaip šiais laikais nuvažiuoti į Naująją perkėlą, kurios keltai plaukia bet kokiu oru. Tuometiniam muziejaus direktoriui Aloyzui Každailiui ne vieną kartą teko prašyti uosto pagalbos, kad atsiųstų vilkikus. Į juos moterys būdavo sumėtomos, nes bangos aukštos, kitaip neįlipsi. Yra tekę ir nakvoti muziejuje. Gerai, kad giminaičiai paimdavo mūsų vaikus iš darželio. Bet kai atsirado Naujoji perkėla, tos problemos išsisprendė. Manęs ir dabar klausia, kaip mes galime kiekvieną dieną į darbą plaukti keltu. Bet kai tai tampa gyvenimo dalimi, apie tai net nesusimąstai. Labai dažnai netgi pasidžiaugi, kad gali gėrėtis rytais mariomis, puikiais vaizdais. Plaukimas keltu tikrai turi labai daug žavesio“, - prisiminimais dalijosi O. Žalienė.

Tais laikais Senajai perkėlai priklausiusiame pastate buvo keleivių laukimo salė, o antrame aukšte - Klaipėdos restoranų bufetas. 1979-1980 m. jame buvo galima atsigerti pupelių kavos. Sovietmečiu tokie dalykai nedaug kur būdavo įmanomi. Muziejininkai prieš darbo pradžią ten bėgdavo gerti kavos ir valgyti varškės su kondensuotu pienu.

Senoji perkėla, kol nebuvo Naujosios, atidarytos tik 1986 m., vasaros sezono metu keldavo šimtus autobusų, atvykusių iš Kaliningrado srities su turistais, ir buvo labai gyvybinga arterija.

Kaip perkėla atgavo nepriklausomybę

Valerijus Kuznecovas „Smiltynės perkėlai“ vadovavo 11 metų, nuo 1991 iki 2002-ųjų. Kai jis pradėjo dirbti, tai dar buvo Lietuvos valstybinės upių laivininkystės, buvusios Kaune, dar vadintos Nemuno laivininkyste, Klaipėdos filialas.

„Daug visokių peripetijų buvo, kol mes įgijome nepriklausomybę. Kai pradėjau analizuoti ekonominius rezultatus, pasirodė, kad mūsų indėlis didesnis už pačios Nemuno laivininkystės, ir mūsų kolektyvas išsikovojo nepriklausomybę. Tada buvo įregistruota „Smiltynės perkėla“ kaip atskira įmonė. Ir iki Nemuno laivininkystės perkėla yra buvusi nepriklausoma. Pokario laikais ji buvo savarankiškas ūkio vienetas, o kuriais metais buvo prijungta prie Kauno Nemuno laivininkystės, nežinau“, - pasakojo V. Kuznecovas.

Perimti buvo trys didieji keltai Naujojoje perkėloje, kurie tais laikais dar buvo laikomi naujais, du maži keltai, vilkikas „Rusnė„, vėliau perduotas Uosto direkcijai, keleivinis laivas „Nerija“, galėjęs plukdyti 250 keleivių, bet neturėjęs ko plukdyti. O ketvirtas didysis keltas ankstesnių vadovų buvo išsiųstas į Panamą. Pasak V. Kuznecovo, mokama už tą keltą buvo juokingai mažai. „Man reikėjo arba jį atkovoti, arba padidinti nuomą. Pavyko antrasis variantas“, - sakė buvęs vadovas.

Keturi didieji keltai buvo pastatyti „Baltijos“ laivų statykloje.

„Kai pradėjau gilintis į jų technines galimybes, aiškintis, kodėl jie nesisukioja, yra tokie didžiuliai ir taip aukštai iškilę virš vandens, paaiškėjo, kad jie buvo projektuoti taip, kad skubiu atveju kiekvienas galėtų plukdyti po 4 tankus. Tad lengvieji automobiliai keltams buvo kaip drambliui musės. Tų keltų nebuvo galima nei normaliai remontuoti, nei eksploatuoti, nei atsikratyti. Bandėme gauti valstybės paramą, kad būtų suprojektuotas ir pastatytas naujas keltas. Tuometinis susisiekimo ministras Algis Žvaliauskas mums labai padėjo, bet buvo pašalintas iš ministro posto, o mes akimirksniu, tiesiog tą pačią dieną, - iš valstybės paramos programos ir likom be kelto“, - pasakojo V. Kuznecovas.

