Aktualijos | 12 MIN.

„Smiltynės perkėla“ turėjo ir karvę, ir keltų tankams plukdyti

Reporteris Inga
2020 m. gegužės 20 d. 16:19
smiltynes-perkela-turejo-ir-karve-ir-keltu-tankams-plukdyti.jpg

Šiandien, Europos jūros dieną, AB „Smiltynės perkėla“ kukliai mini savo 75-metį. Dovana jos kolektyvui ir visiems Lietuvos žmonėms - Vakarų Baltijos laivų statykloje pradedamas statyti naujas keltas. Sovietmečiu šioje statykloje buvo pastatyti ir keturi didieji jos keltai, dar tebedirbantys, bet jau kitose pasaulio šalyse. Jie buvo pritaikyti tankams perkelti į Smiltynę, todėl, palyginti su dabartiniais keltais, pastatytais Bulgarijoje, plaukiojo kebliai.

Lietuvos jūrų muziejaus istorikas Romualdas Adomavičius sako, kad nepriklausomoje Lietuvoje įmonė vadinta vienaip, sovietmečiu - kitaip, o pati perkėla egzistuoja nuo senų senovės. „Tarpukariu irgi buvo keliami žmonės, net viduramžiais buvo keltininkai. Perkėla Klaipėdoje buvo nuo pat XIII a. Tai, kad ji buvo įkurta 1200 kažkelintais metais, nėra užfiksuota. Sakoma, kad pirmoji Jūros šventė Klaipėdoje įvyko 1934 m., nors iš tikrųjų ji vyko 1925 m. Palangoje. Lietuvos jūros muziejus irgi buvo įkurtas 1975 m., nors jo įkūrimo data laikomi 1979 m. Taigi, įkūrimo data yra požiūrio reikalas“, - sakė R. Adomavičius.

Kultūros istorikas Linas Poška sako, kad „Smiltynės perkėlos“ gimimo data yra 1945 m. gegužės 20 d. Apie šios bendrovės istoriją jis rašė knygą, tačiau ji neišleista. Laikotarpiu nuo 1945 m. iki 1965 m. domėjęsis L. Poška yra atradęs gana įdomių dalykų. Pasirodo, senais laikais perkėla turėjo net savo karvę ir arklį. Deja, nuotraukų neturi, nes sovietmečiu perkėla buvo karinis objektas, tad fotografuoti buvo draudžiama.

„Pirmasis prieplaukos direktorius Baračevskis iš karto įmonės melžėja paskyrė savo žmoną. Ši pareigybė leido turėti tik įmonėje apskaitomo pieno ir jo produktų kontrolę, taigi, kortelinėje sistemoje nebuvo paskutinė pagal svarbą.

1945 m. rugpjūtį naujuoju direktoriumi paskirtas Obuchovas atleido Baračevskają iš karvės viršininkės pareigų ir paskyrė kitą žmogų. Pavydūs liežuviai galbūt įtikino aukštesnę valdžią, kad prieplaukos gyvenimas pernelyg sviestu teptas, ir 1946 m. rudenį karvę įmonė atidavė, o jos melžėją Petrę Šulcienę atleido iš darbo.

Arklį prieplauka išlaikė ilgiau. Kada jį įsigijo, neaišku, tačiau 1947 m. pavasarį vėl naujas prieplaukos direktorius Melkiševas profesinės sąjungos vietos komiteto nariui, Būsto komunalinio skyriaus vadovui Miasnikovui skyrė štai tokią agrarinę užduotį: „Įpareigoju drg. Miasnikovą skirti uosto arklį žemei suarti, taip pat įpareigoju jį susitarti su pašaline organizacija (Celiuliozės ir popieriaus kombinatu), kad kelioms dienoms būtų skirti du trys arkliai padėti suarti uosto darbuotojų daržams“, - rašo L. Poška.

Kai kėlė tik mašininiai keltai

Lietuvos jūrų muziejaus direktorė, istorikė Olga Žalienė prisimena laikus, kai kitą marių krantą pasiekti buvo galima tik mašininiu keltu.