Reikėjo atsikratyti smėlio krovos

Pirmaisiais metais reikėjo vykdyti Nemuno laivininkystės nurodymus. Prie tuometinės Vakarų laivų remonto įmonės krauti smėlį iš baržų į savivarčius. Smėlis buvo vežamas į tuometinį Namų statybos kombinatą, kurio vietoje dabar stovi parduotuvė „Maxima“, ir naudojamas statant Debreceno rajoną. Dirbo ekskavatorius su dviem ekskavatorininkais ir viena vadove.

Tada perkėlai priklausė ir raudonieji sandėliai prie Danės upės. Senojoje prieplaukoje švartuodavosi ir iš Kauno atplaukusi „Raketa“.

„Buvome apaugę įvairiais neefektyviais dalykais, kurių stengėmės atsikratyti. Pirmiausia atsikratėme smėlio krovimo. Kol priklausėme Kaunui, to padaryti negalėjome. „Raketos“ kursavimą nutraukė patys kauniečiai, nes nebuvo keleivių, norinčių plaukti taip ilgai ir tokiu birbiančiu laivu. Su „Nerija“ iš pradžių dar patys organizavome turistines keliones tarp Nidos ir Uostadvario, o paskui kelerius metus jį išnuomojau lenkams“, - pasakojo V. Kuznecovas.

Teko atlaikyti 1993 m. blokadą, kai visai neturėjome kuro, o keltai turėjo plaukti. Išbandymų netrūko ir per uraganą Anatolijus.

„Tebeturiu nuotrauką, kur miškininkai nufotografavo mūsų keltus tarp pušų. Vanduo buvo pakilęs. Mes naktį susiradome vietą, kur keltams būtų saugu stovėti. Per tamsą pražiopsota, kada vanduo nuslūgo, ir laivai, galima sakyti, liko vos ne krante“, - pasakojo buvęs bendrovės vadovas.

Mechanikai sako - laivai geri

Keltų vyr. mechanikas Povilas Jokubaitis „Smiltynės perkėloje“ dirba nuo 1988 m. „Kapitonas Romualdas Šileika yra išdirbęs įmonėje 38 metus, turi labai gerą galvą ir viską prisimena. Aš dirbu tik 32 metus. Daugiausia - Senojoje perkėloje. Mano keltas buvo „Nida“. Senikė „Nida“, rodos, gimusi 1972 m., dabar dirba Rusijoje. Senojoje perkėloje dirbo keltai „Nida“ ir „Kintai“, gimę 1977 m. O dar anksčiau yra dirbusi ir „Neringa“, kurią paskui nurašė. Naujojoje perkėloje dirbo „Nemunas“, Žalgiris“, „Baltija“, kurių jau nebėra, juos pakeitė kiti laivai, pavadinti senaisiais pavadinimais“, - kalbėjo vyr. mechanikas.

Jis didžiuojasi savo buvusiu mokiniu Mindaugu Jankūnu. „Nidos“ kelte jis buvo upeiviukas. Atėjo pas mus iš profesinės mokyklos, paskui baigė Klaipėdos jūreivystės mokyklą. O dabar yra paties gražiausio kelto „Žalgiris“, kuris neseniai buvo doke, vyr. mechanikas. Labai geras mechanikas, puikus vyras“, - kalbėjo P. Jokubaitis.

O mokinys negailėjo gerų žodžių savo mokytojui. „Povilas visą gyvenimą dirbo vyr. mechaniku, yra labai gerbiamas žmogus“, - sakė M. Jankūnas, perkėloje dirbantis jau daugiau kaip 25 metus.