„Iš Dangės upės plaukdavo keltai, kurie keldavo ir žmones, ir transporto priemones. Nardydavome tarp jų ieškodami laisvų tarpelių atsistoti. Jie plaukdavo ilgiau negu dabar ir nebuvo pritaikyti keleiviams. Nuo šalčio ir vėjo slėpdavomės apatiniuose triumuose. Šiandieniniai keltų keleiviai, ko gero, pašiurptų nuo tų vaizdų ir kvapų. Bėdos prasidėdavo, kai kildavo audros ir keltai neplaukdavo. Negalėdavai kaip šiais laikais nuvažiuoti į Naująją perkėlą, kurios keltai plaukia bet kokiu oru. Tuometiniam muziejaus direktoriui Aloyzui Každailiui ne vieną kartą teko prašyti uosto pagalbos, kad atsiųstų vilkikus. Į juos moterys būdavo sumėtomos, nes bangos aukštos, kitaip neįlipsi. Yra tekę ir nakvoti muziejuje. Gerai, kad giminaičiai paimdavo mūsų vaikus iš darželio. Bet kai atsirado Naujoji perkėla, tos problemos išsisprendė. Manęs ir dabar klausia, kaip mes galime kiekvieną dieną į darbą plaukti keltu. Bet kai tai tampa gyvenimo dalimi, apie tai net nesusimąstai. Labai dažnai netgi pasidžiaugi, kad gali gėrėtis rytais mariomis, puikiais vaizdais. Plaukimas keltu tikrai turi labai daug žavesio“, - prisiminimais dalijosi O. Žalienė.

Tais laikais Senajai perkėlai priklausiusiame pastate buvo keleivių laukimo salė, o antrame aukšte - Klaipėdos restoranų bufetas. 1979-1980 m. jame buvo galima atsigerti pupelių kavos. Sovietmečiu tokie dalykai nedaug kur būdavo įmanomi. Muziejininkai prieš darbo pradžią ten bėgdavo gerti kavos ir valgyti varškės su kondensuotu pienu.

Senoji perkėla, kol nebuvo Naujosios, atidarytos tik 1986 m., vasaros sezono metu keldavo šimtus autobusų, atvykusių iš Kaliningrado srities su turistais, ir buvo labai gyvybinga arterija.

Kaip perkėla atgavo nepriklausomybę

Valerijus Kuznecovas „Smiltynės perkėlai“ vadovavo 11 metų, nuo 1991 iki 2002-ųjų. Kai jis pradėjo dirbti, tai dar buvo Lietuvos valstybinės upių laivininkystės, buvusios Kaune, dar vadintos Nemuno laivininkyste, Klaipėdos filialas.

„Daug visokių peripetijų buvo, kol mes įgijome nepriklausomybę. Kai pradėjau analizuoti ekonominius rezultatus, pasirodė, kad mūsų indėlis didesnis už pačios Nemuno laivininkystės, ir mūsų kolektyvas išsikovojo nepriklausomybę. Tada buvo įregistruota „Smiltynės perkėla“ kaip atskira įmonė. Ir iki Nemuno laivininkystės perkėla yra buvusi nepriklausoma. Pokario laikais ji buvo savarankiškas ūkio vienetas, o kuriais metais buvo prijungta prie Kauno Nemuno laivininkystės, nežinau“, - pasakojo V. Kuznecovas.

Perimti buvo trys didieji keltai Naujojoje perkėloje, kurie tais laikais dar buvo laikomi naujais, du maži keltai, vilkikas „Rusnė„, vėliau perduotas Uosto direkcijai, keleivinis laivas „Nerija“, galėjęs plukdyti 250 keleivių, bet neturėjęs ko plukdyti. O ketvirtas didysis keltas ankstesnių vadovų buvo išsiųstas į Panamą. Pasak V. Kuznecovo, mokama už tą keltą buvo juokingai mažai. „Man reikėjo arba jį atkovoti, arba padidinti nuomą. Pavyko antrasis variantas“, - sakė buvęs vadovas.

Keturi didieji keltai buvo pastatyti „Baltijos“ laivų statykloje.

„Kai pradėjau gilintis į jų technines galimybes, aiškintis, kodėl jie nesisukioja, yra tokie didžiuliai ir taip aukštai iškilę virš vandens, paaiškėjo, kad jie buvo projektuoti taip, kad skubiu atveju kiekvienas galėtų plukdyti po 4 tankus. Tad lengvieji automobiliai keltams buvo kaip drambliui musės. Tų keltų nebuvo galima nei normaliai remontuoti, nei eksploatuoti, nei atsikratyti. Bandėme gauti valstybės paramą, kad būtų suprojektuotas ir pastatytas naujas keltas. Tuometinis susisiekimo ministras Algis Žvaliauskas mums labai padėjo, bet buvo pašalintas iš ministro posto, o mes akimirksniu, tiesiog tą pačią dieną, - iš valstybės paramos programos ir likom be kelto“, - pasakojo V. Kuznecovas.