Jis sakė, kad pirmas perkėlos laivas buvo buksyriukas, kuris stumdė baržą ir kėlė po vieną ar dvi mašinas. Tada dar ir Smiltynė plika buvo, be medžių.

„Buvome prisirišę prie beržo“

Pamaininis kapitonas Vytautas Brazauskas dirba bendrovėje 26 metus. Jis dar prisimena, kaip reikėjo vargti su senais keltais.

„Kai papūsdavo 20 m/s vėjukas, mes jau turėdavome stovėti. Neplaukdavome ir parą, ir dvi. Dabar dirbame jau bet kokiomis oro sąlygomis, nes turime naujus gerus keltus. Su senais nuplauki į vieną pusę, apsisuki, atbulas švartuojiesi. Dabar mašinų imame po 30, o su senaisiais mažiukais Senojoje perkėloje galėdavome paimti 15 mašinų, su senuoju „Žalgiriu“ - 20. Ir greitesni dabar esame - nuo kranto iki kranto plaukiame tik 5 minutes“, - pasakojo kapitonas.

Kapitonas sakė, kad jau norima turėti keturis keltus Naujojoje perkėloje, nes vis daugiau mašinų reikia kelti. Nors ir dirba visi trys keltai, kartais susidaro mašinų eilutė, tad žmonės būna nepatenkinti. „Kai turėsime keturis keltus, problema bus išspręsta“, - mano kapitonas.

Jam įsimintinas įvykis buvo 1999-ųjų pabaigoje, kai per uraganą Anatolijus teko išvesti keltą iš Dangės upės. „Tada tai buvo „strioko“. Buvome nuplaukę iki Kiaulės Nugaros, bet inkarai nelaikė. Priplaukėme prie kranto ir prisirišome prie beržo. Paskui labai greitai pradėjo slūgti vanduo ir keltai sėdo. Nebuvo galimybės kokio nors laivelio išsikviesti, kad trūkteltų mus. Teko po keltais išplauti smėlį, ir tada, kai audra baigėsi, mus nutraukė„, - pasakojo V. Brazauskas.

Senus keltus pakeitė nauji

Šiuo metu valstybės valdomoje AB „Smiltynės perkėla“ dirba 100 darbuotojų. Ji turi 12 kapitonų, 12 mechanikų, 20 kasininkų, 22 administracijos darbuotojus. Čia dirba ir apsaugos darbuotojai, kontrolieriai, bet, žinoma, laivyno padalinys didžiausias - jame 48 žmonės.

Bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Čiakas labiausiai didžiuojasi savo rinktine darbuotojų komanda. „Labai didžiuojuosi turėdamas tokią stiprią profesionalią komandą, patikrintą ilgų darbo metų. Turime darbuotojų, čia dirbančių po 20-30 metų. Jais galima pasikliauti bet kokioje situacijoje. Atvirai pasakius, mano kolektyvas yra įspūdingas“, - sako M. Čiakas.

Šiuo metu bendrovė turi penkis keltus. Iš sovietmečiu statytų senųjų keltų bėra likęs vienintelis „Kintai“, kuriam jau 44 metai. Kai laivui 20 metų, jau sakoma, kad senas. „Kintai“ jau yra laivų prosenelis“, - juokauja M. Čiakas.

Seneliukas „Kintai“ dar darbuosis, kol vietoj jo bus pastatytas naujas keltas. Bendrovė jau svarsto, kur „Kintai“ galėtų prisiglausti ateityje. Būtų gerai, jeigu jį priimtų Lietuvos jūrų muziejus. „Galėtume, žinoma, parduoti, gautume kažkiek pinigų, bet su juo yra užaugusi pusė Klaipėdos. Norėtųsi įteikti miestui dovaną. Jeigu jis būtų pastatytas krante kur nors prie muziejaus, dar ilgai keltų emocijas“, - mano „Smiltynės perkėlos“ vadovas.

Kiti keturi senieji keltai, parduoti kaip seni, susidėvėję, yra išsibarstę po visą pasaulį. Du iš jų - „Baltija“ ir „Palanga“ - dirba Panamoje, vienas - Afrikoje, o keltas „Nemunas“ - Rusijoje. Dabar jo pavadinimas „Marš Slavianki“.