Reikėjo atsikratyti smėlio krovos

Pirmaisiais metais reikėjo vykdyti Nemuno laivininkystės nurodymus. Prie tuometinės Vakarų laivų remonto įmonės krauti smėlį iš baržų į savivarčius. Smėlis buvo vežamas į tuometinį Namų statybos kombinatą, kurio vietoje dabar stovi parduotuvė „Maxima“, ir naudojamas statant Debreceno rajoną. Dirbo ekskavatorius su dviem ekskavatorininkais ir viena vadove.

Tada perkėlai priklausė ir raudonieji sandėliai prie Danės upės. Senojoje prieplaukoje švartuodavosi ir iš Kauno atplaukusi „Raketa“.

„Buvome apaugę įvairiais neefektyviais dalykais, kurių stengėmės atsikratyti. Pirmiausia atsikratėme smėlio krovimo. Kol priklausėme Kaunui, to padaryti negalėjome. „Raketos“ kursavimą nutraukė patys kauniečiai, nes nebuvo keleivių, norinčių plaukti taip ilgai ir tokiu birbiančiu laivu. Su „Nerija“ iš pradžių dar patys organizavome turistines keliones tarp Nidos ir Uostadvario, o paskui kelerius metus jį išnuomojau lenkams“, - pasakojo V. Kuznecovas.

Teko atlaikyti 1993 m. blokadą, kai visai neturėjome kuro, o keltai turėjo plaukti. Išbandymų netrūko ir per uraganą Anatolijus.

„Tebeturiu nuotrauką, kur miškininkai nufotografavo mūsų keltus tarp pušų. Vanduo buvo pakilęs. Mes naktį susiradome vietą, kur keltams būtų saugu stovėti. Per tamsą pražiopsota, kada vanduo nuslūgo, ir laivai, galima sakyti, liko vos ne krante“, - pasakojo buvęs bendrovės vadovas.

Mechanikai sako - laivai geri

Keltų vyr. mechanikas Povilas Jokubaitis „Smiltynės perkėloje“ dirba nuo 1988 m. „Kapitonas Romualdas Šileika yra išdirbęs įmonėje 38 metus, turi labai gerą galvą ir viską prisimena. Aš dirbu tik 32 metus. Daugiausia - Senojoje perkėloje. Mano keltas buvo „Nida“. Senikė „Nida“, rodos, gimusi 1972 m., dabar dirba Rusijoje. Senojoje perkėloje dirbo keltai „Nida“ ir „Kintai“, gimę 1977 m. O dar anksčiau yra dirbusi ir „Neringa“, kurią paskui nurašė. Naujojoje perkėloje dirbo „Nemunas“, Žalgiris“, „Baltija“, kurių jau nebėra, juos pakeitė kiti laivai, pavadinti senaisiais pavadinimais“, - kalbėjo vyr. mechanikas.

Jis didžiuojasi savo buvusiu mokiniu Mindaugu Jankūnu. „Nidos“ kelte jis buvo upeiviukas. Atėjo pas mus iš profesinės mokyklos, paskui baigė Klaipėdos jūreivystės mokyklą. O dabar yra paties gražiausio kelto „Žalgiris“, kuris neseniai buvo doke, vyr. mechanikas. Labai geras mechanikas, puikus vyras“, - kalbėjo P. Jokubaitis.

O mokinys negailėjo gerų žodžių savo mokytojui. „Povilas visą gyvenimą dirbo vyr. mechaniku, yra labai gerbiamas žmogus“, - sakė M. Jankūnas, perkėloje dirbantis jau daugiau kaip 25 metus.

Jis sakė, kad pirmas perkėlos laivas buvo buksyriukas, kuris stumdė baržą ir kėlė po vieną ar dvi mašinas. Tada dar ir Smiltynė plika buvo, be medžių.

„Buvome prisirišę prie beržo“

Pamaininis kapitonas Vytautas Brazauskas dirba bendrovėje 26 metus. Jis dar prisimena, kaip reikėjo vargti su senais keltais.

„Kai papūsdavo 20 m/s vėjukas, mes jau turėdavome stovėti. Neplaukdavome ir parą, ir dvi. Dabar dirbame jau bet kokiomis oro sąlygomis, nes turime naujus gerus keltus. Su senais nuplauki į vieną pusę, apsisuki, atbulas švartuojiesi. Dabar mašinų imame po 30, o su senaisiais mažiukais Senojoje perkėloje galėdavome paimti 15 mašinų, su senuoju „Žalgiriu“ - 20. Ir greitesni dabar esame - nuo kranto iki kranto plaukiame tik 5 minutes“, - pasakojo kapitonas.

Kapitonas sakė, kad jau norima turėti keturis keltus Naujojoje perkėloje, nes vis daugiau mašinų reikia kelti. Nors ir dirba visi trys keltai, kartais susidaro mašinų eilutė, tad žmonės būna nepatenkinti. „Kai turėsime keturis keltus, problema bus išspręsta“, - mano kapitonas.

Jam įsimintinas įvykis buvo 1999-ųjų pabaigoje, kai per uraganą Anatolijus teko išvesti keltą iš Dangės upės. „Tada tai buvo „strioko“. Buvome nuplaukę iki Kiaulės Nugaros, bet inkarai nelaikė. Priplaukėme prie kranto ir prisirišome prie beržo. Paskui labai greitai pradėjo slūgti vanduo ir keltai sėdo. Nebuvo galimybės kokio nors laivelio išsikviesti, kad trūkteltų mus. Teko po keltais išplauti smėlį, ir tada, kai audra baigėsi, mus nutraukė„, - pasakojo V. Brazauskas.

Senus keltus pakeitė nauji

Šiuo metu valstybės valdomoje AB „Smiltynės perkėla“ dirba 100 darbuotojų. Ji turi 12 kapitonų, 12 mechanikų, 20 kasininkų, 22 administracijos darbuotojus. Čia dirba ir apsaugos darbuotojai, kontrolieriai, bet, žinoma, laivyno padalinys didžiausias - jame 48 žmonės.

Bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Čiakas labiausiai didžiuojasi savo rinktine darbuotojų komanda. „Labai didžiuojuosi turėdamas tokią stiprią profesionalią komandą, patikrintą ilgų darbo metų. Turime darbuotojų, čia dirbančių po 20-30 metų. Jais galima pasikliauti bet kokioje situacijoje. Atvirai pasakius, mano kolektyvas yra įspūdingas“, - sako M. Čiakas.

Šiuo metu bendrovė turi penkis keltus. Iš sovietmečiu statytų senųjų keltų bėra likęs vienintelis „Kintai“, kuriam jau 44 metai. Kai laivui 20 metų, jau sakoma, kad senas. „Kintai“ jau yra laivų prosenelis“, - juokauja M. Čiakas.

Seneliukas „Kintai“ dar darbuosis, kol vietoj jo bus pastatytas naujas keltas. Bendrovė jau svarsto, kur „Kintai“ galėtų prisiglausti ateityje. Būtų gerai, jeigu jį priimtų Lietuvos jūrų muziejus. „Galėtume, žinoma, parduoti, gautume kažkiek pinigų, bet su juo yra užaugusi pusė Klaipėdos. Norėtųsi įteikti miestui dovaną. Jeigu jis būtų pastatytas krante kur nors prie muziejaus, dar ilgai keltų emocijas“, - mano „Smiltynės perkėlos“ vadovas.

Kiti keturi senieji keltai, parduoti kaip seni, susidėvėję, yra išsibarstę po visą pasaulį. Du iš jų - „Baltija“ ir „Palanga“ - dirba Panamoje, vienas - Afrikoje, o keltas „Nemunas“ - Rusijoje. Dabar jo pavadinimas „Marš Slavianki“.

Senuosius keltus pakeitė naujieji keltai „Neringa“, „Baltija“, „Žalgiris“ ir „Nida“, kurie buvo pastatyti Bulgarijoje. Naujųjų keltų era prasidėjo „Smiltynės perkėlai“ vadovaujant šviesaus atminimo Algirdui Žukauskui, kuris bendrovei vadovavo 5 metus nuo 2002-ųjų.