Senuosius keltus pakeitė naujieji keltai „Neringa“, „Baltija“, „Žalgiris“ ir „Nida“, kurie buvo pastatyti Bulgarijoje. Naujųjų keltų era prasidėjo „Smiltynės perkėlai“ vadovaujant šviesaus atminimo Algirdui Žukauskui, kuris bendrovei vadovavo 5 metus nuo 2002-ųjų.

„Kai perkėlai vadovauti pradėjo A. Žukauskas, laivynas buvo labai stipriai atnaujintas. Bulgarijoje buvo pradėti statyti mažesni, ekonomiškesni ir manevringesni laivai. Vienas jų buvo statomas apie pusantrų metų. Dabar visi mūsų laivai labai geri, su gerais varikliais. „Žalgiris“ iš jų yra naujausias, pastatytas 2011-aisiais. Galėčiau labai daug pasakoti, kokie geri yra mūsų laivai, kokios geros būklės. Manau, kad Vakarų Baltijos laivų statykloje pastatys mums gražų laivą. Bent jau anksčiau joje dirbo labai aukštos kvalifikacijos darbuotojai. Lietuviai turi rankas“, - sakė „Žalgirio“ vyr. mechanikas M. Jankūnas.

Jau spėto pamėgti katamarano „Smiltynė„, plaukusio į Nidą, keitimo kitu laivu klausimą bendrovės valdyba šiuo metu yra kuriam laikui atidėjusi. Kai bus įgyvendinti svarbiausi strateginiai planai, bus grįžta ir prie to klausimo. Šiuo metu bus statomi du nauji laivai, administracinis keleivių aptarnavimo pastatas Naujojoje perkėloje. Šiems projektams įgyvendinti yra numatyta daugiau kaip 20 mln. eurų. M. Čiakas tikisi, kad prie katamarano klausimo bus grįžta maždaug po poros metų.

Įmonė nuėjo ilgą tobulėjimo kelią ir šiandien ji yra viena moderniausių uostamiesčio įmonių.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.


Šiauliai
D. Jakimavičienė: didžiausia dovana yra gyvenimas
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0
Šiauliai
Šiauliuose vyks Kalėdinių giesmių vakaras
Kultūra | 2 MIN.
0
Pakruojis
Pakruojyje vyras viešoje vietoje sumušė kitą vyrą
Kriminalai | 2 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Gruodį „DPD Lietuva“ pristatomų siuntų skaičius išauga mažiausiai dvigubai, todėl net smulkiausios klaidos, pavyzdžiui, netikslus adresas, telefono numeris ar netinkamai supakuota siunta gali lemti vėlavimą. Nors kurjeriai šiuo metu dirba maksimaliu pajėgumu, „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila pabrėžia, kad būtent šie paprasti žingsniai dažnai nulemia, ar kalėdinė dovana po eglute atsidurs laiku.
Kalėdų gidas | 4 MIN.
0
Kalėdos kiekvienam Zodiako ženklui atneša vis kitokią energiją. Vieniems tai – netikėta dovana ar romantiška akimirka, kitiems – svarbus suvokimas, kad laikas kažką paleisti. Šių metų šventinis laikotarpis bus ypatingas: kai kurie ženklai pajus tikrą sėkmės bangą, o kiti gaus švelnią, bet reikalingą gyvenimo pamoką.
Lietuva | 3 MIN.
0
Pasaulis
Pakruojis
Kancleris Friedrichas Merzas pareiškė, kad istorija įvertins, kaip jo vyriausybė susidoroja su didžiausiais šiandien Vokietijai tenkančiais iššūkiais.
Pasaulis | 3 MIN.
0
Gruodžio 12-osios vakarą jau 20-ąjį kartą buvo pasveikintas neeilinius pasiekimus parodęs Pakruojo krašto jaunimas – įvyko tradiciniai jaunimo apdovanojimai „Jaunosios žvaigždutės 2025“. Už įvairias iniciatyvas, pasiekimus, įgyvendintas idėjas apdovanota 15 jaunųjų nominantų mokslo, sporto, verslumo, kultūros bei kitose srityse.
Jaunimas | 2 MIN.
0


Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Lietuva
Lietuva
Tarp 123 šeštadienį iš Baltarusijos kalinimo įstaigų išlaisvintų asmenų yra du Lietuvos piliečiai, pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM).
Lietuva | 3 MIN.
1
Vilniaus apygardos prokuratūra nutraukė anksčiau pradėtą ikiteisminį tyrimą dėl laidos „LRT forumas“ vedėjo Edmundo Jakilaičio šmeižimo – žurnalistas ir visuomenininkas į teisėsaugą buvo kreipęsis dėl „aušriečių“ lyderio Remigijaus Žemaitaičio pasisakymo apie jį.
Lietuva | 4 MIN.
13

Šiauliai
Radviliškis
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos narių balsavimas buvo paskutinis žingsnis dėl ugdymo aplinkos mokesčio išlaikymo didinimo Šiaulių mieste ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą gaunantiems vaikams. Ir politikai buvo vieningi. Tėvams pinigines teks ploninti jau nuo Naujųjų, nes sprendimo projektas įsigalios nuo sausio 1 dienos. Vaikų vasaros atostogas taip pat teks planuoti atsakingiau. Ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą teikiančios švietimo įstaigos iš anksto neatostogausiančių vaikų tėvų reikalaus avansinio mokesčio.
Politika | 5 MIN.
0
Radviliškio rajono savivaldybės taryba praėjusiame posėdyje vienbalsiai pritarė taikos sutarties pasirašymui tarp Savivaldybės ir Radviliškio Švenčiausios Mergelės Marijos Gimimo parapijos. Šis sprendimas padėjo tašką daugiau nei penkiolika metų besitęsiančioje istorijoje dėl Socialinių paslaugų centro pastato nuosavybės ir naudojimo.
Politika | 4 MIN.
0

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Pasaulis
Pasaulis
Juodoji jūra neturėtų būti laikoma konfrontacijos arena ir privalo išlikti saugi laivybai. Taikos pasiekimas yra realus, o pastangos turi būti sutelktos šia kryptimi.
Pasaulis | 2 MIN.
0
Europos Sąjunga šeštadienį paragino paleisti Nobelio taikos premijos laureatę Narges Mohammadi, kuri Irano saugumo pajėgų sulaikyta kartu su mažiausiai aštuoniais kitais aktyvistais.
Pasaulis | 3 MIN.
0


Šiauliai
Radviliškis
Dar vos prieš dešimtmetį frazė „globali karjera“ Lietuvos kontekste buvo beveik išskirtinai siejama su vienu miestu – Vilniumi. Norint dirbti su tarptautiniais klientais, gauti vakarietišką atlyginimą ir kopti karjeros laiptais, persikėlimas į sostinę buvo neišvengiamas. Tačiau šiandien situacija – kitokia. Skaitmeninė transformacija, pandemijos įtvirtintas nuotolinis darbas ir naujas įmonių požiūris į talentų paiešką leidžia Alytui, Šiauliams ar Panevėžiui tapti ne tik patogaus gyvenimo, bet ir pasaulinio lygio karjeros centrais.
Verslas | 5 MIN.
0
Gruodžio 5 dieną Radviliškio rajono savivaldybės meras Kazimieras Račkauskis kartu su Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėju Gintautu Viču lankėsi prie Šeduvos baigiamoje statyti UAB „JPackaging“ gamykloje. Vizito metu su įmonės vadovais aptarta statybų eiga, darbų sparta ir iššūkiai, kurie dar lieka iki starto.
Verslas | 3 MIN.
0