„Kai perkėlai vadovauti pradėjo A. Žukauskas, laivynas buvo labai stipriai atnaujintas. Bulgarijoje buvo pradėti statyti mažesni, ekonomiškesni ir manevringesni laivai. Vienas jų buvo statomas apie pusantrų metų. Dabar visi mūsų laivai labai geri, su gerais varikliais. „Žalgiris“ iš jų yra naujausias, pastatytas 2011-aisiais. Galėčiau labai daug pasakoti, kokie geri yra mūsų laivai, kokios geros būklės. Manau, kad Vakarų Baltijos laivų statykloje pastatys mums gražų laivą. Bent jau anksčiau joje dirbo labai aukštos kvalifikacijos darbuotojai. Lietuviai turi rankas“, - sakė „Žalgirio“ vyr. mechanikas M. Jankūnas.

Jau spėto pamėgti katamarano „Smiltynė„, plaukusio į Nidą, keitimo kitu laivu klausimą bendrovės valdyba šiuo metu yra kuriam laikui atidėjusi. Kai bus įgyvendinti svarbiausi strateginiai planai, bus grįžta ir prie to klausimo. Šiuo metu bus statomi du nauji laivai, administracinis keleivių aptarnavimo pastatas Naujojoje perkėloje. Šiems projektams įgyvendinti yra numatyta daugiau kaip 20 mln. eurų. M. Čiakas tikisi, kad prie katamarano klausimo bus grįžta maždaug po poros metų.

Įmonė nuėjo ilgą tobulėjimo kelią ir šiandien ji yra viena moderniausių uostamiesčio įmonių.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.


Šiauliai
Artėjant Kalėdoms – šventiniai pietūs Šiaulių miesto paramos valgykloje
Artėjant šventoms Kalėdoms Naujojo Šiaulių trečiojo amžiaus universiteto studentai pritarė dekano Rimanto Daugino pasiūlymui surengti gerumo akciją. Juk Adventas – laukimo ir gerų darbų metas. Šios akcijos tikslas – pasidalinti šventine nuotaika, nuoširdžiu dėmesiu ir bendryste su tais, kuriems ypač svarbus žmogiškas ryšys. Parodyti, kad jie nėra pamiršti ir svarbūs mūsų bendruomenei.
Kultūra | 4 MIN.
0
Lietuva
Lietuva
Artėjant šventėms vis daugiau pradedame galvoti apie tai, kaip atrodys šventinis stalas ir kuo nustebinsime savo artimuosius šį kartą. Mintyse dėliojame šventinio vakaro planus – nuo pagrindinių patiekalų iki smulkių detalių, kuriančių jaukumą. O kartu neišvengiamai kyla ir klausimas, kiek šiemet kainuos šventinis stalas. Naujausias atliktas tyrimas rodo, kad vis mažiau žmonių tiki, jog Kalėdų vaišėms pakaktų simbolinės 50 eurų sumos.
Aktualijos | 5 MIN.
0
Artėjant didžiosioms metų šventėms, daugelis suka galvą – kokia Kalėdų dovana labiausiai pradžiugins artimuosius? Astrologai teigia, kad kiekvienas ženklas turi savitą skonį, poreikius ir lūkesčius, todėl dovanos, parinktos pagal horoskopą, gali tapti tikru šventiniu hitu. Kviečiame sužinoti, kokios labiausiai tiktų kiekvienam iš 12 Zodiako ženklų.
Horoskopai | 3 MIN.
0
Pasaulis
Šiauliai
Sulaukęs 74 metų mirė britų dainininkas Chrisas Rea, kurio dainų sąraše yra ir šventinis hitas „Driving Home For Christmas“, pirmadienį pranešė jo šeimos atstovas.
Pasaulis | 3 MIN.
4
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) pradėjo tyrimą dėl galimo interesų konflikto Šiaulių savivaldybėje. Etikos sargai aiškinsis, ar miesto meras Artūras Visockas, pasirašęs potvarkį dėl finansinės paramos skyrimo sesers sutuoktinio įmonei, tinkamai laikėsi viešųjų ir privačių interesų derinimo reikalavimų, pranešė VTEK.
Politika | 2 MIN.
1


Vyriausybė pripažino žemės ir maisto ūkį nacionaliniam saugumui svarbia sritimi. Toks sektoriaus pripažinimas leis kurti ir palaikyti atsparią bei savarankišką šalies apsirūpinimo maistu sistemą.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 3 MIN.
1
Europos Komisijos (EK) pristatytas pasiūlymas dėl ilgalaikio Europos Sąjungos (ES) biudžeto 2028–2034 metams kelia daug rimtų klausimų. Ypač dėl to, kad žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės finansavimas mažėtų apie 20 proc. (palyginti su 2021-2027 metų laikotarpiu) ir dėl numatomo steigti naujo fondo.
Žemės ūkio ministerijos naujienos | 6 MIN.
1

Lietuva
Lietuva
Kūčių vakaras bus debesuotas, tačiau orai išliks ramūs ir be žymesnių kritulių, teigia Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos (LHMT) sinoptikas Tadas Kantautas. Tuo metu per abi Kalėdų dienas pragiedrulių taip pat nenusimato, tačiau truputėlį sustiprės vėjas.
Lietuva | 3 MIN.
0
Z ir Alfa kartos mokiniai keičia mokymosi taisykles. Jie užaugo skaitmeninėje erdvėje, kur informacija pasiekiama akimirksniu, todėl tik tradicinių mokomųjų priemonių sprendimų jau nebepakanka. Šiandien mokymosi priemonės turi būti ne tik informatyvios, bet ir interaktyvios, vizualiai patrauklios, suteikiančios greitą grįžtamąją informaciją, atkreipia dėmesį pedagogai.
Lietuva | 5 MIN.
0

Šiauliai
Radviliškis
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) pradėjo tyrimą dėl galimo interesų konflikto Šiaulių savivaldybėje. Etikos sargai aiškinsis, ar miesto meras Artūras Visockas, pasirašęs potvarkį dėl finansinės paramos skyrimo sesers sutuoktinio įmonei, tinkamai laikėsi viešųjų ir privačių interesų derinimo reikalavimų, pranešė VTEK.
Politika | 2 MIN.
1
Šią savaitę Pašušvio bendruomenės namuose vyko Radviliškio rajono savivaldybės vadovų susitikimas su vietos gyventojais. Susitikime dalyvavo Radviliškio rajono savivaldybės meras Kazimieras Račkauskis, vicemerė Jurgita Sidarienė, Tarybos narys Karolis Balsys ir Grinkiškio seniūnė Giedrė Bložienė.
Politika | 5 MIN.
0

Kelių eismo taisyklės (KET) sukurtos ne tik eismui reguliuoti, bet ir saugumui užtikrinti. Kai kuriems eismo dalyviams atrodo, kad laikytis visų taisyklių nėra būtina, tačiau toks požiūris yra klaidingas ir pavojingas. Net menkiausias taisyklių nepaisymas gali turėti skaudžių, o kartais ir tragiškų pasekmių.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0
Kelionė automobiliu – tai ne tik transporto priemonės vairavimas, bet ir emocinis iššūkis vairuotojui. Daugeliui kelią apkartina stresas, kuris iš dalies kyla ne dėl išorinių veiksnių, o dėl prasto pasiruošimo kelionei. Kruopštus kelionės planavimas leidžia sumažinti įtampą ir išvengti rizikos kelyje.
Saugi kelionė – bendras tikslas | 5 MIN.
0

Pasaulis
Pasaulis
Sulaukęs 74 metų mirė britų dainininkas Chrisas Rea, kurio dainų sąraše yra ir šventinis hitas „Driving Home For Christmas“, pirmadienį pranešė jo šeimos atstovas.
Pasaulis | 3 MIN.
4
Aukščiausiojoje Radoje sudaroma darbo grupė, skubiai nagrinėsianti galimybę karo padėties metu surengti prezidento rinkimus Ukrainoje, „Telegram“ platformoje pranešė partijos „Tautos tarnas“ parlamentinės frakcijos vadovas Davydas Arachamija.
Pasaulis | 2 MIN.
0


Šiauliai
Šiauliai
Šiaulių techninės kūrybos centro erdvės vienai nakčiai virto tikra kūrybine laboratorija ir improvizuota filmavimo aikštele. Būtent tokioje dinamiškoje aplinkoje Šiauliuose įvyko pirmosios naktinės kūrybinės dirbtuvės „Kai kalba vanduo“, skirtos vyresnių klasių moksleiviams. Iki pat ankstyvo ryto trukęs renginys tapo erdve, kurioje jaunimas galėjo laisvai kurti, diskutuoti, tyrinėti ir praktiškai pristatyti savo idėjas, ieškodami sprendimų aktualiai šiandienos problemai – gėlo vandens trūkumui ir taršai.
Verslas | 6 MIN.
0
Pastebėję, jog Šiaulių miesto įmonėms trūksta aiškumo apie jų vaidmenį galimų ekstremaliųjų situacijų metu, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmai, Pramonės komiteto iniciatyva (pirmininkas Rolandas Gabrielaitis, UAB „Bodesa“ prezidentas), gruodžio 5 dieną pakvietė verslo atstovus į informacinį susitikimą su Šiaulių miesto savivaldybės Civilinės saugos ir mobilizacijos specialistais tema „Pasiruošimas ekstremaliosioms situacijoms: ką privalo žinoti įmonės“.
Verslas | 4 MIN.
0