Pakruojis
Šiauliai
Gruodžio 5 dieną, apie 19.30 valandą, Pakruojyje, Pramonės gatvėje, viešoje vietoje, vyras, gimęs 2002 metais, sumušė vyrą.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Policijos pareigūnai Šiauliuose aptiko narkotinių medžiagų.
Kriminalai | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Spindulio gatvėje oficialiai baigti rangos darbai. Čia iš esmės sutvarkyta važiuojamoji dalis: atnaujinta 660 m asfalto dangos kartu su nuovažomis.
Gatvė | 2 MIN.
1
Šiaulių rajone ketvirtadienio vakarą įvyko eismo įvykis, kurio metu, pirminiais duomenimis, vienas automobilis trenkėsi į kito galą. Vieno iš vairavusių asmenų sveikatos būklę medikai vertino ligoninėje.
Gatvė | 2 MIN.
0
Kaunas
Lietuva
Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas pranešė, kad vakar, gruodžio 11 d., Kaune parblokštos dvi pėsčiosios.
Gatvė | 2 MIN.
0
Kasdien pravažiuojame dešimtis ar net šimtus kilometrų ir dažnas įsitikinęs – vairuoju atsargiai, man nieko nenutiks. Tačiau statistika kalba kitaip: kelių eismo įvykiai įvyksta per sekundę, o jų pasekmės gali būti gerokai skaudesnės, nei tikėtasi. Ne vienas vairuotojas pripažįsta, kad tik po pirmo rimtesnio incidento suprato, jog automobilio draudimas nėra formalumas, o reali finansinė pagalba, galinti apsaugoti nuo tūkstantinių nuostolių. Tokiais atvejais ypač vertinama, kai sprendimus galima priimti greitai – čia į pagalbą ateina ir Perlo draudimas, leidžiantis apsidrausti per kelias minutes.
Gatvė | 3 MIN.
0

Radviliškis
Šiauliai
Antradienio vakarą Radviliškio sporto arenoje tvyrojo ypatinga atmosfera: FSK „Radviliškis“ žaidė paskutines šių metų rungtynes namuose.
Sportas | 3 MIN.
0
„Šiaulių bėgimas“ tapo 2025 metų Lietuvos sporto iniciatyva. Į šį renginį įsitraukė visos Šiaulių miesto švietimo ir sporto įstaigos: vieni stojo prie starto linijos, kiti kūrė trasas, rūpinosi saugumu, logistika ir šventine atmosfera.
Sportas | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0
Gruodžio 19 d. 18.30 val. Šiaulių kultūros centras kviečia visus susiburti Prisikėlimo aikštėje ir pasinerti į jaukią, šventinę nuotaiką – čia vyks Kalėdinių giesmių vakaras.
Kultūra | 2 MIN.
0
Pakruojis
Šiauliai
Gruodžio 12-osios vakarą jau 20-ąjį kartą buvo pasveikintas neeilinius pasiekimus parodęs Pakruojo krašto jaunimas – įvyko tradiciniai jaunimo apdovanojimai „Jaunosios žvaigždutės 2025“. Už įvairias iniciatyvas, pasiekimus, įgyvendintas idėjas apdovanota 15 jaunųjų nominantų mokslo, sporto, verslumo, kultūros bei kitose srityse.
Jaunimas | 2 MIN.
0
Artėjant gražiausioms metų šventėms, kviečiame apsilankyti Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje. Čia šventinė nuotaika kuriama ne tik knygomis, bet ir mažais stebuklais. Apie juos – šioje „Mama kalba“ laidoje, kuri ypač tiks visai šeimai.
Kultūra | 5 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0
Šiandien vos keliais paspaudimais telefono ekrane technologijos tvarko namus, reguliuoja šildymą ir apšvietimą bei apsiperka. Inovacijos ir dirbtinis intelektas yra integruojamas net į buitinės technikos prietaisus, pavyzdžiui, šaldytuvus. Technologinės naujovės leidžia palengvinti jų priežiūrą, su kuria susiję nemažai mitų. Kokie jie ir ar juose yra bent krislas tiesos?
Namai | 5 MIN.
0