Kelmė
Šiauliai
Naktį Kelmėje policijos pareigūnai sulaikė ir į areštinę uždarė du vaikinus, pas kuriuos rado galimai narkotinių medžiagų.
Kriminalai | 2 MIN.
0
Naktį iš šeštadienio į sekmadienį vagys pasidarbavo Šiaulių rajone. Policijai pranešta apie dingusius statybos įrankius.
Kriminalai | 2 MIN.
0


Akmenė
Šiauliai
Ankstų pirmadienio rytą Naujojoje Akmenėje sulaikytas neblaivus vairuotojas.
Gatvė | 2 MIN.
0
Pirmadienį vienoje centrinės Šiaulių dalies sankryžoje laikinai neveikia šviesoforas. Apie tai vairuotojus ir kitus eismo dalyvius perspėja bendrovė „Šiaulių šviesa“.
Gatvė | 2 MIN.
0
Lietuva
Kalvarija
Šeštadienį šalyje buvo užregistruoti 43 eismo įvykiai, iš kurių 4 įvyko dėl neblaivių vairuotojų kaltės, pranešė Policijos departamentas.
Gatvė | 2 MIN.
0
Gruodžio 19 d. apie 17 val. Kalvarijos savivaldybėje, Naujienėlės kaime automobilis „Opel Astra“, vairuojamas moters (gim. 1972 m.), nuvažiavo nuo kelio.
Gatvė | 2 MIN.
0

Radviliškis
Šiauliai
Gruodžio 16 d. laisvasis mokytojas Valerijus Belovas organizavo plaukimo varžybas mokiniams, kurie lanko trenerio neformaliojo vaikų švietimo programą „Mokymas plaukti“. Varžybose mokiniai buvo suskirstyti į penkias amžiaus grupes ir rungtyniavo 25 m bei 50 m nugara rungtyse. Mokiniai pasiekę geriausius rezultatus buvo apdovanoti medaliais ir taurėmis, o visi dalyviai saldžiomis dovanėlėmis. Mažiausiems plaukikams apdovanojimus įteikė kandidatė į plaukimo meistrus Ugnė Takuševičiūtė.
Sportas | 2 MIN.
0
„Šiaulių-Vilmers“ (8-3) krepšininkės į Naujuosius metus žengs turėdamos „Open Smart Way MLKL“ šešių laimėtų mačų seriją. Aurimo Andrušaičio merginos Rokiškyje 76:59 (17:9, 11:19, 29:17, 19:14) užtikrintai nugalėjo „MKK Panevėžį“ (1-11).
Sportas | 3 MIN.
0


Šiauliai
Radviliškis
Artėjant šventoms Kalėdoms Naujojo Šiaulių trečiojo amžiaus universiteto studentai pritarė dekano Rimanto Daugino pasiūlymui surengti gerumo akciją. Juk Adventas – laukimo ir gerų darbų metas. Šios akcijos tikslas – pasidalinti šventine nuotaika, nuoširdžiu dėmesiu ir bendryste su tais, kuriems ypač svarbus žmogiškas ryšys. Parodyti, kad jie nėra pamiršti ir svarbūs mūsų bendruomenei.
Kultūra | 4 MIN.
0
Spalio 24 dieną Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos 7–8 klasių mokiniai, vadovaujami gamtos mokslų mokytojų, dalyvavo Nacionaliniame aplinkos apsaugos egzamine. Ši iniciatyva puikiai dera su progimnazijos siekiu puoselėti atsakingą požiūrį į aplinką – mokykla aktyviai dalyvauja įvairiuose „Tvarios mokyklos“ projektuose, skatindama mokinius kurti prasmingus pokyčius savo kasdienybėje.
Jaunimas | 2 MIN.
0
Šiauliai
Šiauliai
Respublikinės Šiaulių ligoninės Naujagimių skyrius sulaukė reikšmingos paramos iš Neišnešiotų naujagimių asociacijos „Ankstukai“ — dovanos, kurios tiesiogine prasme suteikia šilumos, saugumo ir palengvina kasdienę slaugą patiems mažiausiems pacientams.
Sveikata | 3 MIN.
0
„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) pirmadienį Šiaulių mieste ir rajone atlieka baigiamuosius apsaugų apuokams montavimo darbus ant elektros linijų atramų. Tam, kad būtų spėta apsaugas sumontuoti iki švenčių, vienu metu dirba 20 žmonių.
Gamta | 4 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Šiemet šventinis laikotarpis dovanoja ilgiau trunkantį laisvadienių laikotarpį, todėl natūralu, kad daug gyventojų savo namus paliks ilgesniam laikui – išvyks pas artimuosius, keliaus arba tiesiog praleis daugiau laiko ne namuose. Apsaugos ekspertai ir policija įspėja: būtent tokios dienos tampa aktyviu sezonu vagims, kurie pastaruoju metu elgiasi įžūliau ir veikia žaibiškai. Prie dažnesnių incidentų prisideda ir gyventojų šventinė skuba bei išsiblaškymas.
Namai | 5 MIN.
0
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai.
Namai | 5 MIN.
0

Alytus
Lietuva
Lietuvos nacionalinis muziejus jau kelerius metus kuria edukacines veiklas kartu su įvairiomis bendruomenėmis. Ši istorija, prasidėjusi dar 2023 metais, virto kur kas daugiau nei socialinės atsakomybės įgyvendinimu. Ji tapo prasminga draugyste tarp muziejaus, vaikų su negalia bei jų tėvų ir globėjų asociacijos „Mirabilia“ ir Kotrynos – jaunos moters, gyvenančios Alytuje, turinčios cerebrinį paralyžių, kuri sėdėdama vežimėlyje drąsiai veda ekskursijas lankytojams.
Veidai | 5 MIN.
0
„Man atrodo, tai buvo juodžiausias etapas mano gyvenime, nes byrėjo tiek šeima, tiek grupėje skandalai, nesutarimai. Atrodė, kad tai niekada nesibaigs, kad nėra šviesos tunelio gale, ir tu turi tiesiog susirinkti save į vieną vietą ir ieškoti sprendimų“, – taip pirmadienio vakarą LNK gyvenimo būdo laidoje „Nuo... Iki...“ prabils dainininkė, grupės „Šeškės“ narė Ingrida Martinkėnaitė.
Veidai | 4 MIN.
1


Lietuva
Lietuva
Gruodžio dvidešimt antroji – 356-oji metų diena (pirmoji 51-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 10 dienų.
Horoskopai | 4 MIN.
0
Gruodžio 22–28 d. – sąmoningumas vietoje skubėjimo.
Horoskopai | 7 MIN.
0


Lietuva
Lietuva
Gruodžio dvidešimt antroji – 356-oji metų diena (pirmoji 51-osios metų savaitės diena), iki Naujųjų metų lieka 10 dienų.
Horoskopai | 4 MIN.
0
Gruodžio 22–28 d. – sąmoningumas vietoje skubėjimo.
Horoskopai | 7 MIN.
0

Lietuva
Lietuva
Kiaulės liežuvis – išraiškingo skonio, nebrangus patiekalas, kurį lietuviai dažniausiai valgo vieną, su majonezu ar garstyčiomis. Tačiau pakanka vos keleto gudrybių ir maistingas bei sotus kiaulės liežuvis gali tapti tikru virtuvės atradimu. „Maximos“ maisto gamybos technologas dalijasi keletu patarimų, kaip liežuvį paversti išskirtiniu šventiniu patiekalu.
Virtuvė | 5 MIN.
0
Kiekviena šeima turi savo Kūčių stalo patiekalų tradicijas – vieniems tai silkė su svogūnais, keptas karpis, o kiti šventinės vakarienės neįsivaizduoja be lašišos. Nors receptai skiriasi, visus vienija bendras ingredientas – žuvis. Žemų kainų prekybos tinklas „Lidl“ dalijasi patarimais, į ką atkreipti dėmesį renkantis žuvį bei jūros gėrybes ir siūlo išbandyti abejingų nepaliksiantį nebrangų receptą, kuris puikiai tiks ir Kūčių vakarienei.
Virtuvė | 5 MIN.
0