Šiauliai
Tauragė
„Čia ateina tie, kurie mato širdimi“, – sako Dovilė Jakimavičienė, „Oh yes I do“ ir „Gražūs dalykai“ įkūrėja. Šiaulietės parduotuvė-studija siūlo įvairias dovanų idėjas ir aksesuarus šventėms.
Veidai | 2 MIN.
0
Lietuvos ryto TV laida „Geriausias“ ir toliau kviečia žiūrovus leistis į pažintines keliones po geriausias, išskirtiniausias ir kartais dar ne visiems atrastas Lietuvos vietas. Šįkart laidos vedėjas Egidijus Vaškelevičius į kelionę po Tauragės apskritį pakvietė žinomą turinio kūrėją Edviną Malakauską.
Veidai | 3 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Kalėdos kiekvienam Zodiako ženklui atneša vis kitokią energiją. Vieniems tai – netikėta dovana ar romantiška akimirka, kitiems – svarbus suvokimas, kad laikas kažką paleisti. Šių metų šventinis laikotarpis bus ypatingas: kai kurie ženklai pajus tikrą sėkmės bangą, o kiti gaus švelnią, bet reikalingą gyvenimo pamoką.
Horoskopai | 3 MIN.
0
Žuvis jau daugelį metų išlieka neatsiejama lietuviškos virtuvės dalimi, ypač šventiniu laikotarpiu. Tai produktas, kurį pirkėjai vertina dėl lengvo paruošimo, maistingumo ir puikios alternatyvos tradiciniams mėsos patiekalams. Ant Kūčių stalo žuvis tinka tiek kepta, tiek troškinta, tiek patiekta kaip šaltas užkandis. Artėjant didžiausioms metų šventėms, prekybos tinklo „Rimi“ ekspertai siūlo išbandyti du nebrangius žuvies patiekalus, kurie puikiai tiks tiek Kūčių stalui, tiek gardžiai vakarienei su šeima ar draugais.
Virtuvė | 4 MIN.
0
Lietuva
Gruodžio 12-osios horoskopas: ramybės žvilgsnis į detales
Horoskopai | 4 MIN.
0
Lietuva
Liūto horoskopas 2026-iesiems
Horoskopai | 5 MIN.
0
Lietuva
Svajonių darbas kiekvienam Zodiako ženklui
Horoskopai | 5 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Kalėdos kiekvienam Zodiako ženklui atneša vis kitokią energiją. Vieniems tai – netikėta dovana ar romantiška akimirka, kitiems – svarbus suvokimas, kad laikas kažką paleisti. Šių metų šventinis laikotarpis bus ypatingas: kai kurie ženklai pajus tikrą sėkmės bangą, o kiti gaus švelnią, bet reikalingą gyvenimo pamoką.
Horoskopai | 3 MIN.
0
Gruodžio 13-oji – Šviesos diena, šv. Liucija.
Horoskopai | 4 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Žuvis jau daugelį metų išlieka neatsiejama lietuviškos virtuvės dalimi, ypač šventiniu laikotarpiu. Tai produktas, kurį pirkėjai vertina dėl lengvo paruošimo, maistingumo ir puikios alternatyvos tradiciniams mėsos patiekalams. Ant Kūčių stalo žuvis tinka tiek kepta, tiek troškinta, tiek patiekta kaip šaltas užkandis. Artėjant didžiausioms metų šventėms, prekybos tinklo „Rimi“ ekspertai siūlo išbandyti du nebrangius žuvies patiekalus, kurie puikiai tiks tiek Kūčių stalui, tiek gardžiai vakarienei su šeima ar draugais.
Virtuvė | 4 MIN.
0
Vėlyvą rudenį ir žiemą Lietuvoje prasideda citrusinių vaisių metas – prekybos vietose pakvimpa apelsinais, greipfrutais, saldžiais mandarinais bei prinokusiomis citrinomis. Tai laikotarpis, kai ypač verta išbandyti šių vaisių skonių įmantrybes virtuvėje, todėl „Rimi“ dalijasi keliais įkvepiančiais receptais – vienas jų tiks pasitinkant Kūčias, kitas – gali virsti saldžia Kalėdų dovana.
Virtuvė | 4 MIN.
0